Het 240 project.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door knutselsmurf »

Het ziet er misschien vreemd uit, maar er zit op dit moment geen floorboard op. Dus dat been hangt daar een beetje bij. Het is de bedoeling dat er (op termijn) forward controls op komen.
De Hypercharcer komt wel ver naar buiten. Ik heb er zelf, op de Roadstar, een Twin Velocity zitten.

Ligt mijn knie tegenaan, maar wel de floorboards verzet. Nu, met de uitlaten iets naar buiten moet ik bij Pascal het rechter floorboard ook iets naar buiten zetten. En dat compenseert dan weer.
Even voor Ralph, ja, ik heb de hele voorkant laten polijsten, inclusief remreservoir, schakelaars, hendels, risers en kroonplaat.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Reef »

Mag ik vragen wat dat gekost heeft? Ik vind het er wel heel mooi uitzien. Zodra mijn chroom naar de klote is ga ik dat ook doen!
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door knutselsmurf »

Vandaag was Pascal hier voor een tussenstand, overleg en natuurlijk om zijn nieuwsgierigheid invulling te geven.
En ik weet dat Ad, ( zombie) de primeur had vanochtend. Ad, als Pascal weer deze kant op komt mag dat alleen als jij er bij bent :24: :24:
En ik heb zelf gehoord dat er in Flevoland al Limburgs geluld wordt, Ad, dus je bent al op de helft.

En omdat er in het voortraject goed overleg geweest is en ik goed begrepen heb wat voor Pascal het ideaal beeld was viel het vooral niet tegen. Ik heb alleen de woorden prachtig, OK, perfect enz... gehoord.
Dus dat wordt het ingeslagen spoor netjes afmaken en zorgen dat er in maart gereden kan worden.

En even voor de foto, hier zijn beide wielen vrij van de grond, dus de ruimte tussen wiel en spatbord zijn niet reëel.
Dus ik had de motor grotendeels opgebouwd, spatbord even voorzichtig gehecht, tank er op en het zadel er op. Want ik wilde nu meten met Pascal op de motor, en ook Timo moest er even bij.
Dit om het spatbord uit te meten, max belast. Dus dat ei is ook gelegd, positie bepaal en kan ook definitief geplaatst worden.

Deze zitten al definitief vast. En klinken vast naar tevredenheid.
Spuitwerk besproken, kleur kabels en overige kleine zaken. We gaan er voor :26: :26:
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Reef »

Één woord....impressed!! :top:
0
Gebruikersavatar
Albatros
Gast
Reactions: 5
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2015, 17:19
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Albatros »

:24: me too
0
Gebruikersavatar
zombie
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door zombie »

Hahaha komd goed knutsel
Gebruikersavatar
Raymond
Gast
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 mar 2016, 10:51
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Raymond »

Mooi project, ik volg het met veel belangstelling
0
Gebruikersavatar
Bert
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door Bert »

Ziet er top uit
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door knutselsmurf »

Vandaag de laatste delen op voor op de achteras klaar gemaakt, remanker, afdekplaat/spacer aan de remzijde en de pully op maat gezet. Ik heb nu drie keer dezelfde ruimte tussen band en frame aan de remzijde, belt en band en belt en frame, dat vind ik zelf in ieder geval een mooi gezicht. Morgen de draadeinden op lengte maken voor de pully, zadelplaat passend maken op het achterspatbord en de spatborden afmaken. Kunnen ze vrijdag naar de spuiter. Laatste rommel van de achterbrug af slijpen en die ook netjes spuiten. En dan komt het einde in zicht.
Kleine impressie van het achterwiel.

Dit was hem voor de aanpassing.



En dit is hem nu.
Gebruikersavatar
Albatros
Gast
Reactions: 5
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2015, 17:19
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Albatros »

:24: :26: vakwerk!
0
Plaats reactie