To Wildstar or not to....

Nieuwe forumbezoekers stellen zich hier voor. Vertel in het kort iets over jezelf en je motorfiets.
pmponer
Gast
Reactions:

To Wildstar or not to....

Bericht door pmponer »

Goedemorgen allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben pmponer en kom uut Drenthe.
Nu heb ik kortgeleden mijn motor weggedaan, en moet er iets anders voor in de plaats komen (een lege garage vind ik maar niks)

Nu vind ik de Wildstar een goede kanshebber en heb er gister eens een klein rondje op proef gereden.
Nu vielen mij de volgende zaken op.

- Tokkelt lekker weg, maar houdt niet over in power. (Dat is iets waar ik nog een besluit over moet nemen)
- Het (standaard) stuur zou ik liever wat rechterop/verder weg willen
- Het chromewerk op het specifieke model vertoonde wat pitting, hoe is het hier in het algemeen mee gesteld.

Nu nog een hoop beginners vragen":
- Welke aanpassingen zijn er aan een wildstar om zo comfortabel mogelijk te cruisen?
- Zijn er specifieke zaken waar goed op gelet moet worden bij de aanschaf van een Wildstar?
- Is het onderhoud goed zelf te doen? (en wat zijn zaken die echt in de papieren/financien lopen?)
- Waar begin ik met lezen zodat ik me zo goed mogelijk voorbereid op een eventuele aanschaf.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

:star:
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: To Wildstar or not to....

Bericht door knutselsmurf »

Allereerst welkom hier op het forum.Ik kan alleen maar zeggen dat ik nooit een andere meer wil.
Eerst iets over de power. Ik gebruik er 1 als toermotor, met duopassagier en aanhanger en ben nog steeds op elke pas, hoe steil ook netjes en zonder problemen boven gekomen. Maar dan spreek ik de power rustig aan en schakel regelmatig.
De tweede gebruik ik alleen solo en daar kan ik een vlotte rijstijl mee rijden, vraag is of ik dat wil. Verde scheelt het ook qua set up. Standaard met standaard dempers wordt het verloop van de aangesproken power wel geknepen. Met een aanpassing van lucht-carburateur-uitlaat gaat hij echt vlotter van zijn plek. Maar kijk eens naar het model, het is geen racer en ook geen V-Max. Die laatste staat hier ook, maar is niet mijn favoriet.
Aanpassingen aan zit zijn er in overvloed, stuur, risers, zadel, floorboards/forward controls, scherm, fairing, onuitputtelijk. Dus die zit komt zeker goed, welliswaar weer afhankelijk van de nagestreefde "Looks" .
Onderhoud is erg eenvoudig, het is ook een eenvoudig concept. Van de meeste rijders hier komt een 20% bij de dealer, 50% zit bij collega rijders en vele doen het reguliere onderhoud zelf. Als het wat moeilijker wordt gaat het andersom, dus eerst collega rijders en daarna de dealer.
Chroomwerk is over het algemeen goed, althans Yamaha af fabriek. Gevoelige punten zijn eigenlijk alleen de klepdeksels, omdat die erg dicht op de tank zitten en weinig zijn die die er regelmatig af halen. Die van mij is nu 16 jaar oud en geen pitten. Wel op de later aangebrachte accesoires, maar dat is bij alle motoren zo.
Verder kan ik me geen betrouwbaarder motor herinneren, en ik rijd al vanaf 1977 motor. De Roadstar, amerikaanse Wildstar heeft er nu zo,n 120000km op zitten en het blok is alleen open geweest voor de fabrieks recall en nieuwe koppelingsplaten.

Tot zover.......
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Allereerst welkom hier op het forum.Ik kan alleen maar zeggen dat ik nooit een andere meer wil.
Eerst iets over de power. Ik gebruik er 1 als toermotor, met duopassagier en aanhanger en ben nog steeds op elke pas, hoe steil ook netjes en zonder problemen boven gekomen. Maar dan spreek ik de power rustig aan en schakel regelmatig.
De tweede gebruik ik alleen solo en daar kan ik een vlotte rijstijl mee rijden, vraag is of ik dat wil. Verder scheelt het ook qua set up. Standaard met standaard dempers wordt het verloop van de aangesproken power wel geknepen. Met een aanpassing van lucht-carburateur-uitlaat gaat hij echt vlotter van zijn plek. Maar kijk eens naar het model, het is geen racer en ook geen V-Max. Die laatste staat hier ook, maar is niet mijn favoriet.
Aanpassingen aan zit zijn er in overvloed, stuur, risers, zadel, floorboards/forward controls, scherm, fairing, onuitputtelijk. Dus die zit komt zeker goed, welliswaar weer afhankelijk van de nagestreefde "Looks" .
Onderhoud is erg eenvoudig, het is ook een eenvoudig concept. Van de meeste rijders hier komt een 20% bij de dealer, 50% zit bij collega rijders en vele doen het reguliere onderhoud zelf. Als het wat moeilijker wordt gaat het andersom, dus eerst collega rijders en daarna de dealer.
Chroomwerk is over het algemeen goed, althans Yamaha af fabriek. Gevoelige punten zijn eigenlijk alleen de klepdeksels, omdat die erg dicht op de tank zitten en weinig zijn die die er regelmatig af halen. Die van mij is nu 16 jaar oud en geen pitten. Wel op de later aangebrachte accesoires, maar dat is bij alle motoren zo.
Verder kan ik me geen betrouwbaarder motor herinneren, en ik rijd al vanaf 1977 motor. De Roadstar, amerikaanse Wildstar heeft er nu zo,n 120000km op zitten en het blok is alleen open geweest voor de fabrieks recall en nieuwe koppelingsplaten.

Tot zover.......

DE HEERLIJKE TOERBUFFEL.

DE VLOTTE SOLO.
pmponer
Gast
Reactions:

Bericht door pmponer »

Mooi combinatie(s) heb jij!
Ik rijd denk ik de helft korter dan jij ;)

Er zijn dus eigenijk weinig aandachtspunten?
Waarvoor is er een recall geweest? En hoe controleer ik of deze is uitgevoerd?

Ik heb op deze proefgereden, misschien dat iemand hem (her)kent
https://motorhuisbakker.nl/yamaha-xv-16 ... tar-mbxs13

Verder zit dit er ook uit als een goed exemplaar, Kent iemand deze motor?
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/mo ... b9c5b7a618
knutselsmurf
Gast
Reactions:

De motor waar jw op gereden hwbt is nagenoeg standaard, ken hem niet.
Ook de motor uit Zevenaar is hier niet bekend. Ik weet niet waar je vorkeur naar uitgaat, een ape stuur brengt een bepaalde zithouding met zich mee. Dat veranderen kost ook weer centen. Dus als je in de gelegenheid bent om in Zevenaar tw gaan rijden en de houding bevalt je is dat de eerste winst. Of de motor de racall gehad heeft is vaak te zien bij het framenummer op het balhoofd. Dan is er achter het nummer een punt ingeslagen. Maar met het nummer is dit op te vragen bij Yamaha of de dealer kan dit doen voor je.
Kokkie
Bestuur
Reactions: 652
Contacteer:

Bericht door Kokkie »

Doen..
0
pmponer
Gast
Reactions:

Bericht door pmponer »

Doen.. lekker kort ;)

Nu nog een goede vinden, binnen mijn budget.
Dus alle tips welkom :D
Frank
Member
Reactions: 50
Contacteer:

Bericht door Frank »

0
SREU#0109

Afbeelding
pmponer
Gast
Reactions:

Bericht door pmponer »

Bedankt, niet om de hoek maar ze hebben zeker keus!
Reef
Member
Reactions: 88
Contacteer:

Bericht door Reef »

Wat is jouw budget als ik vragen mag?

Motorenenzo, daar heb ik mijn motor vandaan.; Nog geen dag spijt van gehad :top:
0
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”