Deksel van luchtfilterhuis

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bozo
Gast
Reactions:

Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door bozo »

Hallo,

Ik lees op het duitse midnightstarforum veel over het uitzagen van een deel van de voorkant van het luchtfilterdeksel in combinatie met een K&N vervangingsfilter waardoor de motor meer lucht krijgt en echt nog veel beter schijnt te lopen.
Is er iemand uit onze gelederen die hier ervaring mee heeft of iets over kan mededelen.
Helaas weet ik niet hoe ik een foto kan toevoegen anders kon ik laten zien welk deel men adviseert om uit te zagen.
Ik kan dit wel mailen aan iemand als daar behoefte toe bestaat.

Ben benieuwd.

Groeten,
Frans.
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door Royal Joop »

Nee, maar is dat voor de 1300 of 1900?
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Pee
Gast
Reactions:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door Pee »

bij de ddc zijn er ook verschillende die er aan de voorkant een groot gat in hebben gemaakt
dit is weer afgedekt met fijn gaas
en binnenin nog wat veranderd bij het filter zelf
en hij schijnt meer pekaas te hebben
het hoe en wat weet ik er niet van
maar daar kan ik wel achterkomen
ik zal effe horen

groetjes....pee....
Gebruikersavatar
bozo
Gast
Reactions:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door bozo »

Het betreft de 1900. Het gedeelte dat volgens leden van het duitse forum moet worden uitgezaagd zit alleen op de europeese versie van de xv 1900. In de u.s.a. worden ze niet met dit afdekplaatje geleverd. Dit zou te maken hebben met verschillende geluids of emissie-eisen.
Of dit waar is kan ik ook niet beoordelen vandaar dat ik het hier wil voorleggen.

Kan iemand me ook uitleggen hoe ik een foto kan toevoegen. Het lukt mij niet met de optie bestand toevoegen. Ik heb een jpg bestandje geprobeerd en wordt niet zichtbaar
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door Kleine jan »

Je kan ook een K&N filter plaatsen in het originele huis en het afdek deksel weg laten .
Dit word veel gedaan met meer power tot gevolg .
Ook is er ene complete K&N vervangings set te koop voor de xv1900.
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Harry
Member
Reactions: 3
Berichten: 374
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:01
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door Harry »

Frans,
Als je een foto wilt plaatsen; onder je bericht op 'bladeren' klikken,
de foto opzoeken en toevoegen.
De foto mag niet groter zijn dan 625 x 480 pixels.

groet Harry
0
Make my day!!

SREU#0133
Afbeelding
Gebruikersavatar
bozo
Gast
Reactions:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door bozo »

Bedankt Harry en Jan.
Hierbij alsnog de foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door Royal Joop »

Mijn Strato (1900) komt uit de USA.
Ik wist wel dat er kwa motor wat meer pk's en koppel uit kwam mag had begrepen dat dit vooral kwam door de EURO3 norm waaraan de Europese modellen (heten hier dus Midnight Star) moeten voldoen.

Ik zal een keertje kijken hoe mijn airbox eruit ziet. Ik dacht dat deze net als de europese uitvoering gesloten was en er alleen via de standaard luchtinlaat de zuurstof werd in geladen.

Kortom: ik zal eens kijken hoe het er uitziet en dan gelijk een foto voor je (jullie) maken.
Overigens zit er standaard ook een andere uitlaat op de USA modellen met wat meer sound (grotere opening in eindschot).
Kleine Jan heeft zijn Europese uitlaat aangepast maar ik heb niet begrepen dat dit meer vermogen gaf.

BTW, je hebt toch vermogen genoeg als je echt meer dan moet je het ook echt aanpakken. Over het algemeen geven andere luchtfilters en ontstekingsmodulles maar heel weinig (als het al wat is) meer vermogen.
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
bozo
Gast
Reactions:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door bozo »

Het onderdeel is door mij verwijderd en een K&N filter is geplaatst.
De motor loopt duidelijk beter en heeft meer trekkracht en loopt soepeler.
Is dus volgens mij een aanrader.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door RockEDstar »

Frans, ik wacht nog even met het verwijderen tot mijn garantie-termijn afgelopen is. Heb je ook gelezen dat alleen het verwijderen van het bewuste gedeelte niet voldoende is. Je kunt wel de luchtaanvoer vergroten maar die lucht moet ook nog de motor in en daar zou ook iets moeten gebeuren. In het bovenste gedeelte van de airbox zit nog een plaatje dat je gemakkelijk kunt verwijderen. Achter dit plaatje zitten twee rubberringen. Het verschil tussen de europese ringen en de amerikaanse ringen zit in de diameter. De europese maat verhindert een vergrote luchttoevoer. De amerikaanse ring is een stuk groter en laat dus meer lucht toe naar de verbranding. Men beweert dat als je de europese ringen vervangt door de ''amerikaanse'' ringen, tesamen met het vergroten van de luchtinname, dat het vermogen bijna het amerikaanse vermogen(tot 100 pk) bereikt.

links:europese ring rechts: usa ring(geldt dus voor onderste plaatje)
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie