Grote problemen met performance Stratoliner

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door knutselsmurf »

Inderdaad, Joop, ik ben bang dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. En dat het random probleem, die meer injectie motoren hebben gekoppeld is aan random tankstations. Dat zou mogelijk door terugkoppeling van mensen met soortgelijke problemen duidelijkheid kunnen geven.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

Hoi Joop en Leon, als jullie het eerste en mijn laatste bericht goed lezen, zie je dat ik meerdere keren refereer aan vervuiling na tanken in Italie (mijn theorie) en dat ik sinds vorig jaar alleen nog merkstations bezoek. Dat samen met de vloeistof/reiniger, heeft volgens mij dit resultaat gegeven. Dus ik denk al heel lang dat dat het euvel is, of mede. Alleen dachten anderen daar soms anders over.
0
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Keesie »

Fijn voor je dat het na al het gedoe opgelost is!En zal ik ook in de gaten houden waar ik tank.Overigens doet mijn 1900 het prima op alle merken en ik tank nooit iets speciaals oid,gewoon euro 95...ook niets bijzonders in de tank s winters,het is starten en lopen lang of kort stil gestaan...
Hoop dat je weer met veel plezier kunt :star:
Groeten Kees
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

Hoi Keesie en Joop. Ik denk dat als dit het euvel was, ik ook gewoon pech heb gehad. In Italie tankte ik soms bij bizarre stations. De meeste alleen met bankpasautomaat, onbemand, in allerlei kleuren (de pomp), al dan niet met merk (onbekend voor mij), soms in erbarmelijke staat. Soms leek het of er 10 jaar niet getankt was. Maar op die momenten moest ik wel tanken gegeven de afstanden in de bergen naar een volgende optie. Geen van mijn maten (Harley, Suzuki, Honda, Yamaha) heeft er ooit last van gehad. Daarna dus ook niet. Het was al die tijd een deuk in het imago van de Star en een gat in de portemonnee. Misschien zat er al eerder troep in de injectoren en was dit tankavontuur de druppel? Geen idee. Zal ik ook nooit weten. Wat ik weet zijn de symptomen, de hints die in die richting wezen en de reinigingsvloeistof die ik eigenlijk maar probeerde en lijkt te werken.
Ik ben er nog niet. Ik zal het middel nog een paar keer gebruiken. Hopenlijk was dit het dus echt.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

Probleem is toch nog niet helemaal weg.
Op de terugweg vanuit Sauerland, op de 3e dag, begon de bike na 150 km rijden toch weer te bokken.
Wel in veel mindere mate. Ik ontkwam in Duitsland niet aan diverse merken, ook merken die ik niet ken. I
Ik tankte meestal Super 98. De heenweg heb ik weer additief in de volle tank gegooid, daarna dus niet meer.
Daarna heb ik dan ook nog ongeveer 850 km mee gereden, ongeveer 6 tankstops verder.
Niet steeds leeggereden, maar regelmatig bijgetankt.
Ik kan niet blijven doorgaan met bij elke volle tank additief toevoegen, veel te duur uiteindelijk.
Dus ik denk dat een reiniging van de injectoren echt noodzaak is.
Hoe ik dat ga doen met 2 linkerhanden en zeer weinig budget (onveranderde situatie), weet ik nog niet.
Ik houd me voor alle suggesties, tips, adviezen, etc. aanbevolen.
Misschien toch ook kijken naar de benzinepomp, als de tank eraf ligt.
Plus nieuwe bougies, luchtfilter, oliefilter, etc. M.a.w., een beurt heeft ie ook nodig denk ik.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door RockEDstar »

Nooit dergelijke problemen. Maar ja, ik heb een Midnightstar 1900. Ik tank altijd Shell V-power, toen 95 en nu 98. Treedt dit bok- probleem op tijdens/na fikse regenbuien gedurende de rit? Kan er water in de tank komen? Tank ontluchting niet verstopt? Ik roep maar wat.Ik heb er toch geen verstand van. Er moet een oorzaak zijn en die oorzaak kan heel klein zijn.Het blijkt dat de 1900 heel slecht gaat lopen met een slechte accu(te oude accu of slechte massa?) volgens het Stratoliner-forum US. Low battery heeft invloed op de werking van de injectie en bougies. Als je de ECU wilt resetten dan de accu afkoppelen 5 minuten wachten en weer aansluiten. De ECU wordt dan in zijn standaard fabriekswaarden(default mode) teruggezet.
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

De accu is net 2 jaar oud Ed. Voorheen was het er al. Als ik 1of 2 tankbeurten injectieclaener toevoeg, is er geen probleem. Sla ik dat een paar keer over, is het weer terug. Wat de ECU betreft, waarom resetten?
Wat bougies en injectie betreft begrijp ik wel dat spanningsverschillen effect hebben. Maar het sproeien zelf is mechanisch en als daar troep zit, helpt electra niet en het geeft ook geen code.
Als de tank eraf is, kunnen bougies en luchtfilter vervangen, maar volgens mij kun je dan ook relatief snel bij de injectors.
Ik hen momenteel alleen gewoon het geld niet.
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Rebel57 »

Hallo Willem, misschien is het een optie om even een paar bobines te lenen. Mijn redenatie is als volgt: Jij beschrijft dat het probleem ogenschijnlijk is opgelost door injector reiniger toe te voegen. Op het moment dat je dat even niet doet komt het probleem terug. injector reiniger is een stof die je toevoegt om een heftiger verbranding te krijgen en ook een hogere temperatuur. Als dan de verbranding op zo'n moment goed is, dan zou je kunnen denken dat de ontsteek-spanning van 1 van de bobines te laag is.
Het even uitwisselen van de bobine is niet zo veel werk, doe dit wel bij beide cilinders een keer.

gr Johan aka Rebel57
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door knutselsmurf »

Dus bij deze de oproep, wie heeft er nog twee bobines bobines liggen, ze gaan van testen niet stuk. Ik wil je daarbij wel helpen, Willem. Het zal dan een kwestie zijn van twee, dus 1 cilinder wisselen en een tijdje rijden. Misschien kunnen we in de uitlaatbochten verschil zien qua verbranding. Maar het blijft hier een kwestie van proberen.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Grote problemen met performance Stratoliner

Bericht door Willem Polman »

Ik ben blij met jullie hulp en suggesties. Nu op zoek naar praktische invulling. Bobines voor de XV1900 liggen niet voor het oprapen. De tank verwijderen om overal bij te komen is een flink klusje (45 minuten tot een uur), niet eenvoudig voor iemand die het nooit eerder deed en volgens mij zijn jullie (Joop en Leon) nog ver van Nederland.
Wat de bobines betreft (ik neem het woord makkelijk over), hebben we het dan over bougies of de injectors? Of staat het daar los van? Ik heb wel een 480 pag dikke repair manual voor de XV1900. Kan eens zoeken.
0
Plaats reactie