Dus Hans had een set meegebracht met het verzoek om de bussen te wisselen. Beugel en verchroomde montageplaat waren nog heel netjes. Voor het werk maakt dat weinig verschil. Het werk zit hem in het kabelharnas. Dat zit ter plekke in het rubber, uit een stuk naar boven en naar onderen. Alles zit met stekkers in de lampen verbonden en die kunnen nergens doorheen. Dus alle stekkers moeten er af voor de demontage en de kabels eventueel verlengd en voorzien van nieuwe stekkers bij de montage. Kabels terug door de rubbers en in de lampen voorzien van nieuwe stekkers.
Al met al een aantal uurtjes werk.
Maar toen ik zover was zag ik dat de bussen van aluminium waren, en dat is uiteindelijk goed te polijsten.
Dus bij wijze van proef de twee bussen van het chroom (mag de naam chroom eigenlijk niet hebben) ontdaan, geslepen en uiteindelijk gepolijst.
Eerst even met Hans gebeld om hem de keuze te laten en daarna alles weer netjes gemonteerd.
Voordeel van gepolijst aluminium is dat je het gewoon goed kunt onderhouden. Als je er nieuwe verchroomde bussen op zet, a €237 ben je na een jaar of twee weer aan de beurt als je het aanzicht van je XV1900 een beetje netjes wilt houden.
Ik weet zeker dat er zaterdag een gelukkige eigenaar zijn motor op komt halen waarbij de Exup kabels er weer op zitten, het luchtfilter is aangepast, de achterrem weer 100% is,
de lakschade op de Corbin is bijgewerkt en de steenslag op zijn voorspatbord weg is. En verder alle zaken die verder horen bij een grote beurt.
Dus als er belangstelling is voor de opknapbeurt van het slechte chroom hoor ik het wel.
En even voor Keesie, met een Ultimate zadel rijdt en zit het best lekker, zo,n 1900. En het sleutelt ook best lekker.
Best wel een prettige motorfiets!!