Gierende 3e versnelling

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door BOLD »

Nou da's dan duidelijk ...ze vergoeden dus niet alle gevallen. Probleem lijkt toch wel steeds hetzelfde, dus dat is wel weer vreemd. Is er dan toch willekeur ? Die van mij heeft nog geen probleem, misschien komt het er ook nooit, maar dat maakt mij er niet geruster op (ook een 2007)
Het probleem lijkt(!) duidelijk, de reacties en meningen ook en Yamaha is blijkbaar selectief in toezeggingen en niet consistent.
Denk dat we de concrete gevallen die we nu hebben echt moeten voorleggen als club. Wat is er nu mooier voor Yamaha om een club enthousiaste gebruikers te helpen om hun probleem op te lossen. Als ik Yamaha was, zou ik t wel weten. Ik ga er echt van uit dat Yamaha ons terwille kan zijn.

Wie van ons heeft daar de beste contacten .......en kunnen we inventariseren wie er nu een probleem heeft en en met welk bouwjaar ? Ik wil het best coordineren, maar ik heb daar geen contacten, maar dat kan met een telefoontje natuurlijk wel snel geregeld zijn.
Hoor t graag.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Dat valt me toch tegen van Yamaha, Johan. Mijn 1900 is van 2008 maar kan net zo goed in 2007 gefabriceerd zijn en bij de probleemmachines horen. Zou het einde van mijn motorcarriere kunnen zijn, als ik zo lees wat de kosten zijn van zo'n reparatie.


Eerst dus maar een inventarisatie van onze probleemgevallen.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

BOLD schreef:Nou da's dan duidelijk ...ze vergoeden dus niet alle gevallen. Probleem lijkt toch wel steeds hetzelfde, dus dat is wel weer vreemd. Is er dan toch willekeur ? Die van mij heeft nog geen probleem, misschien komt het er ook nooit, maar dat maakt mij er niet geruster op (ook een 2007)
Het probleem lijkt(!) duidelijk, de reacties en meningen ook en Yamaha is blijkbaar selectief in toezeggingen en niet consistent.
Denk dat we de concrete gevallen die we nu hebben echt moeten voorleggen als club. Wat is er nu mooier voor Yamaha om een club enthousiaste gebruikers te helpen om hun probleem op te lossen. Als ik Yamaha was, zou ik t wel weten. Ik ga er echt van uit dat Yamaha ons terwille kan zijn.

Wie van ons heeft daar de beste contacten .......en kunnen we inventariseren wie er nu een probleem heeft en en met welk bouwjaar ? Ik wil het best coordineren, maar ik heb daar geen contacten, maar dat kan met een telefoontje natuurlijk wel snel geregeld zijn.
Hoor t graag.
Willem,

Ik heb al contact met MOD die contacten heeft met Yamaha en dit met de vorige gevallen na de recall ook heeft geregeld.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Eigenlijk is het triest dat we, door, ik denk, een onachtzaamheid in de eind-kwaliteitscontrole, die altijd onder verantwoordelijkheid van Yamaha plaats, of niet!, heeft gevonden, opgezadeld worden met de kosten van het herstel van hun onachtzaamheid en het belachelijkste, dat een 2006 en/of 2007-model daarvoor te oud zou zijn. Dat zou inhouden dat als mijn 2008/1900 in 2014 of 2015 het probleem zou krijgen, ook mijn 2008 te oud zou zijn. Zo'n kwaliteitsprodukt zou toch heel lang,zonder dit soort problemen, mee moeten kunnen.
Yamaha had dit veel beter in de gaten moeten houden. Dat hebben ze niet gedaan, blijkbaar.

Voor mij is een recall niet nodig maar ik zou van Yamaha graag de garantie krijgen dat men de verantwoordelijkheid neemt voor hun onachtzaamheid, en voor de kosten van het herstel van de 1900, mocht dit probleem zich voor gaan doen.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

RockEDstar schreef:Eigenlijk is het triest dat we, door, ik denk, een onachtzaamheid in de eind-kwaliteitscontrole, die altijd onder verantwoordelijkheid van Yamaha plaats, of niet!, heeft gevonden, opgezadeld worden met de kosten van het herstel van hun onachtzaamheid en het belachelijkste, dat een 2006 en/of 2007-model daarvoor te oud zou zijn. Dat zou inhouden dat als mijn 2008/1900 in 2014 of 2015 het probleem zou krijgen, ook mijn 2008 te oud zou zijn. Zo'n kwaliteitsprodukt zou toch heel lang,zonder dit soort problemen, mee moeten kunnen.
Yamaha had dit veel beter in de gaten moeten houden. Dat hebben ze niet gedaan, blijkbaar.

Voor mij is een recall niet nodig maar ik zou van Yamaha graag de garantie krijgen dat men de verantwoordelijkheid neemt voor hun onachtzaamheid, en voor de kosten van het herstel van de 1900, mocht dit probleem zich voor gaan doen.

Precies Ed,

Zo sta ik er ook in. Een recall is denk ik te veel van het goede omdat er maar weinig gevallen zijn maar als het dan voorkomt dan moeten ze ook achter hun product staan. Ze weten dat het een probleem is.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

De nieuwe vanaf 2008 modellen zouden allemaal reeds zijn voorzien van een modificatie in de versnellingsbak. Dit las ik in een memberbericht op het Delphi Stratoliner-forum.

Een 2006-rijder kreeg na 21000 miles in begin 2008 te maken met het probleem en alles werd door Yamaha opgelost en afgehandeld. Bleek men het tandwiel te hebben vervangen door een exemplaar uit een serie dat ook met het probleem te maken had. Reden was dat de nieuwe tandwielen (nog)niet voorradig waren. Na 6000 miles wederom het gierende geluid. Wederom heeft Yamaha alles goed opgelost doch nu met het goede tandwiel.
0
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door BOLD »

Dan is het toch een fout van Yamaha! Dus een recall.....voorkomen is beter dan genezen.
We draaien om de pispot heen.
Maar ik heb t gevoel ( gezien de weinige reacties) dat alleen wij ons er druk om maken. Als de rest t wel prima vindt, moet je t gewoon zelf zelf aankaarten. Al dan niet met juridisch advies.
Heb niet t gevoel dat t echt leeft, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Keesie »

Wat ik kan zeggen is dat het bij mijn motor netjes is opgelost(bij de vorige eigenaar dan wel)maar de motor was op dat moment ook al 5 jaar oud.Hij is van 2007 maar gefabriceerd in 2006 en in januari 2012 gerepareerd dus begrijp ik niet dat ze moeilijk doen bij Johan over de leeftijd.
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Keesie schreef:Wat ik kan zeggen is dat het bij mijn motor netjes is opgelost(bij de vorige eigenaar dan wel)maar de motor was op dat moment ook al 5 jaar oud.Hij is van 2007 maar gefabriceerd in 2006 en in januari 2012 gerepareerd dus begrijp ik niet dat ze moeilijk doen bij Johan over de leeftijd.

Kees,

Ik heb ze ook terug gemaild met dit verhaal. Zonder namen te noemen overigens maar wel de data die op de factuur staan. Ik ben benieuwd wat hun reactie daar op is. Ik heb aangegeven dat ze de beslissing dus pas recentelijk kunnen hebben genomen dat er niet meer gerepareerd wordt. Vreemd
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Keesie »

Tsja succes jongen :kweenie:
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Plaats reactie