Gierende 3e versnelling

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

the nightrider schreef: Was toch even geschrokken van Keessie en Yogi's berichten aangaande de derde versnelling.
Dus wat gaan zoeken en navragen telefoneren , weet ik nu dat mijn motor ook voor deze modificatie/reparatie
terug bij de dealer is geweest.

De werkzaamheden zoals omschreven in de quote blijken te zijn uitgevoerd op de motor die ik nu in mijn bezit heb.

Fred
Fred, Is dat een terugroepactie geweest??
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Bult
Gast
Reactions:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Bult »

Laten we een gezamelijke brief naar yamaha sturen wat polman al aangaf.
Alle gegevens zijn bekend bij bestuur over serienummers en bouwjaar van de motoren, lijst is zo gemaakt die kunnen we mailen naar yamaha.

Nooit iets gehoord van een terugroepactie.
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door SkyZip »

Keesie schreef:Ook bij mijn Midnightstar is een versnellingsbak reparatie uitgevoerd.Pas kontakt gehad met Yamaha Nederland(nog bedankt Robert voor de verwijzing).Ik werd niet wijzer van de dealer(Bruggeman Nieuw Vennep)sterker ze wilden mij geen enkele info verstrekken terwijl de motor daar nieuw is gekocht en is gerepareerd.Graag wilde ik weten wat er nou precies was gebeurt.De particuliere verkoper had mij weliswaar netjes ingelicht en alle facturen waren aanwezig maar toch.Ik werd door Yamaha netjes gebeld na een mailtje.Bleek ook stukje(s)tandwiel van de derde versnelling te zijn afgebroken de motor had 19000 km gelopen.Yamaha heeft hier ook uit coulance de boel laten repareren kosten 1500,00.Idd het hele blok uit elkaar en alles vervangen wat nodig was.
Ik heb al met diverse motoren heel onprettige ervaringen gehad bij Bruggeman in Nieuw Vennep, niet alleen over info, maar ook over prijsafspraken e.d.
Ik rij nu liever 15 km meer naar motoport Uithoorn.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Als je geen problemen hebt, hoef je Yamaha niet lastig te vallen. Niet alle Liners hebben het probleem. Het is maar een fraktie van alle verkochte 1900's in de wereld en ik heb de indruk dat daarom Yamaha geen ruchtbaarheid er aan geeft(een recall) en de problemen onder coulance repareert. Ik hoop dat ze dat blijven doen.
Laat èèn persoon de kontakten met Yamaha onderhouden als dat nodig blijkt te zijn en ga niet allemaal afzonderlijk lopen klagen bij Yamaha. Als club bereik je meer
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Ik heb vandaag direct contact gezocht met Yamaha en ook al reactie. Ze gaan aan de hand van mijn gegevens van de motor kijken wat ze gaan doen. Ik heb wel genoemd dat ik wsfh lid ben, je weet nooit waar het goed voor is.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Heel mooi Johan. Volgens mij zitten ze met het probleem in de maag en heeft de kwaliteitscontrole gefaald. Ik denk dat die onderdelen in China of India zijn gemaakt en men weet niet om hoeveel het gaat. Op alle 1900's in de wereld is het maar een heel klein percentage. Ik las laatst dat een 2007 1900-rijder in Zwitserland al meer dan 120.000 km op zijn teller heeft staan en helemaal nooit problemen gehad met de 1900. Ik vertrouw nog steeds op mijn 1900.

Ik denk dat men inmiddels adhv de serienummers van de defect-meldingen ongeveer weet in welke reeks dit probleem zich voordoet. Valt bij problemen jouw serienummer in die reeks dan zal men geen problemen maken, denk ik.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

RockEDstar schreef:Heel mooi Johan. Volgens mij zitten ze met het probleem in de maag en heeft de kwaliteitscontrole gefaald. Ik denk dat die onderdelen in China of India zijn gemaakt en men weet niet om hoeveel het gaat. Op alle 1900's in de wereld is het maar een heel klein percentage. Ik las laatst dat een 2007 1900-rijder in Zwitserland al meer dan 120.000 km op zijn teller heeft staan en helemaal nooit problemen gehad met de 1900. Ik vertrouw nog steeds op mijn 1900.

Ik denk dat men inmiddels adhv de serienummers van de defect-meldingen ongeveer weet in welke reeks dit probleem zich voordoet. Valt bij problemen jouw serienummer in die reeks dan zal men geen problemen maken, denk ik.

Ed, ik hoop het van harte. Neemt niet weg dat ik weer minimaal een maand moet wachten tot hij weer klaar is. Het is echt gezeik waar niemand op zit te wachten maar als ze het oplossen kan ik daar mee leven. Lossen ze het niet op, dan laat ik hem repareren , gaat hij in de verkoop en ben ik geen yamaha rijder meer. Het is niet de eerste keer dat me zoiets overkomt.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Willem Polman »

Dat is echt shit nu maar hopen dat yamaha hier wat mee doet.
Ben toch wel blij met m'n Wildstar nu ik dat lees.
Dus voor mij geen midnicht.Hoop dat je star weer gauw is hersteld zo dat de zon komt dat je kan genieten.
Wimmie, ben je de diverse recals voor de Wildstar vergeten dan? In grote getale!! Niet alleen versnellingsbak destijds.
0
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Keesie »

zal je de factuur mailen Johan.En ik ben wel met je eens dat de kwaliteitscontrole van Yamaha te wensen over laat.Ook bv het feit dat je zelf moet controleren of je frontpoelieborgmoer niet los gaat zitten...Vooral ook omdat dit probleem zich bij de WS ook voor doet!Je moet toch wel op je motor kunnen vertrouwen!Ik denk overigens dat ze je het wel gaan vergoeden,uiteindelijk doet het probleem van het tandwiel zich pas na 20.000 km voor en de meeste mensen hebben hem dan al een aantal jaren.Ondanks de technische mankementen blijft het toch een mooie motor en om het feit dat we tot een mooie leuke club behoren blijf ik iig een Starrider!
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Grote Wim »

Wimmie, ben je de diverse recals voor de Wildstar vergeten dan? In grote getale!! Niet alleen versnellingsbak destijds.
Ben ik niet vergeten maar toch een slechte zaak van Yamaha dat er nu weer wat is :eens:
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Plaats reactie