Duidelijk, dus je mist eigenlijk twee onderdelen.
Buiten het bovenstukje zoals op jou foto ook de kunststofring tussen de steun en de knipperbol
constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Hmmm, dat laatste weet ik niet zeker, want Leon heeft alles in zijn garage liggen, maar ik dacht zelf dat dat gedeelte er wel bij zat, omdat de kunststof knipperbolletjes wel van de passinglights afkwamen. Ik vermoed met dat stukje wat jij bedoeld. Zeker weet ik dat dus niet. Even wachten op respons van Leon.
0
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Ik heb de buis met schroefdraad op het einde, die vanuit de binnenkant koplamp met een M10 bout wordt bevestigd aan de koplamp. Ik heb de verchroomde cover, die over de buis komt te zitten. Daar moet een passtuk in met aan een zijde inwendige schroefdraad. De andere zijde gaat in het knipperlicht, waarna je met een opsluitplaat het knipperlicht vast zet.
En dat passtuk missen we dus twee keer. En inderdaad het rubber wat er tussen zou moeten.
En dat passtuk missen we dus twee keer. En inderdaad het rubber wat er tussen zou moeten.
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Ik heb hier nog twee steunen liggen maar zijn van Gerrold en die zijn compleet minus de kunststof tussen ring.
Voor meer informatie graag contact opnemen met Gerrold.
0
SREU#0184
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Mooi cluppie is dit toch, niet leden zouden eens moeten weten hoeveel kennis EN spullen er binnen deze club aanwezig zijn en hoe snel zaken geregeld worden.
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Top geregeld allemaal. Hans, Stan en Gerrold ook bedankt voor het meedenken. Leon bedankt voor het gesleutel.
Volgende stap: uitzoeken waarom het automatisch afslaan van de knippers nooit werkte, terwijl dat standaard op de Stratoliner zit. Plus uitzoeken of naast herstel daarvan, alarm knippers mogelijk zijn, bij voorkeur op de bediening van de huidige knipperschakelaar.
Nieuw topic voor te openen.
Volgende stap: uitzoeken waarom het automatisch afslaan van de knippers nooit werkte, terwijl dat standaard op de Stratoliner zit. Plus uitzoeken of naast herstel daarvan, alarm knippers mogelijk zijn, bij voorkeur op de bediening van de huidige knipperschakelaar.
Nieuw topic voor te openen.
0
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Ik wil nog even doorgaan over de Constructuie Knipperlichten XV 1900. Heb daar in het verleden ook met regelmaat klachten over gehoord. Nu ben ik er ingedoken, mede door het schadeherstel bij Willem. Maar even voor mijzelf, is die constructie echt zo benden peil? Ik heb nu een aantal van deze knippers gezien en in de hand gehad, maar ik zie nog wel de nodige verschillen. Is daar door veel mensen aan ge(ver)sleuteld. Overal komt water uit, de koplampen worden nat van, binnenkappen breken af en er zijn er veel met kit en plakband. Moeten we de conclusie trekken dat ons geliefde merk Yamaha daar toch wat heeft laten liggen? Ik vind het sowieso jammer dat de stekkers niet door steunen kunnen, je moet dus altijd knippen. En dat is in elke koplamp die ik tot nu toe gezien heb gebeurd.
En dat er rijders zijn of hun voorgangers, die een Amerikaans model hebben en die aangepast hebben naar Europese normen begrijp ik. Willem rijd een Stratoliner, maar wel met twee stadslampjes. Toon, de eigemaar van ook een Stratoliner, die nu hier staat voor onderhoud, rijd nog steeds Amerikaans. Maar wel met dezelfde schakelaars en uiteraard de knipperlichten met dezelfde steun. Maar daar horen natuurlijk lampen in met drie pennen, maar er zitten lampen in met twee pennen, 1 pen continue aan en de andere op het knipperlicht. Maar als ik daar de verlichtingsschakelaar links op het stuur op naar links schuif gaat het knipperlicht aan en knipperen. Ook niet helemaal goed, zal de lamp eens omdraaien.
Heb wel begrepen dat ze glaasjes erg snel kapot gaan en dus gevoelig zijn.
Deze rubber afsluiting ben ik bij Willem niet tegen gekomen.
De Amerikaanse koplamp.
Zelf maar rubbers gemaakt.
( Willem, ik maak wel een extra setje, zet ik ze lekkage bij jou er ook nog tussen.)
En dit verweerd stukje schuim moet dan het water aan de bovenzijde tegen houden?
Ik denk dat het "Onderhoud Knipperlichten " bijna een standaard moet worden bij de XV 1900, zeker als ze wat ouder worden.
Hoe zijn de ervaringen bij de overige XV1900 rijders, of het nu Midnight heet, Stratoliner of Roadliner.??
En waar haal ik oranje lampen met drie aansluitingen?
En dat er rijders zijn of hun voorgangers, die een Amerikaans model hebben en die aangepast hebben naar Europese normen begrijp ik. Willem rijd een Stratoliner, maar wel met twee stadslampjes. Toon, de eigemaar van ook een Stratoliner, die nu hier staat voor onderhoud, rijd nog steeds Amerikaans. Maar wel met dezelfde schakelaars en uiteraard de knipperlichten met dezelfde steun. Maar daar horen natuurlijk lampen in met drie pennen, maar er zitten lampen in met twee pennen, 1 pen continue aan en de andere op het knipperlicht. Maar als ik daar de verlichtingsschakelaar links op het stuur op naar links schuif gaat het knipperlicht aan en knipperen. Ook niet helemaal goed, zal de lamp eens omdraaien.
Heb wel begrepen dat ze glaasjes erg snel kapot gaan en dus gevoelig zijn.
Deze rubber afsluiting ben ik bij Willem niet tegen gekomen.
De Amerikaanse koplamp.
Zelf maar rubbers gemaakt.
( Willem, ik maak wel een extra setje, zet ik ze lekkage bij jou er ook nog tussen.)
En dit verweerd stukje schuim moet dan het water aan de bovenzijde tegen houden?
Ik denk dat het "Onderhoud Knipperlichten " bijna een standaard moet worden bij de XV 1900, zeker als ze wat ouder worden.
Hoe zijn de ervaringen bij de overige XV1900 rijders, of het nu Midnight heet, Stratoliner of Roadliner.??
En waar haal ik oranje lampen met drie aansluitingen?
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Leon, Welke schakelaar bedoel je waarbij Toons knipperlicht gaat knipperen? De foto's zijn die van mijn bike
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: constructie knipperlichten XV 1900 Stratoliner.
Middelste foto, verlichtingsschakelaar. Maar het probleem is al gevonden. Er zitten twee pens lampen in een drie pens fitting. Komt helemaal goed.