Cobra.....

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Cobra.....

Bericht door BOLD »

Afgelopen week heb ik in Duitsland voor een klein prijsje een setje Cobra longshots kunnen bemachtigen voor mijn Strat 1900. Zou een mooi geluid in moeten zitten volgens de kenners.
Nu wil ik die natuurlijk graag wisselen voor m'n standaard pijp (Amerikaanse uitvoering), maar los van wat ik lees over het gebruik van een Power Commander ( of i.d.) loop ik al tegen eerste probleempje aan, nml de klepbediening die naast de Lambdasonde zit. Voor de laatste is het aansluiten op de Cobra een fluitje, echter een klep of i.d. zit er niet in. Vraag wat doe ik met die kabels van de klepbediening ?
Dan de montage van de pijpen zelf. Heb je daar beslist iets van electronica bij nodig ...of regelt de motor zelf de afstelling? Andere zaken waar ik tegenaan loop ?
Hoor graag
gr BOLD
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Cobra.....

Bericht door RockEDstar »

De twee kabels voor de klepbediening zijn bij mij losgemaakt van de motor en zitten nog steeds vast aan de verwijderde standaard uitlaat. Ik heb geen powerpack of fuelpak. Was niet nodig volgens de monteur. Tot op heden mis ik zo'n computertje nog niet. De 1900 popt als de motor koud is maar eenmaal warm geeft ie geen krimp.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Cobra.....

Bericht door Yogi »

Klopt Ed,

De injectie regelt het zelf en de klep is niet echt nodig, de kabels hangen bij mij ook los. Ik heb de klep nog wel maar die staat open dan heb je iets meer stationair geluid;-)

Maar Willem, je kunt ze er gewoon onder zetten en gaan rijden. Kan wel tankje duren voordat de settings top zijn. Gewoon even proberen.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Cobra.....

Bericht door BOLD »

Top! ga morgen ermee aan de slag. Bedankt voor jullie reactie! :top:
Gebruikersavatar
Zwarzenekkerdt
WSFH-Support
Reactions: 26
Berichten: 1379
Lid geworden op: 13 jan 2008, 11:19
Contacteer:

Re: Cobra.....

Bericht door Zwarzenekkerdt »

Klopt, die kun je gewoon los laten.
Bij mijn Raider hebben we ze er ook tussen uit gehaald toen ik de V&H gemonteerd heb.
0
Met groeten,

Zwarzenekkerdt

All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Gebruikersavatar
Bult
Gast
Reactions:

Re: Cobra.....

Bericht door Bult »

Ik heb de cobra al 5 jaar eronder zitten. Zal YouTube film ff zoeken.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Cobra.....

Bericht door RockEDstar »

Misschien ook nog goede oordopjes voor jezelf, je passagier en vooral voor ons, Willem.
0
Gebruikersavatar
Bult
Gast
Reactions:

Re: Cobra.....

Bericht door Bult »

Wildstar Fan Holland, de ontmoetingsplaats en vraagbaak voor Wildstar Fans! • Bekijk onderwerp - Nieuwe uitlaat Midnichtstar (met film & geluid) - http://wsfh.nl/phpBB2012/viewtopic.php? ... bra#p26739
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Cobra.....

Bericht door BOLD »

Bij m'n Wildstar destijds had ik een aparte beugel nodig om de V&H aan het frame te bevestigen. Kan t zijn dat ik bij de Cobra ook een aparte beugel nodig heb ? De aansluiting op de huidige beugel past nml. voor geen meter, dus t kan bijna niet anders. En zo ja, waar zijn die te verkrijgen ? :mod:
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Cobra.....

Bericht door BOLD »

Vond het geen succes....de Cobra's. Even provisorisch gemonteerd (montagebeugel aan frame ontbreekt), maar wat een bak herrie :24: Had gehoopt op iets meer diepte. Heb er nog wel 2 sets baffles bij, maar dat is me teveel gedoe.
Vond ook de looks wat tegenvallen met name het gedeelte naast het blok.....daar kijk je dan recht tegen de remcylinder aan en het stuk wat er achter zit (met die isolatie er omheen). Gaat dus weer in de verkoop. Indien liefhebbers die er wat minder zwaar aan tillen wat betreft de looks....175 Euro mag ie weer door. Zet m morgen wel op marktplaats.

Maar goed, de originele weer gemonteerd.......heb ik in ene een ander geluid, net of er valse lucht bijkomt via t luchtfilter. Verliest ook vermogen wanneer ik het gas open draai. Zit iets niet goed. Kan alleen maar bedenken dat het wellicht die elektrische klep is. Is los geweest, maar misschien heb ik niet meer de juiste stand gemonteerd. Gaat wel heen en weer bij het contact omdraaien. Denk dat ie dan misschien niet volledig openstaat?
Kan iemand wat uitleg geven ? Zeer gewaardeerd !
groet BOLD
Plaats reactie