Startproblemen.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door knutselsmurf »

Ja, Ger, je had je Star netjes afgeleverd. Ik wist dat er een Dyna 3000 op zat, maar ik weet niet hoe deze de eventuele meetgegevens kan beïnvloeden. Maar als ik ook de kabels nog vervang is er weer geen vuiltje aan de lucht. Verder gaf de accu vanavond na het rijden zonder steun van lader weer 12,87 volt. Dus die kan ook nog even mee.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door Knaks »

Nog een extra tip van een monteur van Goedhart motoren:

de kabel met het grootste contactvlak (kabelschoen) als eerste op de accupool aansluiten, dit is vaak ook de dikste kabel.

Alle andere kabels met kleinere kabelschoenen cq bevestigingen daar bovenop.

Een en ander om zo weinig mogelijk weerstand te creëren in de aansluitingen.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1769
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Startproblemen.

Bericht door Rebel57 »

knutselsmurf schreef:Ja, Ger, je had je Star netjes afgeleverd. Ik wist dat er een Dyna 3000 op zat, maar ik weet niet hoe deze de eventuele meetgegevens kan beïnvloeden. Maar als ik ook de kabels nog vervang is er weer geen vuiltje aan de lucht. Verder gaf de accu vanavond na het rijden zonder steun van lader weer 12,87 volt. Dus die kan ook nog even mee.
Als de D3000 op een (te)vroege onstekingscurve staat ingesteld en je geeft tijdens het starten teveel gas, dan heb je de grote kans dat de motor door de vroege detonatie wat moeite heeft om door de compressie heen te komen. Zeker als je een originele carb erop heb zitten met TPS
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door knutselsmurf »

Daar heb ik zelf te weinig kennis van om dat te controleren. Ik ga me die kennis overigens wel eigen maken, omdat ik het gewoon wil weten. Uitganspunt was dat het geheel toen het nog in Ger zijn bezit was goed gestaan heeft.
Vanochtend was de accu overigens weer teruggezakt naar 12,78 volt, dus ook dat heeft de aandacht. Waar kan ik de informatie vinden ten aanzien van de D3000?
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door Knaks »

http://www.dynaonline.com/skins/support ... k_faq.aspx

ik heb ook nog een ingescande handleiding. Kan ik wel naar je mailen.
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door gerben termignoni »

Hier ook nog effe iets over de dyna 3000

http://www.dynaonline.com/skins/downloa ... D3K7-3.pdf

Gerben
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door Knaks »

gerben termignoni schreef:Hier ook nog effe iets over de dyna 3000

http://www.dynaonline.com/skins/downloa ... D3K7-3.pdf

Gerben
Die bedoel ik dus :lol:
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door knutselsmurf »

Alle adviseurs hartelijk dank. Ik kan nu in ieder geval even controleren hoe die staat. Verder loopt de Star naar mijn gevoel erg goed en hangt hij lekker aan het gas, kortom over het verdere gebruik geen klachten. Maar ik heb natuurlijk nagenoeg geen referenties. Mogelijk dat de tuners onder ons eens een rit maken op mijn Roadstar om het een en ander kritisch te beoordelen.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door Knaks »

Knuts,

jij mag ook wel ff op de mijne rijden hoor...... :lol:
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Startproblemen.

Bericht door knutselsmurf »

Gisteren een nieuwe, dikkere kabel getrokken van accu naar startrelais en van startrelais naar de startmotor. Ik ging op pad voor 20mm3, maar ze hadden overal 15 en dan 25. Die laatste is wel erg dik en bijna niet te monteren. De originele leek mij 15 mm, dus moest wel naar 20. Ik had nog een stel startkabels liggen, niet met die hele fijne koperdraad, maar wel dikker als 15 mm. Die gebruikt en zoals het de knutsel betaamt moest ook dit onderdeel gepimt worden. Ik had als voorbeeld een bike van Thunderbike. De originele startkabel heb laten liggen en gebruikt als extra massa-kabel naar de accu. Startmotor uitgebouwd, gecontroleerd en schoongemaakt, collector even opgeschuurd. Al met al het hele traject onderhanden genomen en het scheelt wel degelijk. Blijft ook lekker rondgaan bij de tweede en derde keer(opzettelijk) starten. Dus een aanrader voor de collega's.
Bijlagen
En dit had ik nog liggen.
En dit had ik nog liggen.
Zo wordt het in het nieuwe project.
Zo wordt het in het nieuwe project.
Plaats reactie