rode sleutel

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

rode sleutel

Bericht door Willem Polman »

In zowel het US als NL boekje van mijn bike staat beschreven dat er 3 sleutels bij horen. 2 zwarte sleutels voor starten e.d., waarvan 1 reserve natuurlijk. En een exemplaar met rode kop. Die moet als eerste gebruikt worden om de startonderbreker te programmeren. daarna steek je de zwarte erin om die te activeren. In de rode zit dus een zendertje of zo. Ben je die kwijt en krijg je een probleem met de startonderbreker, dan moet dat geheel vervangen worden. Zo begreep ik het. Bij mij US versie zitten alleen de 2 zwarte sleutels. Volgens mij moet de verkoper, zeker als er van fabrieksgarantie sprake is, daarvoor zorg dragen. Of is er geen probleem? Wie weet er iets van.
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door Grote Wim »

Willem, als je zo doorgaat ga je de 1000 berichten nog wel halen dit jaar: :huilen:
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door Willem Polman »

Wim,

Dat is maar even hoor. Nieuwtje is er zo weer af hoor.

Maar ik loop met een stuk of 4 puntjes rond die ik goed beantword wil hebben.
Ook om beslagen ten ijs te komen bij de verkoper eventueel.
Mijn ervaring is dat als je 4 vragen stelt in 1 onderwerp, je op de helft antwoord krijgt en de vraag misschien wel 6 keer laat circuleren.
Kijk maar in mijn eerste berichten hierover. Dat van de uitlaat is allang aan de orde geweest, maar alleen op andere punten kreeg ik reacties.
Dus daarom elke vraag een apart onderwerp. Is er een quotum overigens??

Andere reden is het soms verdwijnen van antwoorden. Ik speel even op safe dus.
Ik beloof iedereen dat ik me langzaam zal terugtrekken hierna. :verdrietig:

of het lukt? :4:
0
Gebruikersavatar
Joop
Member
Reactions: 71
Berichten: 1310
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:27
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door Joop »

Willem Polman schreef:Wim,

Dat is maar even hoor. Nieuwtje is er zo weer af hoor.

Maar ik loop met een stuk of 4 puntjes rond die ik goed beantword wil hebben.
Ook om beslagen ten ijs te komen bij de verkoper eventueel.
Mijn ervaring is dat als je 4 vragen stelt in 1 onderwerp, je op de helft antwoord krijgt en de vraag misschien wel 6 keer laat circuleren.
Kijk maar in mijn eerste berichten hierover. Dat van de uitlaat is allang aan de orde geweest, maar alleen op andere punten kreeg ik reacties.
Dus daarom elke vraag een apart onderwerp. Is er een quotum overigens??

Andere reden is het soms verdwijnen van antwoorden. Ik speel even op safe dus.
Ik beloof iedereen dat ik me langzaam zal terugtrekken hierna. :verdrietig:

of het lukt? :4:
Gewoon doorgaan Willem, als ik 70 mag worden, dan weet ik hoe zo'n
midnigt inmekaar zit. Altijd handig. ;)
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door Willem Polman »

Volgens mij snapt niemand de ernst hiervan. Of jullie nemen mij niet serieus meer?
Ik dacht dat ik er goed aan deed 3 of 4 vragen apart te stellen, om het forum overzichtelijk te houden.
Maar jullie maken er alleen geintjes over. In de andere onderwerpen in ieder geval. Toch beetje jammer hoor.

Let op dan: Ik zal het omdraaien in een waarschuwing. De vraag is deels beantwoord. Ligt nu bij de dealer.

:preek: Voor alle aspirant kopers van een gebruikte MS/SL/Rl..
Zorg voor die rode sleutel. Vooraf kun je dat niet weten als leek, tenzij iemand je erop wijst.
Als die sleutel er niet bij zit en je hebt eens een startprobleem wat met programmering van de startonderbreker te maken heeft, kost je dat zeker 1000,00 euro. Dat laatste vernam ik van Yamaha op de beurs in Rosmalen.
Probleem bij aflevering zonder dat dit ter sprake komt (en je er zelf dus achteraf achterkomt) is dat je dan maar moet bewijzen dat je de sleutel niet hebt gehad. Bij een betrouwbarre leverancier zal dit je niet snel gebeuren, maar bij handelaren of niet dealers en particulieren zou ik er niet te zeker van zijn. Een opmerking als: "ik weet zeker dat je die vorige week erbij hebt gehad"... is zo gemaakt. En dan volgt..."ja, u bent het kwijt geraakt en probeert het op ons te verhalen...volgt dan misschien."

Moraal van mijn verhaal is dat hoe dom het ook lijkt, ik zet niet iets zonder reden op het forum. Het verhaal van de tork-sleutels elders leek een open deur, maar was eigenlijk ingegeven door hetzelfde. Zo'n stom setje hoort er misschien wel bij, dus kan een ander er vooraf naar vragen of het controleren. Het hoort nu eenmaal compleet te zijn. En als zo's stom ding er niet bij hoort, is dat beetje dom van Yamaha, maar het zij zo. Alleen ook hier weer, neem de vraag series, hoe dom het ook lijkt. En echt, ik wist niet dat zoiets bestond en had er ook nooit op gerekend. Je zal dus maar in de Ardennen staan met een accuprobleem of zo en dat kastje moet open. Weet ik veel............
0
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door Royal Joop »

Volgens mij is dit ook een open deur.
In de USA modellen zit geen start onderbreker. Dat heb ik je al eens verteld.... toen je nog bezig was je keus te maken....

Wellicht gewoon je boekje goed doorlezen en dan zijn vele vragen vanzelf voorzien van een antwoord.

Succes,
Joop
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door Willem Polman »

Hallo Joop,

Dat heb ik dan over het hoofd gezien. Via het forum of PB? Zoek ik op.
Bedankt voor je reactie. M.b.t. het boekje schreef ik al dat ik het juist daaruit heb.
Dus ook dat moet ik uitzoeken dan?

In ieder geval zijn de kopers van een NL uitvoering gewaarschuwd en daar ging het om.
Volgens mij ben ik gewoon zo uitvoerig dat het niet meer duidelijk is voor anderen.

Enne, wees eerlijk, als ik vette en grote letters gebruik, reageert tenminste iemand...
0
Gebruikersavatar
Bult
Gast
Reactions:

Re: rode sleutel

Bericht door Bult »

Grote wim schreef:Willem, als je zo doorgaat ga je de 1000 berichten nog wel halen dit jaar: :huilen:
:4: :4: Jaap kan beter een nieuwe rubriek maken. Willems vragen uurtje !! :think:

Hahaha willem ga zo door. is een grapje
(moet ik tegenwoordig vermelden als het een grapje is.)
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door Willem Polman »

Bult schreef:
Grote wim schreef:Willem, als je zo doorgaat ga je de 1000 berichten nog wel halen dit jaar: :huilen:
:4: :4: Jaap kan beter een nieuwe rubriek maken. Willems vragen uurtje !! :think:

Hahaha willem ga zo door. is een grapje
(moet ik tegenwoordig vermelden als het een grapje is.)
:4: :4: :4: Bult, jij mag alles zeggen na al je hulp in juni..........bovendien ben je 2 koppen groter.


M.b.t de sleutels zoekt de dealer het uit. De vorige eigenaar is op zoek naar de sleutel. Maar ik ben bang dat Roal Joop gelijk heeft. In de koffer van de bike zat een Stratoliner boekje en daarin staat alleen iets over het sleutelnummer. Verder niet. En dat heb ik. Ik wacht even af wat de vorige eigenaar en de dealer te melden hebben. De verwarring is ontstaan omdat de dealer te koop had: een Midnightstar XV1900a, later spreekt van US model, weet niet precies welk type, op kenteken is het ook een Midnightstar. Dan ontvang ik bij de koop een Nederlandstalig boekje van de Midnightstar XV1900a. Het Stratoliner boekje heb ik later dus in de koffer gevonden, maar niet echt doorgelezen toen (vorige week).
Ik blijf zeggen dat het voor kopers van een gebruikt Europese XV1900 opletten is, vanwege die sleutel. Maar dat sluit ik nu maar af. Mijn indruk is dat sommige reacties op het forum wat kort door de bocht waren, omdat mijn vragen een veel bredere insteek hebben dan alleen mijn eigen probleem, maar daar is niet doorheen geprikt. Mijn fout.

Dan heb ik nog vragen openstaan over de uitlaat. Maar ik weet niet of dat domme vragen waren. Denk het wel, want niemand reageert er op.

Overigens snap ik over de verschillende types XV1900 ook niets. Voor op het US boekje (Stratoliner) staan allerlei letters achter de aanduiding XV19, zoals WCT en nog wat varianten en tussen haakjes erachter steeds (C). Via Google tref ik dan wel allerlei type coderingen aan m.b.t. onderdelen e.d., maar dan weet ik niet wat die letters achter XV19... inhouden en of dat slaat op een bepaald types Stratoliner. In het boekje zie ik het ook niet terug. Over het aantal KW zie ik in beide boekjes niets terug. Dus hoe weet je nu hoe dat zit? Op het kenteken staat 66 KW, maar een Stratoliner zou meer KW moeten hebben volgens anderen. En inderdaad is 66 KW genoeg, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dat zit (mag toch?), omdat er nu eenmaal verschillende feiten lijken te bestaan. Lijkt me uiteindelijk voor anderen later ook handig om te weten. Op mijn nieuwe bike zit geen alarmknipperlicht, wat wel in het Nederlandse boekje staat. In het US boekje staat het niet, wel dat de bewuste schakelaar voor optionele accesoires is (passing lights). Ik weet niet of er dan dus wel alrmknippers van te maken zijn. Dat is niet stom of zo, ik weet dat gewoon niet. Tot heden ging de knipper ook niet uit na 15 seconden voorbij een scherpe bocht of afslag. En dat zou weer wel moeten op een Stratoliner, begreep ik. Ik modder nog wat door en weet denk ik in het voorjaar wel hoe het allemaal zit.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: rode sleutel

Bericht door RockEDstar »

Wim, stel de vraag op het Stato en Roadliner-forum.
0
Plaats reactie