Bijgeluiden windscherm

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Bijgeluiden windscherm

Bericht door RockEDstar »

Gisteren tijdens een rit, zonder windscherm, viel me op dat het rijden met een gemonteerd scherm wel erg veel bijgeluiden teweeg brengt. Ik vermoed resonantie, metaal op metaal trillingen(door het clicksysteem?) etc. Mijn MS zonder het scherm ''hoorde'' weer als nieuw. Wie weet hoe deze bijgeluiden zijn te verminderen.

Toch kruip ik weer lekker achter dit scherm bij koud weer hahaha. Jawel, ik ben graag een watje bij kouder weer.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door MOD »

:shock: had van de week ook een raar bijgeluid van mijn spiegel......leek wel of die kwaakte ipv. kraakte..... :4:
Afbeelding
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door RockEDstar »

Ag gerrum, dat beeske
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door knutselsmurf »

Het geluid komt waarschijnlijk ook van je helm, Ed. Die dingen worden natuurlijk voor vol in de wind gemaakt en getest. Met scherm krijg je dan ook een hele hoop "vuile" wind langs je helm.
Als ik mijn hoofd ruim boven het scherm uitsteek, heb ik ook minder geluid. Dat was vroeger bij mijn Transalp en Africa Twin ook al zo.
Gebruikersavatar
Brug
Member
Reactions: 76
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 feb 2010, 13:28
Contacteer:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door Brug »

knutselsmurf schreef:Als ik mijn hoofd ruim boven het scherm uitsteek, heb ik ook minder geluid. Dat was vroeger bij mijn Transalp en Africa Twin ook al zo.
dus gewoon gaan staan op je floorboards of een extra kussen onder je achterste, als je hoofd maar boven je scherm uit komt. Toch?????????????
0
Afbeelding
true love never dies
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door SkyZip »

lol, ik moet plat op mijn buik liggen om achter mijn scherm te kunnen (en dat valt niet mee met een buik die dezelfde vorm heeft als de tank), mijn hoofd steekt altijd boven mijn scherm uit.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door knutselsmurf »

Conclusie, er zijn meerdere afmetingen van het scherm. En of je nu over het scherm of door het scherm kijkt, je (helm) verblijft altijd in een turbulente luchtstroom. Dus scherm er af of wervelingen om je helm. Maar er kunnen natuurlijk ook geluiden door het scherm gegenereerd worden, helaas.
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door Kleine jan »

MOD schreef::shock: had van de week ook een raar bijgeluid van mijn spiegel......leek wel of die kwaakte ipv. kraakte..... :4:
Afbeelding
Dat groene monster van jou zal deze dieren aan blijven trekken :24: :24:
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door RockEDstar »

Dat denk ik ook, Jan. Die eend werd gewoon geil toen die de Lizz zag
0
Gebruikersavatar
Polderboy
Gast
Reactions:

Re: Bijgeluiden windscherm

Bericht door Polderboy »

[quote= Ik vermoed resonantie, metaal op metaal trillingen(door het clicksysteem?) etc. Mijn MS zonder het scherm ''hoorde'' weer als nieuw. Wie weet hoe deze bijgeluiden zijn te verminderen.[/quote]
Misschien op het ronde deel van het clicksysteem stukje binnenband van een racefiets doen. rammelt ie ook niet meer.
Plaats reactie