Ja, die hield ik juist goed in de gaten, daardoor heb ik er denk ik ook nog 16000 km uit kunnen halen.MOD schreef:Joop, je had toch wel de juiste bandenspanning ?SkyZip schreef:Ik vond deze juist niet prettig, vooral bij nat weer, voelde ik bij iedere las in de weg, de achterkant een stukje opzij stappen. Dit maakte me toch bij nat weer aardig onzeker, met als gevolg dat ik bochten in de snelweg soms maar met 40 km/h nam.
banden belasting voor zwaargewichten
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Goed bezig, Joop, Ik denk dat wij bij jou als "Dy Hard" doorrijder voor ervaringen ook de nodige info kunnen weghalen.
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Dat zal wel meevallen, 1 tip voor als je doorrijdt met sneeuw, banden spanning 0,5 tot 1 bar omlaag brengen, dan krijg je een breder loopvlak en ze komen sneller op temperatuur.knutselsmurf schreef:Goed bezig, Joop, Ik denk dat wij bij jou als "Die Hard" doorrijder voor ervaringen ook de nodige info kunnen weghalen.
Maar ik neem aan dat de meesten zelf wel weten dat de bandenspanning eigenlijk altijd optimaal moet staan volgens de Yamaha specs. Ikzelf check ze iedere maand (om de 1100-1200 km)
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Als ik alles zo hoor/lees, is het niet echt van belang of er eens een keer wat te zwaar beladen wordt t.o.v. de index op de banden. Ook lees ik in de testen dat de banden onderling niet zo heel veel meer voor elkaar onderdoen tegenwoordig.
Wel dat de Michelin Pilot Road 4 er op nat wegdek met kop en schouders bovenuit steken.
Ik heb nog van niemand gehoord dat zij deze band op een 1900 hebben gezet (toch?)
Ik heb ook mijn rij situaties wat beter geëvalueerd. het komt eigenlijk niet meer voor dat ik samen met Yvette op één motor op vakantie ga, ze rijd tegenwoordig zelf (wel Yamaha, maar helaas geen star, maar een 600 Diversion. )
Ergo: ik denk erover om de volgende band te gaan kopen:MICHELIN Pilot Road 4 GT 190/55 ZR17 M/C (75 W )TL.
Het voorbandje is voorlopig nog niet versleten, dus die laat ik nog even zitten... me wel realiserens dat het juist de voorband is die het harde werk in de regen moet doen... of zal ik die dan toch meteen vervangen?
Wel dat de Michelin Pilot Road 4 er op nat wegdek met kop en schouders bovenuit steken.
Ik heb nog van niemand gehoord dat zij deze band op een 1900 hebben gezet (toch?)
Ik heb ook mijn rij situaties wat beter geëvalueerd. het komt eigenlijk niet meer voor dat ik samen met Yvette op één motor op vakantie ga, ze rijd tegenwoordig zelf (wel Yamaha, maar helaas geen star, maar een 600 Diversion. )
Ergo: ik denk erover om de volgende band te gaan kopen:MICHELIN Pilot Road 4 GT 190/55 ZR17 M/C (75 W )TL.
Het voorbandje is voorlopig nog niet versleten, dus die laat ik nog even zitten... me wel realiserens dat het juist de voorband is die het harde werk in de regen moet doen... of zal ik die dan toch meteen vervangen?
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Zolang je voorband nog genoeg profiel heeft en hetzelfde type profiel heeft als je nieuwe achterband, zou ik hem lekker laten zitten. (viel mij op en bevreemde mij zelfs, dat bij mij de voorband net zo hard was afgesleten als mijn achterband)
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Tja, heb de motor al twee maand in huis en nog geen meter mee gereden. Dus weet ook niet of vorige eigenaar al de voorband een keer had vervangen. Staat bijna 20.000 op teller dus dat zal haast wel
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Hoeveel voorbanden heb jij ?SkyZip schreef:(viel mij op en bevreemde mij zelfs, dat bij mij de voorband net zo hard was afgesleten als mijn voorband)
0
Staffy
Old soldiers never die, they just fade away.
Old soldiers never die, they just fade away.
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Als het er twee zijn, rijdt Joop mogelijk op een Can Am Spider.
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Dat krijg je als je midnights voorband net zo breed is als mijn dragstars achterband was :)Staffy schreef:Hoeveel voorbanden heb jij ?SkyZip schreef:(viel mij op en bevreemde mij zelfs, dat bij mij de voorband net zo hard was afgesleten als mijn voorband)
Re: banden belasting voor zwaargewichten
Maar dan heb je ook wat....SkyZip schreef: Dat krijg je als je midnights voorband net zo breed is als mijn dragstars achterband was :)