upgrade XVS 1300

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
White Shark
Gast
Reactions: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 okt 2011, 16:17
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door White Shark »

He Nelis,
ben erg tevreden met de ProPipes op mijn MN 1900, later ook de Quiet Baffles ingebouwd, vond de sound iets te luid (wel de mooie roffel die je van V & H kan verwachten).
Ben je er ook op 11 maart?

grtn
Rene
0
SREU#0725
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door RockEDstar »

Nelis, kijk ook eens of er een Roadburner 2 in 1 Velocity voor de 1300 te krijgen is. Is een prachtige uitlaat met een mooi geluid. Ikzelf heb, net als René, een V&H Propipe Chrome op mijn 1900. Een tijdje rondgereden met de propipe zonder een speciale demper maar uiteindelijk toch gekozen voor die extra Baffle(om de buren een beetje tegemoet te komen zondagsochtend). Geluidsreductie ongeveer 13 DB. Met die baffle begint ie bij hogere toerental tot(geluids)wasdom) te komen dus als je niet teveel lawaai wilt maken gewoon met weinig gas wegrijden. Wel heb ik de indruk dat mèt baffle de 1900 beter reageert op het gas. Ik heb geen powercommander, V&H Fuelpak, oid laten monteren.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HammR
Gast
Reactions: 2
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:14
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door HammR »

Ik had op mijn 1300 een filter van ThunderMFG (www.thundermfg.com). die maken adapters icm met een K&N luchtfilter. best tevreden over. Het chroom van de luchtfilterkap begon echter al wel binnen een jaar te bladderen.
0
Groet'n,

Rene
Loat mer kuuln, 't löp wa lös!!
SREU#0177
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Nightflight »

Nelis, ik weet niet of je je al geregistreerd hebt bij www.1300tourer.com maar daar vind je ALLE info die je zoekt, inclusief duizenden foto's.
Bij de WSFH wordt de 1300 door zeer weinig mensen bereden en daarom zal de info wat karig zijn...

Ik heb onlangs nog eea gepost betreffende uitlaten bij MCW Naaldwijk, dit schijnen kwalitatief goede uitlaten te zijn en in ieder geval uniek...

Ik heb zelf een aantal gaten geboord in de luchtfilter-behuizing en dat gaf al een goed verbetering zonder kosten. Ook dit staat op 1300tourer omschreven...
Een van de beste investeringen die je kunt doen is de aanschaf van Jack's O2 sensor - hierdoor zal de motor veeeeel beter gaan lopen in de lagere versnellingen (geen gestotter meer in de bochten)....

Succes..!
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Nightflight »

Nee, dat is geen (dure) power commander. Die zijn trouwens niet noodzakelijk bij de 1300 - pure geldklopperij.
Ik heb de V&H 2in1 (zoals je weet) en de motor past zich zelf aan.

Voor wat betreft de JAck's O2 modification; Google is your friend....

http://vstar1300.pbworks.com/w/page/576 ... 20O2%20Mod
Kostte USD 50
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Willem Polman »

Nightflight schreef:Nee, dat is geen (dure) power commander. Die zijn trouwens niet noodzakelijk bij de 1300 - pure geldklopperij.
Ik heb de V&H 2in1 (zoals je weet) en de motor past zich zelf aan.

Voor wat betreft de JAck's O2 modification; Google is your friend....

http://vstar1300.pbworks.com/w/page/576 ... 20O2%20Mod
Kostte USD 50

Ik keek op google ook of er zoiets voor de xv1900 is. Niet gevonden. Weet jij dat?
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Rebel57 »

Vanaf bouwjaar 2009 kun je voor de MS 1900 ook een autotune(single channel)van Dynajet kopen deze verandert de mapping tijdens het rijden om een optimale setting te verkrijgen

Eerdere bouwjaren moet het volgens mij nog doen met een vaste mapping. Als je een powercomander USB hebt, dan kan je eenvoudig de AFR (lucht/brandstof verhouding) aanpassen mbv een labtop
Ook (afhankelijk van het type Powercomander) moet je de O2 sensor afkoppelen of in sommige vervallen een "dummy"plaatsen

Indien iemand interesse in de software heeft, dan heb ik die op CD met handleiding tevens ook de verschillende mappings afhankelijke vd soort uitlaat en luchtfilter

Hoe je de setting wat kunt veranderen kun je hier zien
http://www.powercommander.com/powercomm ... _table.swf
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Gerrold »

[
volgens mij heeft erik er ook zo'n powercomander op zitten, nu zuipt niet allleen hij meer als ik maar ook de motor, scheel een paar litter per tank :star:

]
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door RockEDstar »

Nelis, neem ook eens kontakt op met Mark Verbakel, Chef-monteur bij Huybers Motoren in Schijndel met jouw wensen/plannen. Die is wel in voor dit soort ingrepen. Ik heb daar mijn Propipe Chrome besteld en laten monteren. Oude uitlaat verwijderen en de nieuwe monteren kost daar echt niet zoveel
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: upgrade XVS 1300

Bericht door Nightflight »

Dolf heeft ervaring met diepzwarte, glimmende juweeltjes.... Zoek op YouTube maar eens op "MOV04007 dyno" . Sorry, kan de video zelf nu even niet toevoegen....


Link


asjeblieft..kokkie
Plaats reactie