Voorband vervangen

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Nightrider
Gast
Reactions: 7
Berichten: 170
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:21
Contacteer:

Re: Voorband vervangen

Bericht door The Nightrider »

Ik weet me nog te herinneren dat na 9000 km mijn voorband al vervangen moest worden.
Lang naar een verklaring gezocht, maar het enige wat ik kon bedenken dat ik steeds erg hard moest afremmen tijdens de Ride-Outs en andere ritten. :bloos: :26: :bat: :32:

Fred
0
SREU#0283
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Voorband vervangen

Bericht door RockEDstar »

Vorig jaar is bij het onderhoud mijn Dunlop-voorband vervangen(19.000 km). Niet door een Dunlop maar door een Bridgestone. Nu staat de teller op 24.000 en moet ik weer naar een andere voorband uitkijken(cuppen en profiel minimaal). Bridgestone is blijkbaar geen goede keus op de 1900 vwb de voorband geweest.
Ik ga weer terug naar een Dunlop.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Voorband vervangen

Bericht door RockEDstar »

Zaterdag wordt een nieuwe voorband gemonteerd bij Huybers Motoren in Schijndel. Ik ga weer terug naar Dunlop. De huidige Bridgestone had, na ongeveer anderhalf jaar en ongeveer 5000km, ongelijke sljitage op het loopvlak(cuppen) en het rubber op het loopvlak vertoonde veel scheurtjes in nog voldoende profiel(te oud rubber?). Enfin de Dunlop had, geloof ik, 35 procent korting, dus een motorband blijft duur, hahaha
0
Gebruikersavatar
Chameleon
Gast
Reactions: 20
Berichten: 574
Lid geworden op: 02 jan 2008, 11:46
Contacteer:

Re: Voorband vervangen

Bericht door Chameleon »

RockEDstar schreef:Zaterdag wordt een nieuwe voorband gemonteerd bij Huybers Motoren in Schijndel. Ik ga weer terug naar Dunlop. De huidige Bridgestone had, na ongeveer anderhalf jaar en ongeveer 5000km, ongelijke sljitage op het loopvlak(cuppen) en het rubber op het loopvlak vertoonde veel scheurtjes in nog voldoende profiel(te oud rubber?). Enfin de Dunlop had, geloof ik, 35 procent korting, dus een motorband blijft duur, hahaha
Hoe laat Ed, zie ik je daar voor koffie.
0
Crossbone aka Chameleon
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Voorband vervangen

Bericht door RockEDstar »

10.15 uur Ton, maar ik wacht wel op je als het allemaal snel verloopt
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Voorband vervangen

Bericht door RockEDstar »

Zo, een nieuwe voorband. Heerlijk om weer zonder trillingen tijdens het remmen en bij lage snelheden, geen geluid meer in de bochten en rechtuit, te rijden. De 1900 rijdt en spoort weer als vanouds. Was toch de Bridgestone(ong. =<5000 km van 2011), de oorzaak.
0
Plaats reactie