Foto's derde versnelling

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door Stosh »

Dat is K...T!
Maar hoezo weg????
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door Yogi »

Stosh schreef:Dat is K...T!
Maar hoezo weg????
Stap ik over op een Zundapp of zo.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door knutselsmurf »

Toch niet zo,n Zundapp zoals we afgelopen zondag hebben aangeduwd??
Gebruikersavatar
Savage
Member
Reactions: 48
Berichten: 657
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:52

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door Savage »

Heej Yogi, niet weggaan vriend, wat motten we zonder jou,PLAK dan op die zundap een STAR of koop weer een WILDSTAR.

Of nog beter ga publiekelijk met die handel, schrijf naar opgelicht en RADAR, bekende TV progamma's waar YAMAHA niet blij van wordt als ze er wat mee doen.

Sterkte Ton.

p.s wel bij ut cluppie blijven a.u.b
0
SREU#0181 support 81
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door Yogi »

savage schreef:Heej Yogi, niet weggaan vriend, wat motten we zonder jou,PLAK dan op die zundap een STAR of koop weer een WILDSTAR.

Of nog beter ga publiekelijk met die handel, schrijf naar opgelicht en RADAR, bekende TV progamma's waar YAMAHA niet blij van wordt als ze er wat mee doen.

Sterkte Ton.

p.s wel bij ut cluppie blijven a.u.b
Ton, de club is het enige wat me tegenhoudt om een ander merk te kopen.
Kan altijd een ouwe dragstar in de garage zetten en met een ander merk rijden ;-)
Zal wel loslopen.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door knutselsmurf »

Met name dat laatste stukje van jouw advies, Ton, zou ik doen. Ik hoef geen vrienden met Yamaha Nederland te worden, klant is nog steeds koning, zonder klanten geen Yamaha.
Ander kun je mogelijk Yamaha Nederland eens passeren en internationaal gaan lobbyen. Ondanks dat je dan terugverwezen zult worden naar Yamaha Nederland is het wel geland.
Als ik naar die foto,s kijk en dan met name de foto die Ed even memoreerde, kunnen ze daar niet omheen.
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door Yogi »

De tandwielen zijn ook verbeterd. Zijn meer gehard en hebben een ander artikelnummer. Dat zegt toch wel genoeg lijkt me.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door RockEDstar »

Johan, ik ben even voor mezelf aan het brainstormen:
Volgens mij heeft Yamaha de slechte kwaliteit-tandwielen reeds vanaf 2006/7 bij de produktie vervangen toen er meerdere meldingen over de 3e versnelling kwamen. Dat er in latere jaren ook meldingen binnenkwamen zegt niet dat toen nog steeds slechte tandwielen gemonteerd werden. Alleen de aangemelde gevallen werden (kosteloos) gerepareerd door Yamaha. Yamaha heeft toen verzuimd dmv een recall alle andere getroffen 1900's uit 2006/begin 2007 terug te halen. Ik denk dat ook een flink aantal 2006-bezitters toen niet heeft afgewacht en de 1900 in de verkoop gegooid. Alleen aan de serienummers kan men zien wat het produktiejaar van de 1900 is geweest en niet op het kentekenbewijs(toch?). Het gros van de problemen betreft het produktiejaar 2006. Een 1900 van de 2006-produktie kan pas in 2008, of later, nieuw verkocht zijn en toen pas 3e versn.problemen krijgen. Bij mijn toenmalige dealer stond, en staat nog steeds, een rode 1900 te koop vanaf het begin dat de 1900 in NL op de markt kwam. Dus gloedje nieuw met 0 km op de teller. Mijn geluk is, denk ik, geweest om in 2008 toch voor een veelgevraagde, andere kleur te kiezen, n.l. zwart, anders had ik mogelijk die rode 1900 gekocht en ook problemen gehad. Huybers heeft onlangs geinformeerd bij Yamaha met de vraag of mijn 1900 serienummer 2008 als produktiejaar heeft en dat zou zo zijn. Sommige kleuren spreken niet aan en blijven te lang in de showroom staan. Mijn mening: Het is voor Yamaha goedkoper af te wachten en alleen de gemelde gevallen te herstellen. Als de rest na 6 of meer jaar toch problemen krijgt kan men zeggen dat de machine te oud is voor volledige vergoeding van de kosten

NB.Ik dacht ook, toendertijd in 2004, een gloednieuwe 1600 gekocht te hebben. Hij was wel spiksplinternieuw doch het produktiejaar was 2002, ik bedoel maar.

Mijn mening is dat Yamaha als Japans bedrijf achter de hoge kwaliteit hun produkten moet blijven staan, net zoals mr. Toyoda, de grote baas van Toyota, toendertijd in 2009/2010 over Toyota toegaf en schuld bekende in de USA(6 miljoen voertuigen wereldwijd). Toyota is het daarna alleen maar beter gegaan en verkoopt men nu weer wereldwijd de meeste auto's. Wat Yamaha weerhoudt dit voorbeeld te volgen weet ik niet. Als Yamaha deze lakse houding blijft volhouden dan is dit alleen op den duur alleen maar schadelijk voor voor hun imago( de hooggeroemde Japanse kwaliteit van hun produkten). Eerst de diplomatieke weg volgen lijkt me het beste. Ik schrik echt van de hoge kosten op de rekening.
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door Kokkie »

RockEDstar schreef: Het is voor Yamaha goedkoper af te wachten en alleen de gemelde gevallen te herstellen. Als de rest na 6 of meer jaar toch problemen krijgt kan men zeggen dat de machine te oud is voor volledige vergoeding van de kosten
Dat geloof ik ook, en denk daarom dat Yamaha degene die het er niet bij laat zitten, maw die "blijven schrijven", in het gelijk stelt, en de schade vergoed. Zoals je in Duitsland ziet bij dezelfde gevallen, of bij Keesie die waarschijnlijk een goede en doortastende dealer achter zich had staan..

Er effe flink achteraan zitten, je op de hoogte laten houden en evt een rechtsbijstand verzekering inschakelen.

Succes, en tot snel weer,

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Foto's derde versnelling

Bericht door Nightflight »

Johan, om te voorkomen dat je weggaat :verdrietig: heb ik mijn woede over de slechte service van Yamaha alsmede een foto van de 3e versnelling even op hun FB account geplaatst....

Als je daar problemen mee hebt, laat het me weten, dan haal ik het weer weg...

https://www.facebook.com/#!/yamahamotor ... nd?fref=ts
Plaats reactie