Reactie yamaha derde versnelling XV1900

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Reactie yamaha derde versnelling

Bericht door Nightflight »

Ik zou het én bij Yamaha Nl melden én contact opnemen met mijn dealer.
Bij Yamaha NL is geloof ik die Mario/Marcel de aftersales contactpersoon?
Wellicht helpt het bij de dealer als ze weten dat Yamaha er ook van weet en dat het een bekend probleem is bjj de XV1900 / binnen de club... Ik heb het vermoeden dat Yamaha dit, na de toestanden van onlangs, netjes wil oplossen .....
Keesie
Gast
Reactions: 3
Contacteer:

Bericht door Keesie »

Kl..te voor je Jan, hoop dat het goed komt!wat ik eigenlijk niet begrijp,waarom gebeurt het alleen bij het derde tandwiel??en wordt bij modificatie alleen het derde versnellingsbaktandwiel vervangen of voor de zekerheid allemaal? :kweenie:
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Bult
Gast
Reactions:

Bericht door Bult »

jan-kleinjan schreef:volgens mij ben ik de volgende met een kapotte bak
gierend en ratelend geluid in de 3e,dacht eerst dat m'n poelie was losgelopen ,maar die zit wel vast
bij terugschakelen hoor je hem ratelen en een gierend geluid maken ,als je de koppeling in trekt verdwijnt het geluid ,in elke andere versnelling geen last ervan
mijn midnight heeft nu 37000 probleemloze kilometers gelopen, Nederlandse motor van febr. 2008
identificatienummer is jyavp231000001553
hoe nu verder te handelen? eerst contact met yamaha of met een dealer overleggen?
Jan je zit met de serie nummer voor de mijne en jij heb een 2008? Volgens mij is die van mij van 2007 maar nu begin ik te twijfelen. zal wel 2008 op kenteken gezet zijn!!
We zitten allemaal met de serienummers bijelkaar, kan wel een nieuwe lijst maken met serie nummers en welke nummers er een probleem hebben gehad maar wat schieten we er allemaal mee op??!?? Sux6 hoop dat er snel iets geregeld kan worden.

@kees, wat Mario mij vertelde is dat er te laag in de toeren blijven rijden in de 3de versnelling dat sommige te lui zijn om terug te schakelen, want power heeft de mid zat om bij een stoplicht lekker door te kunnen trekken vanuit lagen toeren.. pof pof pof . en als ze een trekhaak zien dat de nekharen omhoog komen. Dat daarom de 3de versnelling flink te verduren heeft.

Onderdelen/tandwielen komen van diversen leveranciers. Maar alle tandwielen zijn even sterk zegt Mario. En alleen de 3de tandwiel wordt vervangen de rest niet.
RockEDstar
R.I.P.
Reactions: 0
Contacteer:

Bericht door RockEDstar »

Gerton

*Mijn nr eindigt op 4226 en is geleverd in feb 2008 en op kenteken gezet(bouwjr?)
*Nr. van Fred eindigt op 3160 en is in juni 2007 op kenteken gezet(bouwjr?)-gemodificeerd
*Nr. van Kees eindigt op 575 en is in 2007 op kenteken gezet maar is van bouwjaar 2006-gemodificeerd
*Nr. van Jan Kleinjan eindigt op 1553 en is in feb 2008 op kenteken gezet(bouwjr?)

Er zitten nog al wat verschillen in bouwjaren en de datum van op kenteken zetten

Als die 1900 van Kees(000000575) wel gemodificeerd is dan zal die van jou(Jan) ook wel onderhanden genomen worden.
0
Yogi
R.I.P.
Contacteer:

Bericht door Yogi »

Ed,

Het gaat niet om de datum van op kenteken zetten maar van bouwjaar.
Dus zal waarschijnlijk allemaal 2006 en 2007 zijn.
Yamaha zal zich nu toch wel achter de oortjes gaan krabben.
Maar dit, hoe lullig het ook klinkt, geeft ons alleen maar meer kracht. Ze kunnen het toch domweg niet meer negeren. Een recall zullen ze niet gaan doen maar terugbetaling van de kosten lijkt me niet meer dan normaal. Als het nou allemaal verschillende problemen waren dan werd het lastiger maar dit is zo klaar als een kontje, simpelweg allemaal diezelfde derde versnelling.

Jan, we hebben elkaar gisteren al even gesproken om dezelfde procedure te volgen. Veel succes.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
RockEDstar
R.I.P.
Contacteer:

Bericht door RockEDstar »

Dat bedoel ik ook Johan. Het bouwjaar is gewoon bij ons niet bekend; alleen de datum van op kenteken zetten. Voor de import machines geldt ook nog eens amerikaanse framenrs.

Laten we als graadmeter het framenr. van Kees nemen:
Adhv het framenr. van Kees(produktiejaar 2006) kun je er vanuit gaan dat de eerste 1900's hele lage nummers hebben, maar oplopend, maar waar ligt die grens van ''probleem-framenummers''?
Ik heb het sterke vermoeden dat Yamaha weet waar die framenummer-grens ligt, want ze konden wel vertellen dat mijn frame-nr 000004226 niet in die lijst voorkwam,.....of ze moeten de waarheid verzwijgen.
Maar die grens moet wel boven het frame-nummer 000003160 van Fred liggen want daaraan is vorige jaar 2012, onder Yamaha coulance, een modificatie aangebracht door Roadrunner Velp.
0
Yogi
R.I.P.
Contacteer:

Bericht door Yogi »

Je hebt gelijk Ed. Yamaha weet heel goed in welke reeks de problemen zitten.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
MOD
Gast
Reactions: 1
Contacteer:

Bericht door MOD »

Jan je hebt een PB :27: