ms 1900 STARTEN

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door Thefons »

Nou... Niet helemaal uniek, ook mijn ms1900 wil meestal niet in een keer starten als ie warm is. Alleen: niet altijd. Maar ik geef nooit gas bij met starten!
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door lex »

lex schreef:Ik kijk altijd op facebook van mijn vrouw
Dit is serieus bedoelt .
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door lex »

Thefons schreef:Nou... Niet helemaal uniek, ook mijn ms1900 wil meestal niet in een keer starten als ie warm is. Alleen: niet altijd. Maar ik geef nooit gas bij met starten!
Dit doe ik bij koude start ook niet maar ik kom er niet onderuit bij een warme start
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door Thefons »

Hij start de eerste keer niet, dan ff wachten en dan pakt ie um toch net op bij de tweede keer
Ik heb net een nieuwe mapping van de powercommander na de tuning bij Jeroen in uithoorn. Alle settingen waren erg rijk en zijn nu een stuk armer gezet. Wellicht is dit de reden? Zou kunnen dat het met wel extra gas beter gaat?
Bovenstaande gaat niet op bij koude start, daar is het starten/lopen
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door SkyZip »

Heeft hij met zijn remapping ook de stationair naar beneden gebracht? En als dat zo is is het problematisch voor de motor, de olie bij een ms wordt alleen hoog genoeg gepompt door het blok bij minimaal 8700 toeren. (Is mij verteld door een yamaha dealer)
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door Thefons »

SkyZip schreef:Heeft hij met zijn remapping ook de stationair naar beneden gebracht? En als dat zo is is het problematisch voor de motor, de olie bij een ms wordt alleen hoog genoeg gepompt door het blok bij minimaal 8700 toeren. (Is mij verteld door een yamaha dealer)
das wel tamelijk hoog voor stationair, en bovenin is het max 5400 dacht ik? :24: Maar nee, mijn revs waren en zijn ok, onderin net boven die 870 en in alle toerentallen keurige waarden voor de benz/lucht verhoudingen!
en ja te lage revs klinken mooi, maar is slecht voor je smering
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door lex »

Thefons schreef:Hij start de eerste keer niet, dan ff wachten en dan pakt ie um toch net op bij de tweede keer
Ik heb net een nieuwe mapping van de powercommander na de tuning bij Jeroen in uithoorn. Alle settingen waren erg rijk en zijn nu een stuk armer gezet. Wellicht is dit de reden? Zou kunnen dat het met wel extra gas beter gaat?
Bovenstaande gaat niet op bij koude start, daar is het starten/lopen
De tweede keer met een flot gas doet hij het , is niet anders.
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 129
Berichten: 1414
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door Royal Joop »

SkyZip schreef:Heeft hij met zijn remapping ook de stationair naar beneden gebracht? En als dat zo is is het problematisch voor de motor, de olie bij een ms wordt alleen hoog genoeg gepompt door het blok bij minimaal 8700 toeren. (Is mij verteld door een yamaha dealer)
Het stationair toerental wordt hierdoor niet primair bepaalt. Dat doet de linear control valve :preek:
Sterker nog als er problemen door de ECU worden gedetecteerd dat wordt standaard het nood programma geactiveerd en wordt het stationair toerental verhoogd met 2000 trm dus naar circa 2800 trm.
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door SkyZip »

Royal Joop schreef:
SkyZip schreef:Heeft hij met zijn remapping ook de stationair naar beneden gebracht? En als dat zo is is het problematisch voor de motor, de olie bij een ms wordt alleen hoog genoeg gepompt door het blok bij minimaal 8700 toeren. (Is mij verteld door een yamaha dealer)
Het stationair toerental wordt hierdoor niet primair bepaalt. Dat doet de linear control valve :preek:
Sterker nog als er problemen door de ECU worden gedetecteerd dat wordt standaard het nood programma geactiveerd en wordt het stationair toerental verhoogd met 2000 trm dus naar circa 2800 trm.
Je kan dit aanpassen, vergt wat truken, maar het kan. Bij mij drasit ie op 970 stationair, maar op dit moment wordt mijn 2de ecu gereflashed door Ivans Performance tuning, wasrdoor alle karakteristieken aangepast worden maar ook mijn stationair op 920 wordt gezet.
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door lex »

Ik ben er uit .
Ik was te voorbarig , bij een warme start éven door starten , en hij slaat aan .
Ging er van uit dat hij direkt start , Royal star startte direkt en Ws ook .

Sorry voor de opschudding , ik ga wel een poosje in de hoek staan. :bloos:

bedankt allemaal
Plaats reactie