Vaste aansluiting acculader

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beertje
Gast
Reactions:

Vaste aansluiting acculader

Bericht door Beertje »

Mijn idee is oom een vaste aansluiting te maken voor een druppellader(optimate III).
De vraag is nu, sluit je die direct aan op de polen van de accu?
Loop je gedurende het laden en ontladen in de winter geen risico met de andere electronica van de motor, zoals de centrale unit of moet je alle andere zaken dan loskoppelen?
Of heeft iemand misschien een andere suggestie?

Groet
Ronald
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Rebel57 »

Ik gebruik al jaren een vaste aansluiting voor de druppellader op mn Star, geen enkel probleem met de overige toeters en bellen.
Het aansluitpunt zit direct onder mn zadel zodat ik de lader kan aansluiten zonder iets los te maken.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Kokkie »

Ik heb een 12 volt aansluiting tbv mijn navigatie ergens aan het stuur vastgemaakt. (Nog niet zo heel mooi opgebouwd).
Daar kan ik mijn navigatie inpluggen als ik rijdt, en als ik mijn star in de garage zet kan ik daarin de optimate inpluggen.
Het is gewoon een sigarettenaansteker-aansluiting zoals in de auto.

2 Vliegen in 1 klap dus en werkt perfect....

Grtz,

Mike.
0
Gebruikersavatar
bikerwim
Gast
Reactions:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door bikerwim »

hebben jullie de draden rechtstreeks van de accupolen gehaald ?? wil dit zelf namelijk ook maken
ivm een spyball alarm kan ik de motor ongeveer 3 weken laten staan daarna zou de accu wel eens
leeg kunnen zijn. Ook ik wil een vast aansluiting maken met een optimate 111 lader .
Ben niet al te technisch dus wat voor jullie heel simpel is is voor mij (nog) adacadabra

hoor van jullie :think: :think:
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Rebel57 »

Ja die kunnen je zo op de polen zetten ( even goed opletten wat plus en wat min is)
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Royal Joop »

rebel57 schreef:Ja die kunnen je zo op de polen zetten ( even goed opletten wat plus en wat min is)
:preek: Wel verstandig om een zwevende zekering in de bedrading op te nemen en wel zo dicht mogelijk bij je accu :preek:
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Krekel »

rebel57 schreef:Ik gebruik al jaren een vaste aansluiting voor de druppellader op mn Star, geen enkel probleem met de overige toeters en bellen.
Het aansluitpunt zit direct onder mn zadel zodat ik de lader kan aansluiten zonder iets los te maken.
Ik heb exact hetzelfde gedaan, werkt prima! Een zwevende zekering is volgens mij niet nodig omdat het geen "stroomtrekker" is maar een lader en deze druppellader is beveiligd...

Gr, Jaap.
Gebruikersavatar
Beertje
Gast
Reactions:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Beertje »

OK helemaal bedankt voor jullie informatie, ga het nu direct op mijn accu aansluiten.
Was nog het meest bang dat door de steeds verschillende spanning de centrale regelunit kapot zou gaan.
Daarom vind ik dit forum zo goed, door jullie kan ik lekker aan mijn fiets sleutelen.
Hier in Letland is echt wat dat betreft totaal geen info te halen, al is het alleen al vanwege het feit dat 90% geen woord buiten de deur spreekt.
Bedankt
Ronald
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Krekel »

Enne, wanneer regel jij nu eens een ride-out bij jou in de buurt?? :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Beertje
Gast
Reactions:

Re: Vaste aansluiting acculader

Bericht door Beertje »

Krekel,
Kan allemaal geregeld worden, denk alleen dat ze hier gek worden van zoveel motorgeweld...
Zijn ze niet aan gewend, wij wonen in Ventspils op dit moment, en als wij naar de supermarkt gaan om inkopen te doen, weet half Ventspils wat wij die avond eten.... :24: :24:
De wegen zijn hier niet echt top(veel vorstschade) maar wel echt rustig, soms rijd je 10 minuten lang door de bossen zonder huis of auto tegen te komen.
In juli is hier in Ventspils een motorweekend, als ik meer info heb, zal ik het jullie laten weten. Vorig jaar had ik het idee dat drie kwart al tegen de avond in coma lag...... Wodka makes miracles...
Groetjes
Ronald
Plaats reactie