He Nelis,
ben erg tevreden met de ProPipes op mijn MN 1900, later ook de Quiet Baffles ingebouwd, vond de sound iets te luid (wel de mooie roffel die je van V & H kan verwachten).
Ben je er ook op 11 maart?
grtn
Rene
upgrade XVS 1300
- White Shark
- Gast
- Reactions: 0
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 16:17
- Contacteer:
- RockEDstar
- Gast
- Reactions: 0
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
- Contacteer:
Re: upgrade XVS 1300
Nelis, kijk ook eens of er een Roadburner 2 in 1 Velocity voor de 1300 te krijgen is. Is een prachtige uitlaat met een mooi geluid. Ikzelf heb, net als René, een V&H Propipe Chrome op mijn 1900. Een tijdje rondgereden met de propipe zonder een speciale demper maar uiteindelijk toch gekozen voor die extra Baffle(om de buren een beetje tegemoet te komen zondagsochtend). Geluidsreductie ongeveer 13 DB. Met die baffle begint ie bij hogere toerental tot(geluids)wasdom) te komen dus als je niet teveel lawaai wilt maken gewoon met weinig gas wegrijden. Wel heb ik de indruk dat mèt baffle de 1900 beter reageert op het gas. Ik heb geen powercommander, V&H Fuelpak, oid laten monteren.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: upgrade XVS 1300
Ik had op mijn 1300 een filter van ThunderMFG (www.thundermfg.com). die maken adapters icm met een K&N luchtfilter. best tevreden over. Het chroom van de luchtfilterkap begon echter al wel binnen een jaar te bladderen.
0
Groet'n,
Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Re: upgrade XVS 1300
Nelis, ik weet niet of je je al geregistreerd hebt bij www.1300tourer.com maar daar vind je ALLE info die je zoekt, inclusief duizenden foto's.
Bij de WSFH wordt de 1300 door zeer weinig mensen bereden en daarom zal de info wat karig zijn...
Ik heb onlangs nog eea gepost betreffende uitlaten bij MCW Naaldwijk, dit schijnen kwalitatief goede uitlaten te zijn en in ieder geval uniek...
Ik heb zelf een aantal gaten geboord in de luchtfilter-behuizing en dat gaf al een goed verbetering zonder kosten. Ook dit staat op 1300tourer omschreven...
Een van de beste investeringen die je kunt doen is de aanschaf van Jack's O2 sensor - hierdoor zal de motor veeeeel beter gaan lopen in de lagere versnellingen (geen gestotter meer in de bochten)....
Succes..!
Bij de WSFH wordt de 1300 door zeer weinig mensen bereden en daarom zal de info wat karig zijn...
Ik heb onlangs nog eea gepost betreffende uitlaten bij MCW Naaldwijk, dit schijnen kwalitatief goede uitlaten te zijn en in ieder geval uniek...
Ik heb zelf een aantal gaten geboord in de luchtfilter-behuizing en dat gaf al een goed verbetering zonder kosten. Ook dit staat op 1300tourer omschreven...
Een van de beste investeringen die je kunt doen is de aanschaf van Jack's O2 sensor - hierdoor zal de motor veeeeel beter gaan lopen in de lagere versnellingen (geen gestotter meer in de bochten)....
Succes..!
Re: upgrade XVS 1300
Nee, dat is geen (dure) power commander. Die zijn trouwens niet noodzakelijk bij de 1300 - pure geldklopperij.
Ik heb de V&H 2in1 (zoals je weet) en de motor past zich zelf aan.
Voor wat betreft de JAck's O2 modification; Google is your friend....
http://vstar1300.pbworks.com/w/page/576 ... 20O2%20Mod
Kostte USD 50
Ik heb de V&H 2in1 (zoals je weet) en de motor past zich zelf aan.
Voor wat betreft de JAck's O2 modification; Google is your friend....
http://vstar1300.pbworks.com/w/page/576 ... 20O2%20Mod
Kostte USD 50
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: upgrade XVS 1300
Nightflight schreef:Nee, dat is geen (dure) power commander. Die zijn trouwens niet noodzakelijk bij de 1300 - pure geldklopperij.
Ik heb de V&H 2in1 (zoals je weet) en de motor past zich zelf aan.
Voor wat betreft de JAck's O2 modification; Google is your friend....
http://vstar1300.pbworks.com/w/page/576 ... 20O2%20Mod
Kostte USD 50
Ik keek op google ook of er zoiets voor de xv1900 is. Niet gevonden. Weet jij dat?
0
Re: upgrade XVS 1300
Vanaf bouwjaar 2009 kun je voor de MS 1900 ook een autotune(single channel)van Dynajet kopen deze verandert de mapping tijdens het rijden om een optimale setting te verkrijgen
Eerdere bouwjaren moet het volgens mij nog doen met een vaste mapping. Als je een powercomander USB hebt, dan kan je eenvoudig de AFR (lucht/brandstof verhouding) aanpassen mbv een labtop
Ook (afhankelijk van het type Powercomander) moet je de O2 sensor afkoppelen of in sommige vervallen een "dummy"plaatsen
Indien iemand interesse in de software heeft, dan heb ik die op CD met handleiding tevens ook de verschillende mappings afhankelijke vd soort uitlaat en luchtfilter
Hoe je de setting wat kunt veranderen kun je hier zien
http://www.powercommander.com/powercomm ... _table.swf
Eerdere bouwjaren moet het volgens mij nog doen met een vaste mapping. Als je een powercomander USB hebt, dan kan je eenvoudig de AFR (lucht/brandstof verhouding) aanpassen mbv een labtop
Ook (afhankelijk van het type Powercomander) moet je de O2 sensor afkoppelen of in sommige vervallen een "dummy"plaatsen
Indien iemand interesse in de software heeft, dan heb ik die op CD met handleiding tevens ook de verschillende mappings afhankelijke vd soort uitlaat en luchtfilter
Hoe je de setting wat kunt veranderen kun je hier zien
http://www.powercommander.com/powercomm ... _table.swf
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: upgrade XVS 1300
[
volgens mij heeft erik er ook zo'n powercomander op zitten, nu zuipt niet allleen hij meer als ik maar ook de motor, scheel een paar litter per tank
]
volgens mij heeft erik er ook zo'n powercomander op zitten, nu zuipt niet allleen hij meer als ik maar ook de motor, scheel een paar litter per tank
]
0
SREU#0102
- RockEDstar
- Gast
- Reactions: 0
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
- Contacteer:
Re: upgrade XVS 1300
Nelis, neem ook eens kontakt op met Mark Verbakel, Chef-monteur bij Huybers Motoren in Schijndel met jouw wensen/plannen. Die is wel in voor dit soort ingrepen. Ik heb daar mijn Propipe Chrome besteld en laten monteren. Oude uitlaat verwijderen en de nieuwe monteren kost daar echt niet zoveel
0
Re: upgrade XVS 1300
Dolf heeft ervaring met diepzwarte, glimmende juweeltjes.... Zoek op YouTube maar eens op "MOV04007 dyno" . Sorry, kan de video zelf nu even niet toevoegen....
Link
asjeblieft..kokkie
Link
asjeblieft..kokkie