Starten zonder choke

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door MOD »

:star: Vertel eens over vroeger opa :4:
Dat zeggen mijn kinderen zelfs als ik dit soort verhalen vertel :bloos:
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Starten zonder choke

Bericht door Krekel »

Mooi verhaal Ed! Ik kwam trouwens nog een foto van je tegen van toen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door Royal Joop »

RockEDstar schreef:Het ondergaan van ontberingen was het enige recht wat bikers vroeger hadden. Dat waren echt zware tijden. De motorfiets werd toen ook niet gebruikt als hobby, maar als vervoermiddel omdat een auto niet te betalen was. Die watjes van tegenwoordig die steeds maar duurdere zadels aanschaffen omdat hun weke delen na 10 uur rijden pijn begonnen te doen, andere sturen aanschaffen om betere houding(stoerder) te krijgen. Verwarmde kleding, handschoenen, sokken, broeken, etc. Vroeger was een lange leren jas, die je uittrok en zo weg kon zetten in de hoek, je enige beschermende kleding. Klompen aan en stro erin in de winter. Een krant onder je borstrok om je buik warm te houden en een pot als helm op je hoofd. Je was al blij als je ongedeerd en zonder bevroren ledematen op je einddoel aankwam. Een brandende kaars onder je carter om de olie voor te verwarmen tijdens de strenge winterkou en waardoor je meer kans had dat de motor aansloeg na de zoveelste ram op de kickstarter. Dat waren nog eens tijden, je hebt gelijk Robert. Maar geef mij toch maar de kwaliteit van heden. Ook ik ben een watje geworden, hahahaha. Vroeger was alles beter.....
Ed,
Maar de meiden van nu zijn daarentegen wel weer mooier :27: :27: en misschien ook nog wel beter :bloos: :bloos:
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
izirider
WSFH-Support
Reactions: 22
Berichten: 1546
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:38
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door izirider »

Ik zal maar niet vragen wat een borstrok is...
Dat is vast geen houder voor een ipod of navigatie systeem...
0
SREU#0173

*** Life is a Party! ***
:tease: Never underestimate the power of idiots in large groups!!! :tease:

Afbeelding

izirider@hotmail.com
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door RockEDstar »

't Heeft wel niks met de prachtige MS te maken, Patrick, hahaha, maar vooruit. Vroeger werd bijna alles gebreid dus ook je ondergoed. Een hempje(zonder mouwen) in gebreide staat heette een borstrok.T-shirts kende men toen niet.

Een ''gezegde'' uit die tijd,als je iemand een lul vond was: Jammer dat je genaaid bent, als je gebreid was konden we je uithalen.(Uithalen betekende het weer in garendraad-toestand terugbrengen van het breistuk als er een fout in een motief gebreid was. Het was zelfs soms zo dat oude breiwerken uitgehaald werden om van de garens een nieuw breistuk(trui, borstrok, sokken te maken). Ja.........dat waren nog eens tijden. Een ander gevleugelde uitspraak uit die tijd ken je misschien wel; achter de gebreide onderbroek kruipen......

Zo,dat weet je dan ook weer, haha. Waar zo'n techniekforum al niet goed voor is. Dit bericht zal wel niet kunnen en zal wel verwijderd worden. Misschien moeten we een handwerkclubje starten...........
0
Gebruikersavatar
bozo
Gast
Reactions:

Re: Starten zonder choke

Bericht door bozo »

Dag Ed,

Ook overgestapt op een midnight begrijp ik uit je vraagstelling.:clap:
Heb je hem in Duitsland gekocht omdat er alleen een duiste manual bijzat?
Scheelt dit nu nog in de aanschaf?
Ik start al een jaar op dezelfde manier als Fred en dat zonder problemen. Inderdaad was ook ik verbaasd dat na de winterperiode de motor meteen aansloeg na 1 x starten.
Ben uiterst tevreden over machine. :top:

Groeten,
Frans.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door Rebel57 »

Hey luitjes het moet wel een Wildstarfan club blijven he
De romantiek van zo'n dikke carburatie motor is meer dan die van een inspuitende benzine junk
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Starten zonder choke

Bericht door RockEDstar »

Neen Frans, hij komt niet uit Duitsland maar ik kreeg een 4-tal manuals kado en geen van de 4 was in het Nederlands. Nou kan ik me best redden in het duits dus eigenlijk geen probleem. Midnightstar komt bij Motoport vandaan.

Ennuh, Johan, een Star is alleen een Star als er Star opstaat, toch?
0
Gebruikersavatar
Ger
Gast
Reactions:

Re: Starten zonder choke

Bericht door Ger »

Ed 1 tip die ik kreeg van Gebben motoren toen ik mijn Midnight kreeg (nou ja kreeg :26: ). Nooit aan de gashandel draaien. Altijd de methode Fred gebruiken. De injectie regelt precies het goede mengsel bij koude motor. Als je aan de gashandle gaat draaien dan verstoor je dat proces. Ik start altijd gewoon op het knopje drukken en hij start altijd zonder problemen ook als hij een tijd stil gestaan heeft.
Plaats reactie