Uitlaatsysteem voor XV 1900 Raider

Plek voor vragen en/of onderwerpen die voor iedereen te zien zijn.
Dus...geen "inside" club-aangelegenheden.
Gebruikersavatar
Madmax1200
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2020, 18:15
Contacteer:

Uitlaatsysteem voor XV 1900 Raider

Bericht door Madmax1200 »

Hoi iedereen,

Ik ben in het bezit van een 08' XV 1900 Raider.
De uitlaat die erop is eigenlijk de originele, maar alle dempers zijn eruit gehaald.
Nu vroeg ik mij af hoe het zit met aftermarket uitlaten.
Heeft er iemand een idee van hoeveel DB deze produceren?
Ik zou er graag mee touren, maar de uitlaten zoals die nu zijn , zijn echt wel veel te luid.

Ik keek ook uit naar de Cobra's Swept 2 in 2
Maar ook belangrijk, de XV 1900's maken gebruiken van een EXUP systeem in de uitlaat om de druk te regelen bij alle snelheden/toerentallen om maximaal vermogen te hebben. Verlies je dan veel vermogen met je aftermarket uitlaatsysteem?
Er gaan er in de USA veel gebruik maken van een Power commander enzo. Ik ben volledig een leek in uitlaatsystemen.

Alle tips en adviezen zijn welkom!
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Uitlaatsysteem voor XV 1900 Raider

Bericht door Stosh »

Dag Madmax,
Alle aftermarket uitlaten hebben alle hun specifiek geluid en hoeveel db ze maken is niet opgegeven. Maar neem maar aan dat ze alle te veel db maken om er legaal mee rond te rijden. Gezien dat de geluidsnormen van motoren steeds strenger wordt loop je het risico om bekeurd te worden door meneer agent en ook een Wok melding is niet uitgesloten. Ga je toch voor open uitlaten of een ander Systeem kan je de exup klep gewoon uitschakelen door de gestuurde kabeltjes te demonteren. En beter is dan om ook de servomotor te demonteren en een servo buddy in de bekabeling te steken zodat de cdi denkt dat alles oké is. Je mist verder geen vermogen en de motor loopt er ook niet slechter door.

https://tovami.com/products/woodcraft- ... 18-42-1160
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Plaats reactie