Deksel van luchtfilterhuis

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bozo
Gast
Reactions:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door bozo »

Hallo Ed,

Weet je een adres waar deze ringen te koop zijn?
Ik heb er nooit eerder iets over gelezen.

Groet,
Frans.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door RockEDstar »

Ik zal eens op zoek gaan, Frans. Ik meld me hier wel weer.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door RockEDstar »

Fransjo, op het duitse forum onder Technik 1900 en suchen op airbox staat een Yamaha [artnr. welke volgens mij hoort bij die amerikaanse ringen. Prijs valt mee; zoiets van 9 dollar.Dat moet je even checken. Wel heeft een duitse 1900 rijder wat problemen gehad met het verwijderen van de ''europese'' ringen. Deze waren nogal moeilijk te verwijderen door de zeer sterke, en grote hoeveelheden kit die Yamaha voor de europese ringen aanbrengt en daardoor zeer moeilijk te verwijderen is(wegsnijden). Verder is de rijder zeer te spreken over het resultaat. Hij zegt dat zijn 1900 maar blijft gaan....maar dat doet ie van mij ook. Hij zegt beduidend meer power te hebben door de grotere luchtinname.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door Willem Polman »

RockEDstar schreef:Frans, ik wacht nog even met het verwijderen tot mijn garantie-termijn afgelopen is. Heb je ook gelezen dat alleen het verwijderen van het bewuste gedeelte niet voldoende is. Je kunt wel de luchtaanvoer vergroten maar die lucht moet ook nog de motor in en daar zou ook iets moeten gebeuren. In het bovenste gedeelte van de airbox zit nog een plaatje dat je gemakkelijk kunt verwijderen. Achter dit plaatje zitten twee rubberringen. Het verschil tussen de europese ringen en de amerikaanse ringen zit in de diameter. De europese maat verhindert een vergrote luchttoevoer. De amerikaanse ring is een stuk groter en laat dus meer lucht toe naar de verbranding. Men beweert dat als je de europese ringen vervangt door de ''amerikaanse'' ringen, tesamen met het vergroten van de luchtinname, dat het vermogen bijna het amerikaanse vermogen(tot 100 pk) bereikt.

links:europese ring rechts: usa ring(geldt dus voor onderste plaatje)
Ed...je zegt altijd dat je niet zo technisch bent....??? :huh:

Ik concludeer uit alles dat indien je zoekt naar een XV1900 maar iets meer vermogen wilt, kijken bij o.a. Jonker Trading kan helpen?
(nee Leon, nog niet druk maken, ik mag wel kijken toch???)
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Deksel van luchtfilterhuis

Bericht door RockEDstar »

Willem, je hebt gelijk. Bij Jonker verkopen ze vaak de amerikaanse(import) uitvoeringen en die hebben vlot 100 pk. Wij(Europa) moeten het doen met een kleine 20 pk minder. Ik heb die 100 pk niet nodig en vind de europese norm voldoende. Wel heb ik het gevoel dat mijn 1900 door allerlei voorzieningen erg geknepen is en dat ie met een paar kleine aanpassingen voluit zijn gang kan gaan en daardoor rustiger(gevoel) loopt.
0
Plaats reactie