Carterdruk-slang verlegd MS

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Carterdruk-slang-olie-lekkage... bah!

Bericht door Rebel57 »

eRJee schreef:Het is niet echt een lekkage hoor, meer een soort van oliedamp wat condenseert.
Normaliter gaat die damp via een slang het luchtfilter in, maar die is er niet meer en dus wordt er iets bedacht voor de betreffende slang.
Dat is toch ook olie??

Een WS heeft dit ook het plaatsen van een Crankvent lost het probleem niet helemaal op.
Ik zou gewoon de slang naar onderen door trekken
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Carterdruk-slang-olie-lekkage... bah!

Bericht door eRJee »

Vanmiddag de slang verlengd. Verlengen en ergens langs naar beneden is me iet gelukt, ik kon geen ruimte vinden.
Daarom de slang verlengd en het filter iets hoger en naar voren aangebracht.
Op de eerste foto zie het kleine filtertje op de cilinder liggen, op de tweede foto rechtop en vooraan.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: Carterdruk-slang verlegd MS

Bericht door lex »

jezus , wat een filters , respect Ron.
Gebruikersavatar
Ger
Gast
Reactions:

Re: Carterdruk-slang verlegd MS

Bericht door Ger »

ik heb die k&n filters al een jaartje of wat en volgens mij heb ik een lange slang naar beneden voor het olieprobleem net als op de wildstar zodat het gewoon op de grond drupt. Het is maar weinig hoor je merkt het niet eens. Ik weet niet of ik nu met mijn vorige wildstar in de war ben. Ik moet eens even kijken want de motor staat al een tijdje opgeslagen:) Maar daar komt dit jaar verandering in.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Carterdruk-slang verlegd MS

Bericht door Rebel57 »

Ger schreef:ik heb die k&n filters al een jaartje of wat en volgens mij heb ik een lange slang naar beneden voor het olieprobleem net als op de wildstar zodat het gewoon op de grond drupt. Het is maar weinig hoor je merkt het niet eens. Ik weet niet of ik nu met mijn vorige wildstar in de war ben. Ik moet eens even kijken want de motor staat al een tijdje opgeslagen:) Maar daar komt dit jaar verandering in.
Hey Ger, nou misschien welkom terug we miste je al een poos
Maar wat je zegt, klopt wel. Je kunt de slang gewoon verlengen naar beneden met of zonder filtertje

PS Erjee, je hebt dat prachtige filtertje boven op de cilinder gelegd. Ik zou die toch onderaan zetten.
Na een poosje gaat er toch wat olie uit het filterje komen en dat komt nu boven op de cilinders.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Carterdruk-slang verlegd MS

Bericht door RockEDstar »

Hè, hè, hij is er weer......Ger welkom terug.
0
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Carterdruk-slang verlegd MS

Bericht door eRJee »

rebel57 schreef:
PS Erjee, je hebt dat prachtige filtertje boven op de cilinder gelegd. Ik zou die toch onderaan zetten.
Na een poosje gaat er toch wat olie uit het filterje komen en dat komt nu boven op de cilinders.
De foto met het filtertje wat los op de cilinder ligt, was de oude situatie, de onderste foto met het filtertje rechtop en hogerop, is de nieuwe (voor onder de tank).
Ik kon geen ruimte vinden om een slang naar beneden te loodsen en wil het daarom even zo proberen.
Had deze oplossing op een Raider forum gelezen.
0
SREU#0121
Afbeelding
Plaats reactie