banden belasting voor zwaargewichten

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door SkyZip »

MOD schreef:Joop, je had toch wel de juiste bandenspanning ? :kweenie:
SkyZip schreef:Ik vond deze juist niet prettig, vooral bij nat weer, voelde ik bij iedere las in de weg, de achterkant een stukje opzij stappen. Dit maakte me toch bij nat weer aardig onzeker, met als gevolg dat ik bochten in de snelweg soms maar met 40 km/h nam.
Ja, die hield ik juist goed in de gaten, daardoor heb ik er denk ik ook nog 16000 km uit kunnen halen.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door knutselsmurf »

Goed bezig, Joop, Ik denk dat wij bij jou als "Dy Hard" doorrijder voor ervaringen ook de nodige info kunnen weghalen.
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door SkyZip »

knutselsmurf schreef:Goed bezig, Joop, Ik denk dat wij bij jou als "Die Hard" doorrijder voor ervaringen ook de nodige info kunnen weghalen.
Dat zal wel meevallen, 1 tip voor als je doorrijdt met sneeuw, banden spanning 0,5 tot 1 bar omlaag brengen, dan krijg je een breder loopvlak en ze komen sneller op temperatuur.
Maar ik neem aan dat de meesten zelf wel weten dat de bandenspanning eigenlijk altijd optimaal moet staan volgens de Yamaha specs. Ikzelf check ze iedere maand (om de 1100-1200 km)
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door Thefons »

Als ik alles zo hoor/lees, is het niet echt van belang of er eens een keer wat te zwaar beladen wordt t.o.v. de index op de banden. Ook lees ik in de testen dat de banden onderling niet zo heel veel meer voor elkaar onderdoen tegenwoordig.
Wel dat de Michelin Pilot Road 4 er op nat wegdek met kop en schouders bovenuit steken.
Ik heb nog van niemand gehoord dat zij deze band op een 1900 hebben gezet (toch?)
Ik heb ook mijn rij situaties wat beter geëvalueerd. het komt eigenlijk niet meer voor dat ik samen met Yvette op één motor op vakantie ga, ze rijd tegenwoordig zelf (wel Yamaha, maar helaas geen star, maar een 600 Diversion. )
Ergo: ik denk erover om de volgende band te gaan kopen:MICHELIN Pilot Road 4 GT 190/55 ZR17 M/C (75 W )TL.
Het voorbandje is voorlopig nog niet versleten, dus die laat ik nog even zitten... me wel realiserens dat het juist de voorband is die het harde werk in de regen moet doen... of zal ik die dan toch meteen vervangen?
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door SkyZip »

Zolang je voorband nog genoeg profiel heeft en hetzelfde type profiel heeft als je nieuwe achterband, zou ik hem lekker laten zitten. (viel mij op en bevreemde mij zelfs, dat bij mij de voorband net zo hard was afgesleten als mijn achterband)
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door Thefons »

Tja, heb de motor al twee maand in huis en nog geen meter mee gereden. Dus weet ook niet of vorige eigenaar al de voorband een keer had vervangen. Staat bijna 20.000 op teller dus dat zal haast wel
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 46
Berichten: 1637
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door Staffy »

SkyZip schreef:(viel mij op en bevreemde mij zelfs, dat bij mij de voorband net zo hard was afgesleten als mijn voorband)
Hoeveel voorbanden heb jij ?
0
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door knutselsmurf »

Als het er twee zijn, rijdt Joop mogelijk op een Can Am Spider.

Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door SkyZip »

Staffy schreef:
SkyZip schreef:(viel mij op en bevreemde mij zelfs, dat bij mij de voorband net zo hard was afgesleten als mijn voorband)
Hoeveel voorbanden heb jij ?
Dat krijg je als je midnights voorband net zo breed is als mijn dragstars achterband was :)
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: banden belasting voor zwaargewichten

Bericht door Thefons »

SkyZip schreef: Dat krijg je als je midnights voorband net zo breed is als mijn dragstars achterband was :)
Maar dan heb je ook wat.... :26:
Plaats reactie