Gierende 3e versnelling

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Rebel57 »

Roadrunner is een parel onder de motorzaken.

Nu moet je nog even snel lid worden
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mister FAAK
Member
Reactions: 6
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:32
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Mister FAAK »

Onze Motor (midnight1900) is ook weer gerepareerd
tijdens onze vakantie in Kroatie hoorde ik een raar geluid en gekraak bij het schakelen in de 3e versnelling eenmaal terug in FAAKER SEE even langs de Yamaha
dealer in Villach en wat kreeg ik te horen NIET meer rijden want waarschijnlijk
is de 3e versnelling kapot dat was dus echt balen gelukkig hadden wij onze trailer bij ons dus we konden toch naar huis met motor
eenmaal in Nederland gelijk naar Motorport Rockanje want hij is 3 jaar oud en 25000km gereden
Motorport ging in onderhandeling met Yamaha nl en heeft toen toestemming gekregen om hem uit elkaar te halen en wat blijkt 3e versnelling een tand afgebroken dus deze moest vervangen worden kosten ongeveer 2000 euries
gelukkig heeft Yamaha alle kosten vergoed en staat hij weer gerepareerd en glimmend in de schuur
hulde voor Adrie de monteur van Motorport want het was een heel klus
Robert jij ook nogmaals bedankt voor je aan geboden hulp

Dus Midnightstar riders LET OP DE 3e VERSNELLING
dit gebeurd meestal tussen de 25000 en 26000 km (hoeft natuurlijk niet )


star greeeeeeeeetz Marius
0
Afbeelding See You At The Fucker See
SREU#0153
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Rebel57 »

Goede aktie zeg, en helemaal toppie dat ze dit in een coulance hebben opgelost.
Hoorde wel vaker van dit probleem en het is een helse klus om dit te fiksen
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Keesie
Gast
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Keesie »

Ook bij mijn Midnightstar is een versnellingsbak reparatie uitgevoerd.Pas kontakt gehad met Yamaha Nederland(nog bedankt Robert voor de verwijzing).Ik werd niet wijzer van de dealer(Bruggeman Nieuw Vennep)sterker ze wilden mij geen enkele info verstrekken terwijl de motor daar nieuw is gekocht en is gerepareerd.Graag wilde ik weten wat er nou precies was gebeurt.De particuliere verkoper had mij weliswaar netjes ingelicht en alle facturen waren aanwezig maar toch.Ik werd door Yamaha netjes gebeld na een mailtje.Bleek ook stukje(s)tandwiel van de derde versnelling te zijn afgebroken de motor had 19000 km gelopen.Yamaha heeft hier ook uit coulance de boel laten repareren kosten 1500,00.Idd het hele blok uit elkaar en alles vervangen wat nodig was.
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
The Nightrider
Gast
Reactions: 7
Berichten: 170
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:21
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door The Nightrider »

RGortworst schreef:Hallo allemaal. Nu, mijn bak is gemaakt en onder volledige coulance, hulde aan de importeur, maar dieprespect voor Ivar, de monteur van Roadrunner in Velp. Voor deze vakman heb ik diep respect. Het gehele blok moest uit elkaar tot en met de krukas aan toe. De zuigers, drijstangen, alles lag op de werkbank. Het euvel bleek een gepit tandwiel met als oorzaak een scheef lagerbus van het 3e versn. tandwiel. Alle belangrijke tandwielen en schakelvork vervangen. De motor rijdt weer en zoals nooit te voren. Ik ben dik tevreden. Ivar bedankt...... :acute: :mod: :24: :24: :24:

Groet, Ruud Gortworst.
Was toch even geschrokken van Keessie en Yogi's berichten aangaande de derde versnelling.
Dus wat gaan zoeken en navragen telefoneren , weet ik nu dat mijn motor ook voor deze modificatie/reparatie
terug bij de dealer is geweest.

De werkzaamheden zoals omschreven in de quote blijken te zijn uitgevoerd op de motor die ik nu in mijn bezit heb.

Fred
0
SREU#0283
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Willem Polman »

Bel je dan Yamaha en wat geef je door: serienummer?
Ik heb een US uitvoering van 2007, Stratoliner S.

Ik heb het vorig jaar al eens geopperd en denk toch dat er meer problemen zijn dan we tot nu toe hoorden. Beetje eng, net als bij de recalls paar jaar terug van de Wildstars.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Willem Polman »

Dit net gelezen bij onderwerp van Yogi, die net een mooie bak kocht:
---
citaat: Net naar rdw geweest en de motor binnen 10 minuten door de keuring. Veel mensen er om heen om te loeren, lachen
Maar wat denk je?? Ook mijn derde versnelling is naar zijn gallemiezen, wat een k zooi zeg
-----


Ik denk na het lezen van de soms wat lakonieke en soms mooie opmerkingen, dat het echt tijd is om hier aandacht aan te geven. Misschien iets als collectief via MOD naar Yamaha toe, zoals met eerdere problemen. In dit geval kan het prefentief zijn voor Yamaha, om te kennen te geven om welke serienummers het zou kunnen gaan. Of misschien minder werk: lijst met serienummers via MOD naar Yamaha en die kan dan reageren. Misschien hebben er meer een recal gehad, misschien zijn er die nergens over in hoeven te zitten, maar misschien zijn er die straks in de bergen ergens neerklappen vanwege een klote hapering. Als we nu al op dit forum lezen van 5 of zes gevallen die dus al een probleem hadden, buiten de zaken die we hoorden via andere forums, lijkt het mij voldoende om aan de bel te trekken.
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Grote Wim »

Willem Polman schreef:Dit net gelezen bij onderwerp van Yogi, die net een mooie bak kocht:
---
citaat: Net naar rdw geweest en de motor binnen 10 minuten door de keuring. Veel mensen er om heen om te loeren, lachen
Maar wat denk je?? Ook mijn derde versnelling is naar zijn gallemiezen, wat een k zooi zeg
-----


Ik denk na het lezen van de soms wat lakonieke en soms mooie opmerkingen, dat het echt tijd is om hier aandacht aan te geven. Misschien iets als collectief via MOD naar Yamaha toe, zoals met eerdere problemen. In dit geval kan het prefentief zijn voor Yamaha, om te kennen te geven om welke serienummers het zou kunnen gaan. Of misschien minder werk: lijst met serienummers via MOD naar Yamaha en die kan dan reageren. Misschien hebben er meer een recal gehad, misschien zijn er die nergens over in hoeven te zitten, maar misschien zijn er die straks in de bergen ergens neerklappen vanwege een klote hapering. Als we nu al op dit forum lezen van 5 of zes gevallen die dus al een probleem hadden, buiten de zaken die we hoorden via andere forums, lijkt het mij voldoende om aan de bel te trekken.
Dat is echt shit nu maar hopen dat yamaha hier wat mee doet.
Ben toch wel blij met m'n Wildstar nu ik dat lees.
Dus voor mij geen midnicht.
Hoop dat je star weer gauw is hersteld zo dat de zon komt dat je kan genieten.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Keesie schreef:Ook bij mijn Midnightstar is een versnellingsbak reparatie uitgevoerd.Pas kontakt gehad met Yamaha Nederland(nog bedankt Robert voor de verwijzing).Ik werd niet wijzer van de dealer(Bruggeman Nieuw Vennep)sterker ze wilden mij geen enkele info verstrekken terwijl de motor daar nieuw is gekocht en is gerepareerd.Graag wilde ik weten wat er nou precies was gebeurt.De particuliere verkoper had mij weliswaar netjes ingelicht en alle facturen waren aanwezig maar toch.Ik werd door Yamaha netjes gebeld na een mailtje.Bleek ook stukje(s)tandwiel van de derde versnelling te zijn afgebroken de motor had 19000 km gelopen.Yamaha heeft hier ook uit coulance de boel laten repareren kosten 1500,00.Idd het hele blok uit elkaar en alles vervangen wat nodig was.
Hoi Kees,

Zou jij mij die facturen kunnen mailen? Dan heb ik iets om te laten zien als bij mij hetzelfde het geval is.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Wimmie schreef:

Ik denk na het lezen van de soms wat lakonieke en soms mooie opmerkingen, dat het echt tijd is om hier aandacht aan te geven. Misschien iets als collectief via MOD naar Yamaha toe, zoals met eerdere problemen. In dit geval kan het prefentief zijn voor Yamaha, om te kennen te geven om welke serienummers het zou kunnen gaan. Of misschien minder werk: lijst met serienummers via MOD naar Yamaha en die kan dan reageren. Misschien hebben er meer een recal gehad, misschien zijn er die nergens over in hoeven te zitten, maar misschien zijn er die straks in de bergen ergens neerklappen vanwege een klote hapering. Als we nu al op dit forum lezen van 5 of zes gevallen die dus al een probleem hadden, buiten de zaken die we hoorden via andere forums, lijkt het mij voldoende om aan de bel te trekken
Dat is echt shit nu maar hopen dat yamaha hier wat mee doet.
Ben toch wel blij met m'n Wildstar nu ik dat lees.
Dus voor mij geen midnicht.
Hoop dat je star weer gauw is hersteld zo dat de zon komt dat je kan genieten.
Voor mij is het helder. Ik heb nu in zes jaar tijd met 2 yamahas dit gezeik gehad. Als Yamaha het niet oplost blijf ik geen Yamaha rijden. :verdrietig: Op amerikaanse en Duitse forums geven ze ook aan dat die derde versnelling een probleem is. Dan lijkt me dat ze dat moeten oplossen.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Plaats reactie