grote beurt voor een midnightstar xv1900

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jap
Gast
Reactions:

grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door Jap »

Is er al iemand die een grote beurt voor midnightstar xv 1900 heeft gedaan,wat zijn daar ongeveer de kosten van?

Gr:jap
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door RockEDstar »

20.000 km beurt? Je wil het niet weten. Dealers hebben een nieuw inkomstenbron gevonden nu de verkoop van motoren stagneert. Je hebt een Pb-tje
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3755
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door Kokkie »

Jap schreef:Is er al iemand die een grote beurt voor midnightstar xv 1900 heeft gedaan,wat zijn daar ongeveer de kosten van?

Gr:jap
Bedoel je inclusief overnachting in een 4 sterrenhotel met sauna en wellness behandeling?

;)
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door Knaks »

Halen die plastic motoren de 20.000 km wel? :26:
Gebruikersavatar
Arend
Gast
Reactions:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door Arend »

wees getroost,
sommige kunststoffen slijten minimaal en kunnen best wel een lange levensduur hebben,

dus ja ook al rij je een Midnightstar, in dat opzicht hoef je nog niets te vrezen.


gr Wildbird :star:
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door Rebel57 »

RockEDstar schreef:20.000 km beurt? Je wil het niet weten. Dealers hebben een nieuw inkomstenbron gevonden nu de verkoop van motoren stagneert. Je hebt een Pb-tje

En als je bedenkt dat er niet meer gedaan wordt dan bij een andere Star
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door Krekel »

Maar wat kost die grote beurt nou? Waarom zo geheimzinnig?
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door RockEDstar »

Het kleppenstellen, wat nodig zou zijn volgens het onderhoudschema bij 20.000 km, geeft je de nekslag. 5 uur werkplaatstarief(69 euro/pu) plus vervangingsonderdelen. Ik vraag me af of dit al bij 20.000 km nodig is. Mijn MS liep, en loopt nog steeds, als een zonnetje. Geen bijgeluiden. Loopt volgens mij net als vóór het kleppenstellen.
Jammer dat er voor motorfietsen geen vaste onderhoudsprijzen zoals bij de auto's gelden. Dan kun je zien wat de onderhoudskosten gaan worden over een jaar of langer. Voor mijn Daihatsu ben ik, mits alles in normale staat(zoals mijn MS), voor de 20.000 km-beurt ongeveer 299 euro kwijt. Dealers krijgen steeds minder motorfietsen aangeboden voor onderhoud en voor mij is de reden duidelijk. Ze moeten het dan ook van die enkeling voor onderhoud hebben, ben ik bang

Jaap, ik heb mijn rekening even uit elkaar getrokken. De kosten voor de 20.000 km-onderhoudsbeurt waren 489 euro en daar kwam zo'n 400 euro overheen voor het kleppenstellen. Over de 3 jaar gerekend dat de MS in mijn bezit is is dat ongeveer 130 euro per jaar voor het kleppenstellen.
0
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door Krekel »

RockEDstar schreef:Jaap, ik heb mijn rekening even uit elkaar getrokken. De kosten voor de 20.000 km-onderhoudsbeurt waren 489 euro en daar kwam zo'n 400 euro overheen voor het kleppenstellen.
Wow, wat een geld!! Waarom moesten je kleppen al worden gesteld dan?

Je hebt gelijk, je had beter geen prijzen kunnen noemen, Rebel leest vast mee en hij gaat waarschijnlijk nu ook z'n prijzen omhoog gooien! :this:

M'n fiets kreeg altijd een onderhoudsbeurt van de dealer en ik merkte nooit verschil maar dit jaar door Dr. Rebel laten doen en hij loopt echt als een zonnetje!! :24:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: grote beurt voor een midnightstar xv1900

Bericht door RockEDstar »

Ik ben bang Jaap dat de onderhoudskosten voor de WS bij de dealer net zo hoog zullen zijn of gaan worden. Dus laten we Rebel in ere houden :24: :24: :acute:

Gelukkig rijdt mijn MS veel zuiniger dan menige Wildstar dus dat compenseert het allemaal een beetje :20: :27: :27:
0
Plaats reactie