Gierende 3e versnelling

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Och, Wim, ik zag op het duitse midnightstarforum een lijst van zeer recente datum met het aantal recente recalls van andere merken. Slecht natuurlijk, maar ik geef toe dat juist Yamaha zich van deze lijst ver moet houden en zich zo kan onderscheiden van de rest. Maar Yamaha is hierin niet beter dan de concurrentie.
0
Gebruikersavatar
The Nightrider
Gast
Reactions: 7
Berichten: 170
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:21
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door The Nightrider »

Was even in Duitsland en kon de mail enz. niet lezen.

Maar even voor de duidelijkheid : volgens Yamaha Nederland is er voor de Midnight Star 1900 geen enkele terug roep actie geweest (recall)
Fred
0
SREU#0283
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Willem Polman »

Het is duidelijk dat er geen recall is geweest, anders wisten we het denk ik wel. Wat ergerlijk is, is dat ik nu al 5 of 6 gevallen zie in korte tijd alleen al in ons netwerk, op dit forum. Op het aantal rondrijdende MS-en in de club is dat best veel volgens mij. Omdat alles onzeker is (wel/geen kans, bouwjaar kans, type, verschil Europese Midnight versus USA Stratoliners, Roadliners, etc) is het best een onderzoek waard. Ik ben ook wel aan het zoeken gegaan, maar kan er weinig meer over vinden dan we hier al opgemerkt/gezien hebben. Mijn angst is echter dat het je kan overkomen tijdens het rijden. Wat kan er gebeuren? We hebben een ervaringsdeskundige die het overkwam tijdens het rijden. Maar was dat rechtuit, vlakke weg, hoge snelheid? Stopt alles ineens, of ratelt de boel gewoon stuk en val je lanzaam stil? Wat als je een klim maakt in de bergen in haarspelden en het gebeurt. De Gaviapas heeft nergens vangrail...ik roep maar wat. Of zie ik beren op de weg?
0
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Keesie »

tja ik begrijp je ongerustheid.Zelf heb ik het gelukkig niet meegemaakt maar kan je ook niet vertellen wat er precies gebeurt.Volgens de zegsman van Yamaha die mij te woord heeft gestaan hebben ze het uit coulance vergoed omdat men niet zeker was of het misschien aan de rijstijl en manier van schakelen was.... dan wel een fabricage mankement.Volgens de vorige eigenaar van mijn motor ging hij op gegeven moment moeilijk naar zn drie dus als je dat merkt kan er iets zijn en ben je bijtijds voor evt gevolgen.Het is eigenlijk te gek voor woorden maar misschien heb je hier iets aan...En misschien aan de bel trekken bij Yamaha Nederland want ze vergoeden toch niet voor niets zulke reparaties?
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
Mister FAAK
Member
Reactions: 6
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:32
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Mister FAAK »

Hoi Allemaal

Bij ons gebeurde dit op vakantie in Oostenrijk

ging heel moeilijk in zijn 3 dus gelijk naar een dealer aldaar

dat was in Villach de chef monteur heeft er een klein stukje op gereden en zij tegen ons

NIET meer mee rijden de versnellingbak kan vastlopen met als gevolg dat alles in eenmaal stil staat

dus we hebben er niet meer mee gereden en we hebben er een andere vakantie van gemaakt

bij thuis komst gelijk naar Motorport Rockanje gegaan met de mededeling dat de 3e versnelling def was

en we niet van plan zijn hier euries voor uit te geven

motorport heeft alles geregeld en het heeft niets gekost



star greeeeeeeeeeeeeeeetz Marius.
0
Afbeelding See You At The Fucker See
SREU#0153
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Ik kan hem makkelijk in de derde versnelling krijgen maar dan heeft hij een ratelend geluid. Zodra ik op of terug schakel is het geluid direct weg.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door BOLD »

Het lijkt mij dat wanneer ik alle gevallen lees op onze site, op de Duitse en Amerikaanse sites, dat Yamaha toch een serieus probleem heeft (en wij dus de klos zijn). Wanneer een autofabrikant een dergelijk issue zou hebben, zou er een recall plaatsvinden. De Wildstar is om een kleiner probleem destijds terug geroepen.
Zoals al eerder door een aantal van jullie aangegeven, t is te gek voor woorden dat er eerst iets moet fout gaan er vervolgens aktie wordt ondernomen en Yamaha eigenlijk gewoon de kosten op zich neemt. Coulance heet het dan, maar volgens mij zijn ze bang dat het aan de grote klok gehangen wordt.
Ik vroeg mij af, hebben wij als club dan geen mensen met een juridische achtergrond ? of kunnen we als club deze zaak niet aanhangig maken en ervoor zorgen dat Yamaha preventief een recall inzet ? Ik heb de Stratoliner nu een paar maanden in mijn bezit, maar voordat t seizoen gaat beginnen heb ik al zo m’n bedenkingen…..zit er niet op te wachten dat tijdens het rijden er weet niet wat kan gebeuren.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Ik heb nog eens op internet rond gekeken. In Duitsland(onder leden van de duitse Midnightstars) 5 officieel gemelde 3e versn. problemen gemeld. Zijn er natuurlijk 5 teveel. Wel gaat het om 1900-s uit het jaar 2006 en een gedeelte van 2007. Daarna zie ik geen meldingen meer over latere bouwjaren. Ik ga er vanuit dat vanaf de 2008 modellen het probleem opgelost is. Ik maak me vooralsnog geen zorgen.
Mochten de problemen ook met de 2008 en latere jaren blijven optreden dan hoop ik dat Yamaha ons niet in de steek laat
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
MOD
Gast
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door MOD »

:stoer: Goed bezig Ed, laten we de problemen binnen de WSFH inventariseren dan kunnen we daar als club melding van maken bij Yamaha Nederland. Samen sterk dat werkt :27:
Wat ik begrepen heb is dat Yamaha niet het voornemen heeft een recall te laten plaatsvinden, maar de gemelde problemen onder coulance te laten repareren.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Gerrold »

MOD schreef::stoer: Goed bezig Ed, laten we de problemen binnen de WSFH inventariseren dan kunnen we daar als club melding van maken bij Yamaha Nederland. Samen sterk dat werkt :27:
Wat ik begrepen heb is dat Yamaha niet het voornemen heeft een recall te laten plaatsvinden maar de gemelde problemen onder coulance repareren.

als we dat nu met al de starclubs in heel europa doen, dan ben je sterk :34: :top:
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Plaats reactie