Gierende 3e versnelling

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door MOD »

eigen volk eerst :this: ;)
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Mannen,

Ik heb nog geen uitsluitsel ontvangen van Yamaha maar laten we nou vooralsnog geen paniek gaan zaaien want het euvel komt maar weinig voor. Als het je overkomt val je niet van de motor af met de nodige gevolgen. Je moet gewoon even op of terug schakelen. Met de wildstar recall was het gewoon gevaarlijk om door te rijden.
En vooralsnog heeft Yamaha alle gevallen voor zover bekend vergoed. Willen we nu een daad stellen dat Yamaha een recall moet gaan toepassen? Lijkt me niet verstandig. Van een recall wordt een motor die nu goed is niet altijd beter, dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden met de Wildstar en nog een paar met mij zoals IZI.

Mocht Yamaha de kosten niet vergoeden wordt het een andere zaak. Maar ik denk dat je het per geval moet bekijken en dat zal ook de insteek zijn van Yamaha.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door MOD »

Ik weet wel dat wij als WSFH best wel wat bij Yamaha gedaan kunnen krijgen, persoonlijk heb ik goede contacten met hen. Blijkt wel hoe ze toen het probleem met de motor van Izi oa. hebben opgelost.
We wachten af, maar onderschat niet de kracht van de WSFH grrrrrrrrr ;)
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

MOD schreef:Ik weet wel dat wij als WSFH best wel wat bij Yamaha gedaan kunnen krijgen, persoonlijk heb ik goede contacten met hen. Blijkt wel hoe ze toen het probleem met de motor van Izi oa. hebben opgelost.
We wachten af, maar onderschat niet de kracht van de WSFH grrrrrrrrr ;)
Zeker weten, grrrr. Want als ze gaan kloten dan pakken we ze, zo ging het destijds inderdaad ook met de nokkenassen en kleplifters. :24:
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Mister FAAK
Member
Reactions: 6
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:32
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Mister FAAK »

Hoi Johan

zo als ik al eerder aangaf kan de versnellingsbak WEL vast lopen met de gevolgen ervan

dat de motor stilstaat dit is mij mede gedeeld door een Hoofd monteur van Yamaha

suc6 er mee


star greeeeeeeeeeeeeeetz Marius.
0
Afbeelding See You At The Fucker See
SREU#0153
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

mister FAAK schreef:Hoi Johan

zo als ik al eerder aangaf kan de versnellingsbak WEL vast lopen met de gevolgen ervan

dat de motor stilstaat dit is mij mede gedeeld door een Hoofd monteur van Yamaha

suc6 er mee


star greeeeeeeeeeeeeeetz Marius.
Als dat echt zo is moeten ze toch echt een recall doen. Maar dan doelt hij waarschijnlijk op metaaldeeltjes in de olie die de boel in de soep kunnen laten lopen omdat de smering niet meer goed is, dat zou inderdaad kunnen.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door RockEDstar »

Een beetje dom van die monteur(werkt ie er nog?). Als er werkelijk gevaar voor gezondheid aanwezig is dan was er allang een recall geweest zoals die 2 keer(kans op blokkeren achterwiel) bij de Wildstars, is mijn mening. Yamaha zal wel uitkijken om mogelijk gevaar te verzwijgen ivm amerikaanse toestanden(schadeclaims in de USA). Op de wereldwijde duizenden verkochte 1900's is het maar een fraktie wat in aanmerking komt voor een reparatie.Het zou toch ook zonde zijn als duizenden 1900's onnodig een recall moeten ondergaan. Ik heb ook nergens gelezen dat er iets gebeurd(een ongeluk) is. Als dat het geval was geweest dan waren alle motoren allang teruggeroepen. Hier komt ook het kostenplaatje voor Yamaha om de hoek kijken. Ze hebben gekozen voor de coulance-regeling en zullen niet snel weigeren te hulp te schieten. Ik denk ook dat we hierin diplomatiek(als club) te werk moeten gaan als een geval zich voordoet.

Verder moeten we voorzichtig zijn met onze berichtgevingen over dit probleem op het algemene gedeelte van ons forum. Iedereen kan het lezen (Ook Yamaha natuurlijk) en dat kan bij verkoop wel eens nadelig werken als ooit iemand, om dwingende redenen(bijv.ontslag, WW etc.) van zijn 1900 af moet(ook als die een 3rd gear-probleem heeft gehad en door Yamaha is gerepareerd). Ik denk hierbij ook aan de hobby van Johan. Laten we vooral positief blijven over onze prachtige en betrouwbare Starmotorfietsen.

Misschien kan dit item beter verplaatst worden naar het gesloten leden-deel op het forum.
0
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door BOLD »

Ik begrijp je wel Ed, maar ben t niet helemaal met je eens. Yamaha zal wellicht een kansbereking maken, maar dan neme ze wel een heel grote gok. Er is een discrepantie in het verhaal....alle schade wordt vergoed en daarmee erkennen ze schuld. Maar terughalen doen ze dan weer niet. Op de Duitse site staan er alleen al 23 pagina's over de gevallen die er daar hebben plaatsgevonden. Zelfde verhaal, wel of niet op de site...wat gaan we doen?
Feit is dat er in ieder geval dezelfde problemen zijn in de US in Duitsland en in Nederland. We kunnen er lang over schrijven en van mening verschillen....het lost het probleem niet op. Yamaha kan het oplossen en doet het ook......punt is alleen ; je moet wachten tot het fout gaat en dan mag je aan de gang. Daar zit m de kneep, ik zeg ; niet afwachten en in ieder geval 2006 en 2007 modellen terughalen en oplossen. De motor kan blokkeren , het staat hier op de site. Zit jij dan lekker ?
Het is een mooie machine, veel geld voor betaald dan moet je er ook vanuit kunnen gaan dat het een vooral veilige motor is. Door er niet over te spreken of te publiceren maak je het er niet beter op. Ik denk dat je als individu of als club gewoon de dialoog moet aangaan met Yamaha en kijken wat we kunnen bereiken. Dan is het helder en klaar.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Willem Polman »

BOLD schreef:Ik begrijp je wel Ed, maar ben t niet helemaal met je eens. Yamaha zal wellicht een kansbereking maken, maar dan neme ze wel een heel grote gok. Er is een discrepantie in het verhaal....alle schade wordt vergoed en daarmee erkennen ze schuld. Maar terughalen doen ze dan weer niet. Op de Duitse site staan er alleen al 23 pagina's over de gevallen die er daar hebben plaatsgevonden. Zelfde verhaal, wel of niet op de site...wat gaan we doen?
Feit is dat er in ieder geval dezelfde problemen zijn in de US in Duitsland en in Nederland. We kunnen er lang over schrijven en van mening verschillen....het lost het probleem niet op. Yamaha kan het oplossen en doet het ook......punt is alleen ; je moet wachten tot het fout gaat en dan mag je aan de gang. Daar zit m de kneep, ik zeg ; niet afwachten en in ieder geval 2006 en 2007 modellen terughalen en oplossen. De motor kan blokkeren , het staat hier op de site. Zit jij dan lekker ?
Het is een mooie machine, veel geld voor betaald dan moet je er ook vanuit kunnen gaan dat het een vooral veilige motor is. Door er niet over te spreken of te publiceren maak je het er niet beter op. Ik denk dat je als individu of als club gewoon de dialoog moet aangaan met Yamaha en kijken wat we kunnen bereiken. Dan is het helder en klaar.
Mee eens. Gewoon netjes met Yamaha als club contact opnemen en de zorg voorleggen.
0
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Gierende 3e versnelling

Bericht door Yogi »

Zojuist antwoord van Yamaha. De motor is te oud dus ze vergoeden niets!!!!
Hoezo te oud???? Het probleem doet zich toch juist voor bij 2006 en 2007. Dan zijn ze allemaal te oud!!!
Wordt vervolgd!.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Plaats reactie