nieuwe banden

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: nieuwe banden

Bericht door knutselsmurf »

Jammer, Perry, dat zijn foto's niet meer beschikbaar zijn op het forum. Dat gebeurd wel meer met foto's die er wat langer op staan.
Anders had ook jij gezien dat hier om bandjes om racefietswielen gaat. En als je de snelheidssensor tegenover het ventiel zet, is het geheel aardig uitgebalanceerd.
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: nieuwe banden

Bericht door Knaks »

knutselsmurf schreef:Ik denk dat je kilometers gemeten worden in het blok en niet op de wielen. Maar dan wel met de factor van je banden, ik weet niet wat ze dan aanhouden. Even je Tom Tom vergelijken met je teller.
Kilometertellert zit idd in het blok op de uitgaande as van de versnellingsbak....

Ik heb ook nieuwe banden en jawel Metzeler 888 voor en achter. Met dien verstande dat achter de extra versterkte uitvoering voor zware cruisers is gemonteerd. Via het web bestald bij www.motorbanden.nl (geloof ik). Is een Duitsbedrijf dat ook in Nederland levert. Scheelt 100 euri met Goedhart (die ze er wel omgelegd heeft)
Gebruikersavatar
Broezer
Gast
Reactions:

Re: nieuwe banden

Bericht door Broezer »

Wat zijn jouw bevindingen over jouw nieuwe banden, Knaks?
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: nieuwe banden

Bericht door Kokkie »

Das een prima adresje Knaks. En goede service in Geldermalsen.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: nieuwe banden

Bericht door knutselsmurf »

Ervaringen met banden blijven persoonlijk. Ik had er Conti Milestones op. Ik vond dat ze wel snel begonnen te cuppen. Dat lag deels aan de verkeerde bandenspanning. Wat ik wel de band aanreken is dat hij meer herrie maakt als de Dunlop 404, die er nu op ligt. Komen overigens ook van "Motorbanden.nl", en Dirk in Harderwijk legt ze er netjes op.
Dat komt volgens mij omdat het profiel van de Milestone erg grof is en dwars over de band loopt, terwijl de Dunlop het profiel meer in de lengterichting loopt. Op de Blauwe heb ik de Elite 3 liggen van Dunlop. Maar dat is geen White Wall en daar heb ik te weinig KM mee gereden.
Dunlop 404 staat vermeld in het manuel en ook de G702 van Bridgestone
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: nieuwe banden

Bericht door Knaks »

Broezer schreef:Wat zijn jouw bevindingen over jouw nieuwe banden, Knaks?
Nou Broezer, ik ben dus met redelijk goede banden ( 6mm profieldiepte) naar Portugal gereden, maar mede door de hoge temperaturen in Spanje (denk ik) werd ik op de terugweg in Lourdes erop gewezen dat mijn banden erg gecupped waren. Plus dat mijn voorveren versleten waren gaf een heel bijzondere wegligging in de Ardennen (beide laarzen vol, zeg maar)

Vergeleken met die situatie stuurt ie nu als een scheermes, hahaha.... Maar ik heb er pas 300km mee gereden...
Gebruikersavatar
Peter Twin
Member
Reactions: 99
Berichten: 499
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:52
Contacteer:

Re: nieuwe banden

Bericht door Peter Twin »

Zijn de Michelin Commander banden ook in White Wall uitvoering verkrijgbaar? Kan deze zelf niet vinden op internet.
Heb momenteel Dunlops eronder. Rijden prima, maar gaan mijn inziens niet lang mee. Heb er ca. 5000 km. mee gereden, maar moet ze komend jaar weer gaan vervangen. Hebben jullie ook die ervaring?
0
Peter


U moet de groe(n)ten van HAK hebben!

petertwin@gmail.com

SREU#0172
Afbeelding
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: nieuwe banden

Bericht door Grote Wim »

Ben ook aan vervanging toe achter 12.000 km
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: nieuwe banden

Bericht door Thefons »

Ik ben ook op zoek naar een nwe achterband, maar zoals al gezegd zijn er maar een paar merken met de juiste maat. Wil ik een ander merk dan moet ik de afwijking in de kilometers in de gaten houden. een mooie tool daarvoor is de :
Tirecalculator

Afbeelding

op de website staan de km/u er tussenhaakjes achter de Mph's

Hebben jullie nog goede ervaringen met de verschillende banden, met name in de regen? Ik ben een doorrijder en rijd dus helaas veel in de regen....

bvd Fons
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: nieuwe banden

Bericht door SkyZip »

Ik heb afgelopen zaterdag mijn banden laten vervangen, de 190/60-17 is nu een 200/55-17 Michelin Commander II geworden,
de kilometerteller lijkt zelfs iets nauwkeuriger geworden. Ook de voorband heeft nu een iets andere maat ipv 130/70-18 is deze nu 130/60-18. De hele motor rijdt gewoon lekkerder en ik maak geen zijstapjes meer op wegreparaties. Alles bij elkaar voel ik me een stuk zekerder nu.
Plaats reactie