Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Kleine jan »

Om dat ik ook niet alles weet even na vragen kan altijd,
Als ik uitlaten open uitlaten monteer op mijn xv1900 of andere modellen xvs1300 .
Ben ik dan genoodzaakt om ook de injectie afstelling te veranderen of zou ik daar gewoon mee rond kunnen rijden .
Als ik een cobra demper monteer op een midnight star bvb.

Heb zelf open geboorde uit laten op mijn xv1900 maar zit net te weinig geluid in de uitlaat.
heb geen andere aan passingen gedaan ,ja open K&N lucht filter.
Wie heeft hier meer info over.
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
RockEDstar
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door RockEDstar »

Jan, ik heb een Vance&Hines propipe chrome door Huybers laten monteren. Volgens de chefmonteur hoefde er verder niks te gebeuren. Ik was van plan een powercommander van V&H te monteren doch de monteur die raadde mij dat af omdat op dat op de 1900 niet nodig was: de computer regelt dat zelf. Bespaarde mij zo'n 300 euro. Met een V&H uitlaat hoor je het poppen luider maar poppen doet ie ook met zijn standaard uitlaat alleen je hoort het bij de standaard uitlaat bijna niet. Bij warme temperatuur van de motor heb je geen, of bijna geen, knallen(Poppen). Alleen bij koude motor wil die wel eens knallen maar dat is zo over.
Waar ik bang voor was was het benzinegebruik: 1900 gebruikt niet meer benzine. 1 op 20. Mooie score toch?
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Nightflight »

Ik heb V&H laten monteren op m'n XVS1300, daarna op de Dynojet - hoeft niets aan gewijzigd te worden, de CPU (?) past dit zelf aan....
Gebruikersavatar
Bartman
Member
Reactions: 108
Berichten: 1197
Lid geworden op: 13 jan 2008, 14:45
Contacteer:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Bartman »

Wist niet dat Yamaha ook een 1400 in het programma heeft
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.

SREU#0222
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Nightflight »

bartman schreef:Wist niet dat Yamaha ook een 1400 in het programma heeft
:top:
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Kleine jan »

Duidelijk verhaal dacht ik niks aan passen ,dan word het einddemper aanpassen of eind demper vervangen .
Door een cobra eind demper ,deze past op de originele uitlaat bochten .
Nog iemand interesse naar een cobra eind demper voor ene xv1900 of voor xvs1300.
Wellicht kunnen we samen in kopen.
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
The Nightrider
Star Friend
Reactions: 7
Berichten: 170
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:21
Contacteer:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door The Nightrider »

Op mijn eerste MidnightStar eerst een zelf aangepaste standaard uitlaat aangebracht. ( Deze uitlaat is naar Kleine Jan gegaan). Meer herrie maar geen voelbare wijziging in het vermogen. Daarna longshots Cobra uitlaten en een K&N luchtfilter gemonteerd. Tijdje zo gereden en nog meer geluid zowel van de Cobra's en het K&N filter en het idee wat in vermogen te hebben gewonnen.
Powercommander laten plaatsen in Oss. Op de testbank het geheel laten afstellen. Dit gaf een beduidend vermogens winst en een beter lopende motor. Bij de koop van mijn 2e MidnightStar zat er een standaard uitlaat op waar de gehele demper eruit was gehaald. Gaf een zwaar geluid maar ook meer geluid van uit het blok. Nu weer een standaard uitlaat aangebracht en de motor loopt weer beter zonder bij geluiden van uit het blok. En het koppel is weer bij lagere toerentallen beschikbaar. Dus lekker tuffen is weer een lust geworden. Beschaafde herrie is ook leuk maar rondtuffen en de geluiden om je heen te horen is ook heel leuk.
0
SREU#0283
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Kleine jan »

Dankje voor je reactie .
Ik bewaar altijd de originele uitlaten zo dat ik deze terug kan monteren .
heb nu een cobra eind demper voor de midnightstar gevonden voor minder dan 300 euro . incl btw en incl verzend kosten .
ik kijk nog even veder.
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Kleine jan
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
Contacteer:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Kleine jan »

Heb de originele uitlaten van de xvs1300 uit geboord en kan melden super vet!! :24:
Aan de buiten kant is niks veranderd en is niks te zien .
Binnenkant een gaatje geboord.
Nu nog de andere aanpassingen klaar maken .
0
Kleine Jan & Petra
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Midnightstar xv1900-xvs1300 uitlaten .

Bericht door Nightflight »

Oooooh had ik dat maar geweten, had mijn uitgeboorde 1300 uitlaat graag tegen een standaard uitlaat gewisseld voor als ik weer eens naar Zwitserland of Oostenrijk zou rijden..... :sorry:
Plaats reactie