Tot vorig jaar September had ik een Wildstar uit 2003 in mijn bezit. Natuurlijk helemaal aangepast naar mijn eigen smaak en uiteindelijk voorzien van 2 fishtails met een heerlijke dikke sound ......vooral ook stationair echt een genot om naar te luisteren.
Eind vorig jaar heb ik via Yogi een dikke Stratoliner aangekocht, echt een topmachine maar nog wel vrij standaard uitgevoerd.
Het viel mij op dat alle aftermarket pijpen weliswaar een hoop kabaal maken,maar stationair een dermate hoog toerental maken dat een mooi stationair dik geluid er gewoon niet in zit. Da s natuurlijk ook een beetje een persoonlijke smaak, maar met bijna 1900 cceetjes moet dat toch kunnen!?Met de WS ging het tenslotte ook !
Heb me laten vertellen dat dit alles te maken heeft met de Injectiemotor, had het al eerder gehoord bij een maatje die een Harley heeftDus dacht ik : injectie eraf en een dikke carb er op!
Vond hier een stukje over op www.prostreetholland.com van Ger Dijkshoorn.
Nou , zo technisch ben ik niet dus vroeg mij af of er iemand binnen de club ervaringen heeft ??
Misschien nog andere tips die het "probleem" tackelen ?
groet BOLD ( Willem)
Injectie vervangen door carburateur?
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Wauw jij durft Ik heb wel verstand over de carburateur maar hoe een injectie uit te bouwen.
Misschien kan Rebel 57 je wel hebben, anders een interessante klus voor de knutseldag
Misschien kan Rebel 57 je wel hebben, anders een interessante klus voor de knutseldag
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Zo, dat is wel een mooi project. En inderdaad is de midnight bij stationair toerental erg rustig zelfs met lawaaipijpen. Succes met de klus en misschien krijgt het navolging.
0
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Ik ken wel opties om het toerental omlaag te brengen.
Maar geen een kan ik aanbevelen, omdat het ontwerp van de motor en met name de olie smering ontworpen is bij dit standaard toerental.
Je moet, als je wat langer van je motor wilt genieten, dan ook meer zaken aanpassen om de smering en koeling weer op orde te krijgen.
Dus niet doen, om echt heel grondig aanpakken. Of alvast sparen voor een ander motorblok
Maar geen een kan ik aanbevelen, omdat het ontwerp van de motor en met name de olie smering ontworpen is bij dit standaard toerental.
Je moet, als je wat langer van je motor wilt genieten, dan ook meer zaken aanpassen om de smering en koeling weer op orde te krijgen.
Dus niet doen, om echt heel grondig aanpakken. Of alvast sparen voor een ander motorblok
0
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Link
Weet niet of t linkie werkt, maar ik heb er op YOUTUBE 1 gevonden die voldoet aan wat ik graag wil zien/horen.
Commentaar sluit aan wat Joop ook al aan gaf ....de oliedruk.
(Anders even : - xv 1900 low idle - intoetsen, kom je er ook)
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Ik weet wel dat er problemen kunnen ontstaan bij een te laag toerental mbt. de smering van de motor. Kan je nokkenassen gaan kosten.
Om deze reden heb ik zelf het stationair lopen van de Lizz ook niet al te laag staan. Klinkt hartstikke gaaf, maar ik zou het niet aanbevelen.
Om deze reden heb ik zelf het stationair lopen van de Lizz ook niet al te laag staan. Klinkt hartstikke gaaf, maar ik zou het niet aanbevelen.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Ik ken de video en heb destijds met de eigenaar (Franz DE) contact gezocht.
En zo heeft tie het gedaan......
**********************
To:royaljoop
Hi Royaljoop
are the royaljoop from the german midnightstar forum ?
I think you mean the low idle. There is an seperat air intake for idle.I put an valve in this pipe so i can screw down the rpm. I do this for show only. It will sound much better with a 2in2 pipe.
Grüße Franz
*********************
En zo heeft tie het gedaan......
**********************
To:royaljoop
Hi Royaljoop
are the royaljoop from the german midnightstar forum ?
I think you mean the low idle. There is an seperat air intake for idle.I put an valve in this pipe so i can screw down the rpm. I do this for show only. It will sound much better with a 2in2 pipe.
Grüße Franz
*********************
0
- RockEDstar
- Gast
- Reactions: 0
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
- Contacteer:
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Lieve Mona: Als A-technisch persoon heb ik ook wel eens gelezen dat een hoofdfunktie van motorolie is de afvoer van hitte. Als door een te laag stationair toerental de olie niet bij alle bewegende delen kan komen heeft dat dan nadelige gevolgen voor die ''olieloze'' delen en lopen hierdoor zoals de reeds genoemde nokkenassen, door overmatige hitte, schade op?
0
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Zijn er noch techneuten die iets zinnigs over de ombouw kunnen zeggen ?
Is dat ueberhaupt mogelijk bij de MS ? Bij Harley kan t.... dat is inmiddels duidelijk.....
Rebel misschien ??
BOLD
Is dat ueberhaupt mogelijk bij de MS ? Bij Harley kan t.... dat is inmiddels duidelijk.....
Rebel misschien ??
BOLD
Re: Injectie vervangen door carburateur?
Wat ik zo hoor op je video, loopt die nu echt slecht, ik denk dat de mapping niet klopt nu.
Het ombouwen is in theorie best mogelijk, maar of je daar dan happy mee gaat worden is de vraag.
Het is zeker geen eenvoudige klus, want er zitten wel wat haken en ogen aan.
Voorwat het toerental betreft, moet je echt niet lager gaan dan 950 RPM zoals al eerder opgemerkt.
Het ombouwen is in theorie best mogelijk, maar of je daar dan happy mee gaat worden is de vraag.
Het is zeker geen eenvoudige klus, want er zitten wel wat haken en ogen aan.
Voorwat het toerental betreft, moet je echt niet lager gaan dan 950 RPM zoals al eerder opgemerkt.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm