Gierende 3e versnelling

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Ook in de USA beginnen ze zich nu zorgen te maken.

http://www.stratolinerdeluxe.com/techni ... -3rd-gear/
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door MOD »

:top: Goed dit soort informatie, ik ben in gesprek met Yamaha Nederland en des te meer info ik heb des te meer ik ze onder druk kan zetten. Deze ervaring had ik ook met de grote versnellingsbak recall van de Wildstar.
Eerst ontkennen en dan later aktie ondernemen.
Hou jullie op de hoogte.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Ik las een bericht op het amerikaanse stratolinerforum(Thirdgear-issue) dat een dealer 20 tot 25 uur nodig denkt te hebben om de reparatie uit te voeren( à 100 dollar per uur). Dat is schrikken. Men praat daar alleen over 2006 en 2007 Liners. In Duitsland(gegevens Midnightstarclub) zijn 5 problemen bekend(stand 27-03-2013) en gemeld bij Yamaha.
Hoewel ik in een schemergebied zit van het mogelijke bouwjaar reken ik er op dat Yamaha achter hun produkten blijft staan.
Tot op heden voel ik me nog steeds een King of the Road op mijn 2008 1900.



Hier gaat het om: bie ut vingertie.......Zo'n klein stukje afgebroken metaal met zulke grote en dure gevolgen. Je ziet dat in alle zichtbare tanden een beschadiging zit en mogelijk ook kunnen afbreken op die beschadigingspunten. Is gewoon een fabricage-fout en heeft bij Yamaha de kwaliteitscontrole daarna niet goed gewerkt of is achterwege gebleven.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

MOD schreef::top: Goed dit soort informatie, ik ben in gesprek met Yamaha Nederland en des te meer info ik heb des te meer ik ze onder druk kan zetten. Deze ervaring had ik ook met de grote versnellingsbak recall van de Wildstar.
Eerst ontkennen en dan later aktie ondernemen.
Hou jullie op de hoogte.
:24: :top:
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Keesie »

Ed 20 a 25 uur lijkt mij wat overdreven,mijn reparatie kostte ongeveer 1500,00 euro incl 20.000 beurt en alle onderdelen geleverd door Yamaha die nodig waren...
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Toch een beetje positief bericht Kees. Ik heb gewoon de gegevens uit dat forum-bericht gehaald. Maar is nog altijd teveel voor een ''kwaliteitsprodukt''. Even een vraag. Hebben ze bij die 20.000km beurt ook de kleppen gesteld?
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Even een opmerking of eigenlijk een vraag: Is het gebruik van de hakschakeling(dus het opschakelen) nadelig voor een versnellingsbak omdat het schakelen met de hak ongemerkt te fors(met te veel kracht) zou kunnen gebeuren?
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Willem Polman »

Ik gebruik de hakschakeling eigenlijk nooit, omdat het wat tegen natuurlijk is voor mijn gevoel. Je tilt je hak op en tikt naar achteren aan...gewoon met de teen is sneller en makkelijker. Maar dat ter zijde.
Volgens mij maakt het niets uit en ik ben erg technisch begaafd zoals je weet. Je knalt er niet op, je tikt erop.

Wat zorgerlijker is, was een opmerking op het USA forum dat het nu ook ook bekend is bij 2010 uitvoering.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Willem Polman »

Keesie schreef:Ed 20 a 25 uur lijkt mij wat overdreven,mijn reparatie kostte ongeveer 1500,00 euro incl 20.000 beurt en alle onderdelen geleverd door Yamaha die nodig waren...

Op het USA forum hadden ze het over 14 uur.
0
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Keesie »

Nou Ed ik heb nog eens nagedacht maar die 20 uur kan eigenlijk best kloppen.Als een bedrijf 60,00 euro per uur vraagt(en dat is niet ongewoon)dan is 20 keer 60 1200,00 euro plus een beetje BTW en je komt in de buurt van 1500,00.En ik denk dat hakschakelen best eens een beetje nadelig kan zijn omdat je idd soms fors er op trapt maar dat is mijn mening en zelf gebruik ik het ook niet omdat ik de forwards control gewend was.Bovendien vindt ik het prettig om alleen de voorkant van mijn voet te gebruiken.En Ed volgens mij stellen ze de kleppen niet bij 20000 km maar luisteren ze alleen of ze niet te veel tikken maar ik weet t niet zeker want de desbetreffende dealer(bruggeman Nieuw Vennep)wilde mij geen gegevens verstrekken!
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Plaats reactie