Carter ontluchting Midnightstar.

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Kleine jan »

Ook de carter ontluchting van de midnightstar blaast in het luchtfilter huis met het gevolg dat naar loop van tijd het lucht filter helemaal vettig is en vol rotzooi zit .

Ik heb gelijk na 7 km te hebben gereden het originele lucht filter en luchtfilter huis uit gmonteerd en een K&N filter in gebouwd en ook gelijk de bobines onder de tank geplaatst daar is ruimte genoeg voor .
Dan komen de carterontluchting slagen los te liggen deze worden voor zien van en carter filter ,1 aan de voor zijde van de tank en 1 aan de achter zijde van de tank .
Nu blijft het lucht filter mooi schoon en loopt de motor iets beter nar mijn bevindingen.

Ook bij originele lucht filter behuizing kan je een K & N filter plaatsen deze kost ongeveer 100 euri dat scheelt al een hele hoop.
En ook kan je bij in originele stijl de carterontluchting aanpassen zo dat je lucht filter schoon blijft . :think:
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Yogi »

Hé Jan,

Ik zie het wel, je bent in goeden doen. De midnightstar wordt zo langzamerhand ook helemaal weer uitgeplozen net als destijds de wildstar. GOED BEZIG :clap:
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Kleine jan »

Heb ger vandaag gesproken die had het zelfde probleem .
Lekkende carterontluchting lekend over de cilinder kop heen .
Ik heb ger even de oplossing ,medegedeeld en de materialen mee gedaan zo dat hij dit zelf kan aanpassen.
:4:
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Kleine jan »

Ik wacht even de reactie van ger af of hij ook iets merkt aan zijn midnightstar, na het aanpassen van zijn carter ontluchting . :huh:
Na het aanpassen van mijn carter ontluchting ik heb het idee dat mijn motor mooier loopt en beter loopt . :24:
Heb er nog geen benul van hoe dit mogelijk is . :kweenie:

Het is in ieder geval een goede oplossing ,en geen gesmeer meer bij originele lucht filter. :top:
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Ger
Gast
Reactions:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Ger »

Vandaag luchtfilter aangepast en de carterontluchting via een slang naar beneden afgevoerd. Voortaan dus geen smeerboel meer op de achterste cilinderkop. :vies: Jan bedankt voor de tip. :top: Het was wel even een klusje. Als het morgen droog is dan zal ik het even uitproberen en laten weten hoe de midnight loopt. :star:
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Gerrold »

dat wordt waarschijnlijk binnenkort een midnight klusdag Jan.
als het echt werkt zullen er wel meer schapen over de dam komen
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger
Gast
Reactions:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Ger »

Vandaag lekker een stuk gereden langs de dijk op de midnight en hij loopt als een trein. Ik weet niet of het verbeelding is maar het lijkt inderdaad beter.
Gerrold, het is niet zomaar even een aanpassing want je moet het luchtfilter vervangen en vergeleken met de wildstar is dat een klus die je gerust kunt vertienvoudigen qua moeilijkheidsgraad. Ik heb het indertijd samen met een professionele monteur gedaan en we waren vijf uur bezig. Alleen de tank van de midnight halen is al bijna een uur werk.
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Gerrold »

ik zeg toch ook een klus dag, had trouwens wel verwacht dat je een keer langs zou rijden!
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger
Gast
Reactions:

Re: Carter ontluchting Midnightstar.

Bericht door Ger »

Ik kom langs (en binnen) zodra het droog is. Bel eerst wel even :17:
Plaats reactie