Het geluid van m'n Cobra Speedster longs is net over de top. Vandaar dat ik wat rvs staalwolsponsjes van de Action om de demper heb gewikkeld. Ik zag hier op het forum dat dat zou helpen.
Er is erg weinig ruimte tussen demper en de pijp. Met twee sponsjes eromheen gewikkeld ging demper 1 moeizaam terug op z'n plek. Bij demper 2 ging het mis. Omdat het tweede sponsje niet goed meeging naar binnen, heb ik de demper weer eens stukje teruggehaald. Daarbij raakte sponsje 1 kennelijk beklemd tussen het dikkere eind van de demper en de uitlaat, en wel zodanig dat de demper nu muurvast in de uitlaat zit. Alleen met de grote pijpentang krijg ik er nog een beetje rondgaande beweging in.
Ik denk dat ik de demper wel verder naar binnen kan slaan, maar dan krijg ik 'm er de rest van mijn (of zijn) leven niet weer uit.
Stel dat ik de demper naar binnen sla, is het dan een probleem dat de ene uitlaat meer gedemp is dan de andere? En bovendien is mijn probleem van teveel lawaai dan niet goed opgelost
Of heeft iemand een goed idee om de demper er weer uit te krijgen? Groetjes van De Goog.