Sommigen van jullie weten waarschijnlijk wel dat de Blauwe de afgelopen jaren rondgereden heeft op het kenteken van de donormotor. Daar is afgelopen jaar een einde aan gekomen. De laatste rit gereden op een ander kenteken en toen heb ik de illegale stekker er definitief uit getrokken, stil gezet. Veel minder gereden, ook om andere redenen.
Dit jaar toch een ingang gevonden bij de RDW, mede door een zeer gedreven en erg prettige keurmeester van de RDW Zwolle.
Officieel zou men een compleet afgebouwde en gespoten motor niet accepteren voor een zelfbouw keuring, maar deze keurmeester heeft daar toch een modes voor gevonden. Ook het feit dat het hele bouwproces erg goed gedocumenteerd was met rekeningen en foto,s heeft de RDW doen besluiten om er toch een VIN nummer aan toe te kennen.
VIN nummer, onderzijde van het frame.
Met de nodige inspanning van twee keurmeesters, ondergetekende en een vierde persoon is het nummer uiteindelijk op een niet storende plaats in het frame gestanst.
Nu moet ik de motor nog klaar maken voor de wegtoelating, lees kenteken. Dit gaat gebeuren in Lelystad. Maar dan moet er nog heel wat gebeuren. Daar gebruik ik deze winter voor. De keurmeester uit Zwolle had de nodige tips, waar men mogelijk in Lelystad problemen mee zou hebben.
1. luchtfilter
2. knipperlichten achter.
3. koplamp, geen stadslicht.
4. handvatten, te scherp.
5. spiegels.te klein.
6. uitlaat?? mag 106 dB hebben.
7. rem-koppelingshendels, niet afgerond.
Dus daar zit nog wel wat werk aan. Ik ben daar dus alvast mee begonnen, ook wat spullen besteld en kan mogelijk van Jaap nog wat lenen, luchtfilter bv .
Handgrepen en spiegel al klaar.
De spiegels gaan straks weer terug de handgrepen blijven zitten. Die voelen ook prettiger aan en door een en nader te combineren en te verzagen ziet het er ook nog aardig uit.
Hier de oude handgreep rechts. De ISO grip aangeschaft omdat die ook lekker in de hand liggen, maar dat paste niet met het interne gas. Dus die gaan op marktplaats, nieuw.
Wordt weer vervolgd!! (welterusten)
RDW klaar maken van de Blauwe.
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: RDW klaar maken van de Blauwe.
Mooi verhaal en top dat het voor elkaar gaat komen.
Foto's zijn trouwens helaas niet te zien....
Kokkie
Foto's zijn trouwens helaas niet te zien....
Kokkie
0
Re: RDW klaar maken van de Blauwe.
Ben benieuwd naar hoe het er nu uit komt te zien
0
mvg
Gerard
SREU#0113
Gerard
SREU#0113
- Zwarzenekkerdt
- WSFH-Support
- Reactions: 26
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 11:19
- Contacteer:
Re: RDW klaar maken van de Blauwe.
Top dat hij toch nog door de keuring kan komen!
0
Met groeten,
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
- Grote Wim
- Gast
- Reactions: 140
- Berichten: 2651
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: RDW klaar maken van de Blauwe.
Geweldig dat het toch goed gaat komen met de blauwe. Misstaat niet op de weg.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
116db
.**.
SREU#0131
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Re: RDW klaar maken van de Blauwe.
Het uiterlijk zal alleen voor de keuring even veranderen. De handgrepen blijven wel zoals nu op de foto.
Even voor Gerard, het geluid was bij de aanhouding 106 dB volgens de niet officiële meting van de politie. Maar ik wilde op dat moment geen discussie voeren met een motor zonder VIN nummer. Maar volgens de permanente eisen voertuigen mag een zelfbouw boven de 1000 cc 106 dB hebben. De melding van de politie naar de RDW was 104 dB, dus nog ruim onder de norm. Ze voerde toen actie, dus geen proces verbaal maar een WOK melding, dus naar de RDW.
Politie weet dus ook niet alles. Maar straks gaan ze de juiste meetopstelling gebruiken en een "Drive By"meting doen.
Even voor Gerard, het geluid was bij de aanhouding 106 dB volgens de niet officiële meting van de politie. Maar ik wilde op dat moment geen discussie voeren met een motor zonder VIN nummer. Maar volgens de permanente eisen voertuigen mag een zelfbouw boven de 1000 cc 106 dB hebben. De melding van de politie naar de RDW was 104 dB, dus nog ruim onder de norm. Ze voerde toen actie, dus geen proces verbaal maar een WOK melding, dus naar de RDW.
Politie weet dus ook niet alles. Maar straks gaan ze de juiste meetopstelling gebruiken en een "Drive By"meting doen.