Injectie vervangen door carburateur?

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door BOLD »

Tot vorig jaar September had ik een Wildstar uit 2003 in mijn bezit. Natuurlijk helemaal aangepast naar mijn eigen smaak en uiteindelijk voorzien van 2 fishtails met een heerlijke dikke sound ......vooral ook stationair echt een genot om naar te luisteren.

Eind vorig jaar heb ik via Yogi een dikke Stratoliner aangekocht, echt een topmachine maar nog wel vrij standaard uitgevoerd.
Het viel mij op dat alle aftermarket pijpen weliswaar een hoop kabaal maken,maar stationair een dermate hoog toerental maken dat een mooi stationair dik geluid er gewoon niet in zit. Da s natuurlijk ook een beetje een persoonlijke smaak, maar met bijna 1900 cceetjes moet dat toch kunnen!?Met de WS ging het tenslotte ook ! :24:
Heb me laten vertellen dat dit alles te maken heeft met de Injectiemotor, had het al eerder gehoord bij een maatje die een Harley heeftDus dacht ik : injectie eraf en een dikke carb er op! :stoer:

Vond hier een stukje over op www.prostreetholland.com van Ger Dijkshoorn.

Nou , zo technisch ben ik niet dus vroeg mij af of er iemand binnen de club ervaringen heeft ??

Misschien nog andere tips die het "probleem" tackelen ?

groet BOLD ( Willem)
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door MOD »

Wauw jij durft :top: Ik heb wel verstand over de carburateur maar hoe een injectie uit te bouwen.
Misschien kan Rebel 57 je wel hebben, anders een interessante klus voor de knutseldag
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door Yogi »

Zo, dat is wel een mooi project. En inderdaad is de midnight bij stationair toerental erg rustig zelfs met lawaaipijpen. Succes met de klus en misschien krijgt het navolging.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door Royal Joop »

Ik ken wel opties om het toerental omlaag te brengen.
Maar geen een kan ik aanbevelen, omdat het ontwerp van de motor en met name de olie smering ontworpen is bij dit standaard toerental.
Je moet, als je wat langer van je motor wilt genieten, dan ook meer zaken aanpassen om de smering en koeling weer op orde te krijgen.

Dus niet doen, om echt heel grondig aanpakken. Of alvast sparen voor een ander motorblok :bloos:
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door BOLD »


Link


Weet niet of t linkie werkt, maar ik heb er op YOUTUBE 1 gevonden die voldoet aan wat ik graag wil zien/horen. :26:
Commentaar sluit aan wat Joop ook al aan gaf ....de oliedruk.

(Anders even : - xv 1900 low idle - intoetsen, kom je er ook)
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door MOD »

Ik weet wel dat er problemen kunnen ontstaan bij een te laag toerental mbt. de smering van de motor. Kan je nokkenassen gaan kosten. :shock:
Om deze reden heb ik zelf het stationair lopen van de Lizz ook niet al te laag staan. Klinkt hartstikke gaaf, maar ik zou het niet aanbevelen.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door Royal Joop »

Ik ken de video en heb destijds met de eigenaar (Franz DE) contact gezocht.

En zo heeft tie het gedaan......
**********************
To:royaljoop

Hi Royaljoop

are the royaljoop from the german midnightstar forum ?

I think you mean the low idle. There is an seperat air intake for idle.I put an valve in this pipe so i can screw down the rpm. I do this for show only. It will sound much better with a 2in2 pipe.

Grüße Franz
*********************
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door RockEDstar »

Lieve Mona: Als A-technisch persoon heb ik ook wel eens gelezen dat een hoofdfunktie van motorolie is de afvoer van hitte. Als door een te laag stationair toerental de olie niet bij alle bewegende delen kan komen heeft dat dan nadelige gevolgen voor die ''olieloze'' delen en lopen hierdoor zoals de reeds genoemde nokkenassen, door overmatige hitte, schade op?
0
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door BOLD »

Zijn er noch techneuten die iets zinnigs over de ombouw kunnen zeggen ?
Is dat ueberhaupt mogelijk bij de MS ? Bij Harley kan t.... dat is inmiddels duidelijk.....
Rebel misschien ??

BOLD
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Injectie vervangen door carburateur?

Bericht door Rebel57 »

Wat ik zo hoor op je video, loopt die nu echt slecht, ik denk dat de mapping niet klopt nu.
Het ombouwen is in theorie best mogelijk, maar of je daar dan happy mee gaat worden is de vraag.
Het is zeker geen eenvoudige klus, want er zitten wel wat haken en ogen aan.
Voorwat het toerental betreft, moet je echt niet lager gaan dan 950 RPM zoals al eerder opgemerkt.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Plaats reactie