Wibur schokbreker XV1900.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Member
Reactions: 88
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
Contacteer:

Wibur schokbreker XV1900.

Bericht door Knutselsmurf »

De Japanse filosofie.
Die is hier al eens eerder genoemd en daar had ik vandaag weer een mooi voorbeeld van. Tevens mijn militaire opleiding weer eens opgehaald. 🤔🤣
Vanmiddag dus gestart met de XV1900 van Hans, het wisselen van de achter schokbreker. Origineel er onder uit en de Hi-tech Wilbur eronder. En dat liep volgens de Japanse filosofie, eigenlijk alles goed bereikbaar en over nagedacht. 👍Maar ik heb ook gemerkt dat deze Japanners niet vies zijn van veel werk.😀
WAT MOET ER EEN HOOP AF. Maar dan komt ook de nuchtere Hollander om de hoek en het kan ook met minder versleutelen. En omdat het dus allemaal aan de onderkant gebeurt heb ik weer heel wat afgetijgerd. Ik weet nu weer waarom ik maandag naar de St Maartenskliniek moet, echt aan een nieuwe knie toe. 😜Maar het is en blijft een heerlijke machine om aan te werken, toch weer met die glimlach.😁
Bij de Wildstar is de veer er in een vloek en een zucht onderuit, dat gaat bij de 1900 toch effe anders. Hij is ook zwaarder en je kunt er minder makkelijk bij. Je moet ook echt de volgorde in de gaten houden anders kunnen de lange bouten er niet uit. Dus veel nivelleren, krikje omhoog en weer laten zakken. Bijvoorbeeld voor los, maar dan moet eerst de uitlaat eraf anders kan de bout er niet uit. Daarna de achter eerst omhoog, de voorste gaffel los, veerelement naar beneden laten en het achterwiel, lees achterbrug helemaal omlaag. Dan komt de onderste lange bout bereikbaar en kan die eruit. 😛
Veerelement kan dan op de werkbank. Op de werkbank even de schokbrekers omwisselen, beetje vet aan de bussen en de schommelarm en dogbones met het juiste moment vastzetten.
Even nadenken hoe straks de leiding en het reservoir geplaats moeten worden, iets nieuws voor de Midnight.🤔
Daarna weer terug plaatsen, 1.eerst de schommelarm in de achterbrug, op moment zette, want daar kun je daarna niet meer bij. 2.Dan het element omhoog brengen en het wiel, lees achterbrug laten zakken met de gaffel netjes in positie. 3.Met het tweede krikje kun je dan de gaten uitrichten, zodat de lange bout vanaf de uitlaatkant erin kan. 4.En daar kun je dan aan de andere zijde weer bij met je momentsleutel. Slimme jongens, die Japanners, en niet vies van werken. Ik trouwens wel, Hans, we hebben het er nog over gehad. Die jongens in hun overhempie met een laptop. Nou, is hier niet het geval, gewoon garagezeep om weer schone handen te krijgen. 😂
Maar hij staat er weer klaar voor, samen met zijn vrienden. Morgen komt er weer een Wildstar bij. Die van Robin. Maar in het weekend is de werkplaats dicht. IK pak effe m'n rust en een hete douche. Maar eerst........43.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 423
Berichten: 3759
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Wibur schokbreker XV1900.

Bericht door Kokkie »

Leuk Knutsel :top:

Wordt ie met die 2 schroeven afgesteld?

Afbeelding

Ben heel benieuwd of het scheelt.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Member
Reactions: 88
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
Contacteer:

Re: Wibur schokbreker XV1900.

Bericht door Knutselsmurf »

Afbeelding

Uit het Manuel.
0
Gebruikersavatar
Dutch
Bestuur
Reactions: 125
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 nov 2018, 17:05
Contacteer:

Re: Wibur schokbreker XV1900.

Bericht door Dutch »

Een ware technische motor tovenaar 🙏💪👊
0
Als je niet leeft, ben je ook al dood !!
Plaats reactie