Grote problemen met performance Stratoliner

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door knutselsmurf »

Ha, Willem, inderdaad snel gezegd en nu de praktische invulling. De boubine,s zitten aan de andere kant van je bougie kabels. 4 bougies, 4 bobines.
Maar mogelijk is het misschien ook te meten. Je kan eens opzoeken wat voor waarden ze moeten hebben bij meting, staat in dat mooie manuel. Ik weet alleen niet of de door Johan genoemde storing te meten is. Zou eigenlijk wel moeten kunnen, de te meten waarden staan als het goed is in het manuel. Mogelijk dat Stan daar iets meer ervaring mee heeft, maar meten is weten, zeker electrisch.
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Rebel57 »

Meten is moeilijk inwendige doorslag treed op bij hete windingen vd bobine.vandaar dat je direct na de start niks merkt maar na een poosje begint de ellende
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 68
Berichten: 2461
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Stosh »

https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... B10000CVPY

En hier kan je voor weinig geld je test bobines kopen, want ik ben van mening dat er binnen de club niemand 1900 bobines op de plank heeft liggen om te lenen.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door knutselsmurf »

Dat is inderdaad een goede, voor een club met landelijke dekking moet dat geen probleem zijn.
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Rebel57 »

0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

Hallo mannen, bedankt.

Johan, ik had de bobine al gevonden (maar bedankt👍🏼), er lijkt echter alleen deze ene te zijn, voor de achterste cylinder. Omdat er expliciet "achterste" bij staat, ga ik er vanuit dat er verschil zit tussen bobines voorste- en achterste cylinder. Daarmee is het dus niet uitwisselbaar?
Deze ene bestellen heeft dan vermoedelijk geen zin voor een test. Ik zal Boonstra bellen straks.

Wat de injectiecleaner betreft, is mij uitgelegd dat deze alleen de rommel (waxachtige substanties) oplost. Niet dat verbranding heter zou worden. Maar wat je zegt is, dat zonder die vloeistof verbranding niet heet genoeg is op momenten en dat dat kan liggen aan de bobine. Te weinig of verkeerde spanning? Maar dan zit ik met het volgende. Niet elke volgende tankbeurt zonder additief gaf meteen problemen sinds ik dit additief gebruik. Soms enkele tankbeurten later pas. Blijft die injectiecleaner nog wat langer actief?

Andere vraag, nu we toch op electrisch uitkomen. De technicus bij Roadrunner destijds ging altijd uit van een electrisch probleem. Alleen om het te vinden is een drama, zei hij. Daarom was ik na 3 pogingen ook ruim 800 euro verder zonder resultaat. Maar daarmee kom ik op een eerdere opmerking van Ed, over te weinig acvuvermogen, of een massa probleem. In dat licht moet ik misschien ook naar de accuaansluiting laten kijken. En ik beschreef ooit zelf eerder al dat ik vermoedens had dat het probleem intrede leek te doen kort na plaatsing van mijn passing lights. Kan die extra verlichting spanningverschil veroorzaken? Die lampen zijn bij mij niet uitschakelbaar. De passinglights zitten er nu ruim 5 jaar op en bij 2 beurten zijn de lampjes ook 2x vervangen. Nu is er 1 stuk.

Ik bedenk nu wel dat het niet terzake zal doen, omdat de injectiecleaner zijn werk ook deed met die lampen erop.
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Rebel57 »

Wax-achtige substantie..... is onzin, zo werkt inject.cleaner niet. Er kan hooguit een toevoeging in zitten om het een en ander te beschermen. De schoonmakende werking is een temperatuur ding. Lees de product info maar op het net.
Als er na ... x geen blijvend resultaat heeft opgeleverd, dan zoeken naar een andere mogelijke oorzaak

Wel of geen passinglights maakt idd niks uit

De aangeboden bobine is idd voor de achterste cilinder. Het verschil is de montagebracked, de bobine is hetzelfde. Misschien is het een en ander om te zetten?
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

Hoi Johan,
Of dat is om te zetten, zou ik niet weten als leek. Ik kreeg van Boonstra bericht dat dit exemplaar de enige is momenteel en of het om te zetten is wisten ze ook niet. Ik meen op Youtube iets gezien te hebben van Delphin, wat leek op een zwart blokje met aan 2 zijden een soort stekker(plaatje), die ergens ingeschoven moet worden. Dat was volgens mij de bobine zelf. Dat zal dan zijn wat jij bracket noemde, waaraan de kabels voor bougies zitten. Als je dat blokje eruit kunt trekken, is het vast te verwisselen.
Maar kijk ik in de repairmanual, dan zie lijkt het 1 geheel te zijn. Alleen de bougiedoppen lijken er los van te kunnen, dus dat is misschien de truuk. Ik zal proberen een foto te plaatsen van de tekening. Was daar nooit handig in op het forum.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

20180705_123919.gif
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

20180705_123919.gif
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie