Starten zonder choke

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Starten zonder choke

Bericht door RockEDstar »

Op de MS zit geen handmatige choke meer. Wel jammer, of niet.....? Nou probeer ik te starten, startmotor gaat rond doch hij slaat niet aan. Pas een paar pogingen en een draai aan het gas en hij slaat aan. Ik heb een duitse manual en daar vind ik niks over een startprocedure. Wel de volgorde van wat je moet doen, maar niet over een ''draai'' aan het gashandle. Vraag aan de MS-rijders die al langere tijd een Midnight rijden: Hoe starten jullie de MS zonder problemen van niet aan willen slaan?
0
Gebruikersavatar
Lucske
Gast
Reactions: 0
Berichten: 636
Lid geworden op: 11 jan 2008, 19:22
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door Lucske »

He Ed,

Heel veel ken ik niet van mechaniek.
Maar ik dat dat de MS 1900 een injectie motor was en daar kan je dan volgens mij geen choke bij vinden, maken ofwatdanook.
De techneuten hier zullen me wel verbeteren als ik fout ben.

Lucske
0
Afbeelding

Afbeelding

SREU nr.: #0107
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door RockEDstar »

Ik ook niet Luc. Ik stam nog uit de tijd van rooksignalen en later postduiven,hahahaha
Het was zo makkelijk Luc, die Wildstars en de Dragstars. Even choke open en lopen..... Maar nu moet ik nieuwe technieken gaan leren, hahaha. Maar ik zal wel iets over het hoofd zien en dat hoor ik wel......Overigens als die MS loopt dan gaat ie ook. Ik mag nog niet over de 3000 toeren gaan maar dat gaat me hard genoeg....Echt Vette Klappen.
0
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door MOD »

:stoer: Ed, je moet de Midnight wel eerst voorgloeien :kweenie: en dan 3 rondjes om de motor lopen en bij het laatste rondje 2x hoeba hop hoeba hop zeggen dan de gashendel 1x open draaien en dan start ie ineens. :24:
Volgens mijn Midnight vrinden uit Duitsland, maar het kan natuurlijk dat hier in Holland een andere start procedure beter werkt :4:
Midnight is een injectie motor, dus door het draaien aan de gashendel gaat de choke automatisch aan, tenminste zo werkt het bij auto's die injectie hebben. Zo start ik tenminste die V6 in de winter en dat werkt.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
The Nightrider
Gast
Reactions: 7
Berichten: 170
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:21
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door The Nightrider »

RockEDstar schreef:Op de MS zit geen handmatige choke meer. Wel jammer, of niet.....? Nou probeer ik te starten, startmotor gaat rond doch hij slaat niet aan. Pas een paar pogingen en een draai aan het gas en hij slaat aan. Ik heb een duitse manual en daar vind ik niks over een startprocedure. Wel de volgorde van wat je moet doen, maar niet over een ''draai'' aan het gashandle. Vraag aan de MS-rijders die al langere tijd een Midnight rijden: Hoe starten jullie de MS zonder problemen van niet aan willen slaan?
Ed,

Ik start mijn M* als volgt:
- kontact aan
- wachten tot de benzine pomp is getopt
- starten, zonder gas te geven :star:
De motor slaat dan bij mij (tot nu toe) altijd gelijk aan. Hij heeft deze winter 2 maanden stil gestaan, en startte direct weer. Zelfs de accu heb ik die 2 maanden niet aan de druppel lader gehad.

gr. Fred
0
SREU#0283
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door RockEDstar »

Bedankt Fred, ik ga het straks nogmaals proberen zonder gas en als dat niet werkt dan probeer ik nogmaals te starten met eerst een draai aan de gashandle vooraf, zoals Robert opperde en waarmee ik de MS reeds een keer heb kunnen starten.
0
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door MOD »

RockEDstar schreef: als dat niet werkt dan probeer ik nogmaals te starten met eerst een draai aan de gashandle vooraf, zoals Robert opperde en waarmee ik de MS reeds een keer heb kunnen starten.
:bloos: Zie je nou dat ik geen onzin vertel :this: :think: ;)
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door RockEDstar »

Heb eerst de Fred-methode uitgevoerd. Start meteen. Misschien een incident geweest en was ik misschien te gehaast bij het starten met koude motor. Als het wederom optreedt dan kan ik altijd nog methode Robert uitvoeren. Ik moet wennen aan dat Hightec-gedoe hahaha. Electrische starters waren er nog niet toen ik voor het eerst op een motor stapte. Dat waren nog de wegdraaibare kickstarters die terugsloegen als het verkeerd ging en waar je met je volle gewicht op moest staan om em naar onderen te krijgen. Ik geloof dat de Honda Dream de eerste was met electrische starter. Deze nieuwe motoren krijg je van je leven niet aan met een kickstarter zoals toen.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door MOD »

:bloos: Heb eens twee weken rondgelopen met een blauw onderbeen door een kick-starter die terugsloeg.
Was met een kawa tweetact. Vroeger hadden we nog echte motoren ;)
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door RockEDstar »

Het ondergaan van ontberingen was het enige recht wat bikers vroeger hadden. Dat waren echt zware tijden. De motorfiets werd toen ook niet gebruikt als hobby, maar als vervoermiddel omdat een auto niet te betalen was. Die watjes van tegenwoordig die steeds maar duurdere zadels aanschaffen omdat hun weke delen na 10 uur rijden pijn begonnen te doen, andere sturen aanschaffen om betere houding(stoerder) te krijgen. Verwarmde kleding, handschoenen, sokken, broeken, etc. Vroeger was een lange leren jas, die je uittrok en zo weg kon zetten in de hoek, je enige beschermende kleding. Klompen aan en stro erin in de winter. Een krant onder je borstrok om je buik warm te houden en een pot als helm op je hoofd. Je was al blij als je ongedeerd en zonder bevroren ledematen op je einddoel aankwam. Een brandende kaars onder je carter om de olie voor te verwarmen tijdens de strenge winterkou en waardoor je meer kans had dat de motor aansloeg na de zoveelste ram op de kickstarter. Dat waren nog eens tijden, je hebt gelijk Robert. Maar geef mij toch maar de kwaliteit van heden. Ook ik ben een watje geworden, hahahaha. Vroeger was alles beter.....
0
Plaats reactie