Ik heb nog een compleet nieuw lucht filter huis liggen als iemand zelf iets wil maken .
En toch het origineel wil bewaren .
Wellicht komen we er wel uit.
mvg jan
Brain's Airbox modification for de 1900 models
- Kleine jan
- R.I.P.
- Reactions: 0
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
- Contacteer:
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
Als ik het niet verkeerd heb begrepen is de Brian mod niet meer als een tussenstukje dat je tussen het bestaande filterhuis en het deksel plaatst. de deksel komt er dus weer bovenop. De tank wordt niet verhoogd, de ruimte tussen tank en filterhuis is net genoeg voor die verhoging.
Die Brian mod verhoging is zo gemaakt dat ie ook meteen het filterelement op zijn plaats houd. (de twee puntjes midden in het vierkante deel)
Mijn idee...: cheapmans edition
Men neme:
- een 7 tal afstandbusjes van ca 7mm (of gebruik een navenant aantal ringetjes?),
- 7 vervangende schroeven van ook ca 7mm langer,
- een metertje zelfklevend tochtstrip van 8mm dik.
- een 20 cm metaaldraad dun
Hiermee kun je het gehele luchtfilterdeksel verhogen, en de zijkanten maak je weer spat-waterdicht met die tochtstrip.(wel voor en achterkant openlaten! ) Om het filterelement op zijn plaats te houden span je een stukje ijzerdraad tussen de schoefjes aan beide zijden van het filter.
Lijkt me werkbaar!
Die Brian mod verhoging is zo gemaakt dat ie ook meteen het filterelement op zijn plaats houd. (de twee puntjes midden in het vierkante deel)
Mijn idee...: cheapmans edition
Men neme:
- een 7 tal afstandbusjes van ca 7mm (of gebruik een navenant aantal ringetjes?),
- 7 vervangende schroeven van ook ca 7mm langer,
- een metertje zelfklevend tochtstrip van 8mm dik.
- een 20 cm metaaldraad dun
Hiermee kun je het gehele luchtfilterdeksel verhogen, en de zijkanten maak je weer spat-waterdicht met die tochtstrip.(wel voor en achterkant openlaten! ) Om het filterelement op zijn plaats te houden span je een stukje ijzerdraad tussen de schoefjes aan beide zijden van het filter.
Lijkt me werkbaar!
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
Je kan ook een Baron Stealth Big Air Kit plaatsen dan kan je de plastic bak in zijn geheel verwijderen.
De filters zitten dan meteen op de trottlebody
Ik heb het hier bij een 1100 dragstar gedaan geeft een goed beeld hoe het werkt.
http://wsfh.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=10733
De filters zitten dan meteen op de trottlebody
Ik heb het hier bij een 1100 dragstar gedaan geeft een goed beeld hoe het werkt.
http://wsfh.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=10733
0
SREU#0184
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
ook stoer, maar heb net K&N filter binnen, en de Baron lijkt me geen "cheap" oplossing?Stosh schreef:Je kan ook een Baron Stealth Big Air Kit plaatsen dan kan je de plastic bak in zijn geheel verwijderen.
De filters zitten dan meteen op de trottlebody
Werken die Barons voor jou ok?
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
Op het plaatje staat Baron, maar het blijven gewoon K&N filters.
Bij de Dragstar geeft het echt een flink verschil.
Bij de Dragstar geeft het echt een flink verschil.
0
SREU#0184
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
Even de kit prijs gezocht: 249 dollar vanuit de younaaitmesteeds...dan komen er nog invoer en verzendkosten bij.... Das wel iets anders als mijn ElCheapo oplossing Geeft volgens de specs wel extra PK's en Tork
Las elders dat het luchtfilter uit EU Midnights nog extra schotjes EN kleinere aansluitringen gebruikt als de US versies.
Heeft iemand een EU midnight al voorzien van de Brain's Airbox EN ook die schotjes en ringen vervangen?
Las elders dat het luchtfilter uit EU Midnights nog extra schotjes EN kleinere aansluitringen gebruikt als de US versies.
Heeft iemand een EU midnight al voorzien van de Brain's Airbox EN ook die schotjes en ringen vervangen?
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
Ik vraag me af of de beloofde vermogenstoename wel geleverd wordt, de midnight werkt toch wat anders dan e WS of DS
Om een goede Fuel-Air ration te krijgen moet je ook de mapping aanpassen anders zal die veels te arm lopen
Om een goede Fuel-Air ration te krijgen moet je ook de mapping aanpassen anders zal die veels te arm lopen
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
Volgens de gebruiksaanwijzing gaat de Midnight er beter door ademen en daardoor soepeler lopen ik heb zo'n pakketje
besteld en binnen gekregen dus het resultaat komt in het voor jaar.
besteld en binnen gekregen dus het resultaat komt in het voor jaar.
0
SREU#0384
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
meten is weten
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Brain's Airbox modification for de 1900 models
Helemaal mee eens: maar dat zou betekenen dat ik vóór ik modificaties uitvoer eerst de baseline moet vaststellen. En dan na de mods nog een keer moet meten: das dubbele kosten, of kan ik gewoon als baseline de standaard specs aanhouden (motor is nu 20k en 4 jaar oud, maar wel standaard gebleven) ?rebel57 schreef:meten is weten
Mods die ik uit wil voeren:
- andere uitlaten, slipons, met behoud van EXUPS
- K/N filter
- BAM elcheapo versie (zie paar postjes rerug)
- US aansluitringen van luchtfilterhuis
- eventuele schotjes verwijderen uit filterhuis
- PCV aansluiten en mapping voor de slipons/kn mods erin zetten
Daarna laten tunen
Leuk projectje voor als ik voldoende gerevalideerd ben en dan klaar als ik voor het eerst op de motor kan rijden...