Reactie yamaha derde versnelling XV1900
Re: Reactie yamaha derde versnelling
Effe voor Keessie, Marius en Ruud Gortworst...kunnen jullie je VIN (=Frame) nummer hier ook even melden...
Kokkie
Kokkie
0
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 205
- Contacteer:
vlgs mij heeft Twin ook al onze frame nummers via de aanmelding gekregen, is dat bruikbaar.
Lijkt me ook goed om te zien welke nummers (nog) geen problemen hebben gehad.
Ik heb frame nr JYAVP22E77A004665 (Bouwjaar moet ik nog ff opzoeken, weet wel wanneer ik deze nieuw gekocht heb maar omdat het om import gaat zegt dat niet zo veel)
Lijkt me ook goed om te zien welke nummers (nog) geen problemen hebben gehad.
Ik heb frame nr JYAVP22E77A004665 (Bouwjaar moet ik nog ff opzoeken, weet wel wanneer ik deze nieuw gekocht heb maar omdat het om import gaat zegt dat niet zo veel)
0
Adwin heeft de gegevens. ik heb nog wel een lijst maar niet mijn taak om hier wat mee te doen.
Joop, bouwjaar van je Mid is 2007.
En Bult..bedankt voor de tip..
Kokkie
En Bult..bedankt voor de tip..
Kokkie
0
Persoonlijk vind ik dat een motor van bouwjaar 2006 niet in aanmerking komt voor een coulance regeling onzin. Het zou eerlijker zijn dit op basis van het gereden aantal KM's te doen in combinatie met aantoonbare onderhoud historie ivm de oliewissel
0
SREU#0157

110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm

110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm

Onderhoudshistorie is er niet op papier. yamaha zei mij eerst dathet ging om leeftijd en in tweede reactie dat het gaat om het feit dat mijn serienummer niet bij de recall zat.rebel57 schreef:Persoonlijk vind ik dat een motor van bouwjaar 2006 niet in aanmerking komt voor een coulance regeling onzin. Het zou eerlijker zijn dit op basis van het gereden aantal KM's te doen in combinatie met aantoonbare onderhoud historie ivm de oliewissel
0
Allemaal leuk en aardig, maar een tandwiel met een luchtbel is een fabricagefout en zou gedekt moeten worden door de garantie van zo,n gerenommeerd bedrijf.
Ik zeg, bel de Telegraaf of meld dit voornemen eerst bij je vrienden van Yamaha. Niet goedschiks dan kwaadschiks, je hoeft niet van ze te eten.
Ik zeg, bel de Telegraaf of meld dit voornemen eerst bij je vrienden van Yamaha. Niet goedschiks dan kwaadschiks, je hoeft niet van ze te eten.
knutselsmurf schreef:Allemaal leuk en aardig, maar een tandwiel met een luchtbel is een fabricagefout en zou gedekt moeten worden door de garantie van zo,n gerenommeerd bedrijf.
MOD is nog steeds bezig. Het hogerop zoeken kan later nog. Maar zo denk ik er ook over, productiefout is productiefout.
0
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 22
- Contacteer:
Hoewel ik Johan/Rebel volg, denk ik toch dat we voorzichtig moeten zijn door zelf al te gaan aangeven wanneer wel/niet in aanmerking te komen voor recall e.d.
Door bijvoorbeeld te zeggen dat je naar km en historie oliebeurten zou moeten kijken, leg je een probleem bij de import bikes.
Diverse bikes hebben geen historie wat dat betreft. Bij mijn Wildstar had ik nauwelijks historie. Onderhoudsboekje van 2 jaar, latere 2 jaar niets. Bike kwam uit Duitsland. Toch deed Yamaha totaal niet moeilijk bij de recall destijds. Als de productieserie/serienummers maar binnen de gestelde range vielen. Ik denk ook als leek dat het afbreken van in dit geval de tandwielen, weinig te maken heeft met die olie. Ik bedoel dan dat iedereen wel olie bijvult en ververst. Als dat een keer is overgeslagen, mag dat geen punt zijn toch? Ik kan me voorstellen dat als er helemaal geen olie in zou zitten, of dat het aankoekt na 6 jaar niet verversen, het anders ligt.
Ook m.b.t. de bouwjaren e.d. voorzichtig zijn met onze opmerkingen. De punten die Kokkie aanhaalde vanuit de berichten naar Yogi, staan!! Dus geen leeftijdsprobleem, geen importprobleem. Over historie is niet gesproken. Dat telt de productieserie.
Laten we gewoon Yamaha de criteria laten bepalen en dan bekijken hoe we daar in staan. Ik vrees dat er meer gevallen rondrijden in Nederland, die in aanmerking komen. Volgens mij maakt het ook niet uit of het de Stratoliner (USA) is, of de Midnight (Europa).
Door bijvoorbeeld te zeggen dat je naar km en historie oliebeurten zou moeten kijken, leg je een probleem bij de import bikes.
Diverse bikes hebben geen historie wat dat betreft. Bij mijn Wildstar had ik nauwelijks historie. Onderhoudsboekje van 2 jaar, latere 2 jaar niets. Bike kwam uit Duitsland. Toch deed Yamaha totaal niet moeilijk bij de recall destijds. Als de productieserie/serienummers maar binnen de gestelde range vielen. Ik denk ook als leek dat het afbreken van in dit geval de tandwielen, weinig te maken heeft met die olie. Ik bedoel dan dat iedereen wel olie bijvult en ververst. Als dat een keer is overgeslagen, mag dat geen punt zijn toch? Ik kan me voorstellen dat als er helemaal geen olie in zou zitten, of dat het aankoekt na 6 jaar niet verversen, het anders ligt.
Ook m.b.t. de bouwjaren e.d. voorzichtig zijn met onze opmerkingen. De punten die Kokkie aanhaalde vanuit de berichten naar Yogi, staan!! Dus geen leeftijdsprobleem, geen importprobleem. Over historie is niet gesproken. Dat telt de productieserie.
Laten we gewoon Yamaha de criteria laten bepalen en dan bekijken hoe we daar in staan. Ik vrees dat er meer gevallen rondrijden in Nederland, die in aanmerking komen. Volgens mij maakt het ook niet uit of het de Stratoliner (USA) is, of de Midnight (Europa).
0