modificatie aan thunderbike spatbord

Plek voor vragen en/of onderwerpen die voor iedereen te zien zijn.
Dus...geen "inside" club-aangelegenheden.
Gebruikersavatar
Vettesmurf
Star Friend
Reactions: 6
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2019, 21:03
Locatie: Glanerbrug
Contacteer:

modificatie aan thunderbike spatbord

Bericht door Vettesmurf »

voor de knutselaars onder ons...
voor mijn XV1600 heb ik een thunderbike spatbord gekocht:

Afbeelding
Gemonteerd ziet dat er ongeveer zo uit( op een verlaagde fiets) en dan zonder chroom.
Afbeelding
Als ik deze monteer moet ik een oplossing zoeken voor het lichtorgel achter. daar heb ik het volgende op bedacht:

Afbeelding
een ledstrip, met achterlicht, remlicht en knipperlichten in 1.
die heb ik inmiddels gevonden, en in huis. maar nu zegt die kronkel in mijn kop, dat ik het net ff anders will:

Afbeelding

Afbeelding
omdat de onderkant van het spartbord rond is, kan en wil ik hem niet zoals het eerder getoonde voorbeeld monteren, maar op/in het spartbord. maar als ik ze er zo op plak, dan schijnen ze naar boven. dus er moet een soort steuntje komen waar ze tegen aan liggen. en als laatste moeten ze er dan ook nog half, of helemaal in vallen zodat de kabeltjes netjes weg te werken zijn.
Afbeelding
de hoek waarin ze naar achteren schijnen hoeft voor mij niet precies te zijn en mag op het oog bepaald worden.

het spartbord is gemaakt van polyester, met een metalen binnenstuk, sterk genoeg om een passagier te dragen. het ijzer loopt niet helemaal door naar het einde. het spatbord loopt iets bol, zodat het ook moeilijker wordt om er zomaar in te slijpen/zagen om lichtjes er netjes in te laten vallen. de led strips zijn soepel te buigen maar alleen op de rug/achterkant.

Het liefst laat ik dit doen, omdat dit alles lijkt alsof het niet zomaar gedaan is. maar dan vraag ik me af, waar? ben al bij een schadehersteller/autospuiter geweest(kennis)
maar die kon me niet verder helpen. die had het ook over het "werken" van het materiaal, waardoor je scheurtjes in de lak kan krijgen(moet ook nog gespoten worden)

of zijn er mensen die ervaring hebben met zoiets hebben en me hiermee kunnen helpen om dit zelf te doen?
0
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 129
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: modificatie aan thunderbike spatbord

Bericht door Royal Joop »

Wellicht met een kunststof profiel. Dat kan je buigen en op je spatbord lijmen zodat het één geheel vormt?
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Vettesmurf
Star Friend
Reactions: 6
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2019, 21:03
Locatie: Glanerbrug
Contacteer:

Re: modificatie aan thunderbike spatbord

Bericht door Vettesmurf »

Enig idee hoe en/of waar ik daar aan kan komen?
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: modificatie aan thunderbike spatbord

Bericht door Stosh »

Wat dacht je van verlichting op je side mount?
1
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: modificatie aan thunderbike spatbord

Bericht door Reef »

Wellicht kan je even een topic van mij bekijken. Heb exact hetzelfde spatbord. Ook led strip erin laten maken. Helaas geen succes gebleken. Led ging stuk en mensen konden als de zon scheen niks zien van de achterlichten. Heb dus nu een niet werkende strip en hele kleine kellerman knipperlichtjes. Staat ook wel ergens in een topic.
0
Gebruikersavatar
Vettesmurf
Star Friend
Reactions: 6
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2019, 21:03
Locatie: Glanerbrug
Contacteer:

Re: modificatie aan thunderbike spatbord

Bericht door Vettesmurf »

Stosh schreef: 22 nov 2020, 08:24 Wat dacht je van verlichting op je side mount?
Nee dank je.
0
Gebruikersavatar
Vettesmurf
Star Friend
Reactions: 6
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 apr 2019, 21:03
Locatie: Glanerbrug
Contacteer:

Re: modificatie aan thunderbike spatbord

Bericht door Vettesmurf »

Reef schreef: 22 nov 2020, 11:33 Wellicht kan je even een topic van mij bekijken. Heb exact hetzelfde spatbord. Ook led strip erin laten maken. Helaas geen succes gebleken. Led ging stuk en mensen konden als de zon scheen niks zien van de achterlichten. Heb dus nu een niet werkende strip en hele kleine kellerman knipperlichtjes. Staat ook wel ergens in een topic.
Ik ga je topics zeker eens bekijken. Maar ik heb wat ideeën via Facebook binnengekregen die de moeite zijn om eens te onderzoeken. Thnx voor de waarschuwing.
0
Plaats reactie