ms 1900 STARTEN

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door Willem Polman »

Spuit 11 hier: ik heb hetzelfde probleem wel of het lijkt erop.
Bij koude motor start de bike bijna altijd na een korte klik direct. Juist bij warme motor moet ik vaak 2 x klikken.
Ik merkte een verschil met de accu die ik een paar jaar terug kocht bij Accucentrale Tiel. We hadden toen een clubvoordeel daar. Leuke accu. Alleen het eerste en tweede jaar prima, daarna toch wel een start issue. Soms 3 x klikken. Voornamelijk na een terrasstop, dus nog wat warme motor. Ik heb altijd een druppelaar gebruikt. Bij Yamaha dealer Roadrunner in Velp heeft men veel van deze accu's in een bak liggen. Iedereen stapt weer over / terg naar de Yuasa. Zal en reden voor zijn. De specs daarvan zijn ook heel goed, voor wat ik er van begrijp. Zitten toch wel verschillen in dus. Ik had al die jaren mij oude Yuasa aan de druppelaar en dit jaar laten testen. Volgens meting nog correct. Dus die er maar weer in gedaan. Start issue blijft, dus is vast een benzinepomp of injectie issue. Ik las bij Lex namelijk iets over de afstelling, die te rijk was. Kan het niet gewoon daarmee te maken hebben of de bike wel of niet meteen start. Dus combinatie lucht, brandstof, luchtfilter (vuil, schoon, verkeerd) en bougies? Ik ga wel een nieuwe Yuasa plaatsen in iedergeval.
0
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door lex »

Benieuwd naar reacties
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: ms 1900 STARTEN

Bericht door RockEDstar »

Willem, ik heb die problemen niet gehad. Ik wil niet beweren dat een Yuasa het probleem gaat oplossen, hoor. Wel weet ik dat de kwaliteit van de accu bepalend kan zijn voor het vlot starten van die 1854 cc's. Ik merk bij auto's , zowel diesel als benzine, dat daar hetzelfde geldt.
0
Plaats reactie