Zit er een constante stroomdraad in de koplamp van de MidnighStar?
Zo ja, welke kleurcode heeft deze draad?
Dit om mijn Zumo (navigatie systeem) aan te sluiten.
Constante stroomdraad in koplamp?
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
- Kees
- WSFH-Support
- Reactions: 14
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:07
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Joop,
Je zal het manual al hebben denk ik, op pagina 441 en 442 (van het Stratoliner manual wat ik heb gevonden) staat het bedradingsschema in kleur. Vanaf de accu is de plus altijd rood, via zekeringen wordt de kleur meestal rood met een extra kleur. als jouw manual geen kleur-bedradingschema heeft, laat het dan even weten.
Groeten,
Kees
Je zal het manual al hebben denk ik, op pagina 441 en 442 (van het Stratoliner manual wat ik heb gevonden) staat het bedradingsschema in kleur. Vanaf de accu is de plus altijd rood, via zekeringen wordt de kleur meestal rood met een extra kleur. als jouw manual geen kleur-bedradingschema heeft, laat het dan even weten.
Groeten,
Kees
0
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Kees, ik heb wel een manual maar niet in kleur.Kees schreef:Joop,
Je zal het manual al hebben denk ik, op pagina 441 en 442 (van het Stratoliner manual wat ik heb gevonden) staat het bedradingsschema in kleur. Vanaf de accu is de plus altijd rood, via zekeringen wordt de kleur meestal rood met een extra kleur. als jouw manual geen kleur-bedradingschema heeft, laat het dan even weten.
Groeten,
Kees
Wat doe jij eigenlijk met een manual van een Stratoliner
Wilde plannen omgezet in voorzichtige strato verkenning
Bij http://www.jonkertrading.nl staan nog twee nieuwe te koop..... je inruilprijs kan je wel eens over de streep trekken... :lol: :lol:
Ga straks even naar Moordrecht en daarna langs bij Motopoort Uithoorn en naar Vijfhuizen. Als ik nog wat tijdsruimte heb bel ik je onderweg wel en kom ik je manual wel even ophalen...
0
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Joop waarom wil je hem constant hebben, ik heb ook de Zumo erop maar dan via contact (koplamp). Als je de motor uitzet vraag de zumo om over te schakelen naar batterij spanning.Royal Joop schreef:Zit er een constante stroomdraad in de koplamp van de MidnighStar?
Zo ja, welke kleurcode heeft deze draad?
Dit om mijn Zumo (navigatie systeem) aan te sluiten.
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Klopt, maar hij beeindigt dan in elk geval je triplog en dan moet je later al die losse stukjes weer aan elkaar zetten.Bult schreef:Joop waarom wil je hem constant hebben, ik heb ook de Zumo erop maar dan via contact (koplamp). Als je de motor uitzet vraag de zumo om over te schakelen naar batterij spanning.Royal Joop schreef:Zit er een constante stroomdraad in de koplamp van de MidnighStar?
Zo ja, welke kleurcode heeft deze draad?
Dit om mijn Zumo (navigatie systeem) aan te sluiten.
Maar ik wil zelfs die vraag niet eens van mijn Zumo beantwoorden.
Tenslotte, volgens de orginele aansluitvoorwaarden van Garmin moet de Zumo op de motor altijd via een constante stroomdraad gevoed worden.
0
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Bedankt meedenkers.
Inderdaad achter de koplamp is het erg druk en vol. Ik heb alles eens lekker bekeken en toen toch maar een draad gepakt die via het contact geschakeld word.
Inderdaad achter de koplamp is het erg druk en vol. Ik heb alles eens lekker bekeken en toen toch maar een draad gepakt die via het contact geschakeld word.
0
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Volgens mij zit die van mij rechtstreeks op de accu, gewoon eendraadje onder de tank. Gedaan bij Waypoint
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Dat kan ook Ger. Je hebt daar bij de accu ook losse stekker zitten die je zo kan gebruiken voor extra accessoires.
Een zelfde soort stekker zit trouwens ook in je koplamp, maar die wou ik vrijhouden voor de passingslamps. Bij mij is daarvoor al een speciale schakelaar aan het stuur (dat is bij jou waarschijnlijk je alarmlichten).
Afijn we gaan dat zondag maar even met elkaar vergelijken. Zoek de verschillen tussen de NL MidnightStar en de USA Stratoliner S. Ik heb er al een paar gevonden, los van het extra chroom werk. Ik denk dat ik andere uitlaten/dempers heb en waarschijnlijk ook 10 pk extra. Maar ik voldoen niet aan de EURO 3 norm en de MS wel
Een zelfde soort stekker zit trouwens ook in je koplamp, maar die wou ik vrijhouden voor de passingslamps. Bij mij is daarvoor al een speciale schakelaar aan het stuur (dat is bij jou waarschijnlijk je alarmlichten).
Afijn we gaan dat zondag maar even met elkaar vergelijken. Zoek de verschillen tussen de NL MidnightStar en de USA Stratoliner S. Ik heb er al een paar gevonden, los van het extra chroom werk. Ik denk dat ik andere uitlaten/dempers heb en waarschijnlijk ook 10 pk extra. Maar ik voldoen niet aan de EURO 3 norm en de MS wel
0
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Nou de mijne voldoet allang niet meer aan de euro norm :lol:
Ik begrijp trouwens dat de huidige midnights technisch ook wat anders zijn .Ed heeft knoppen die Kj en ik niet hebben (op de motor dan he)
Ik begrijp trouwens dat de huidige midnights technisch ook wat anders zijn .Ed heeft knoppen die Kj en ik niet hebben (op de motor dan he)
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Constante stroomdraad in koplamp?
Hieronder de specificaties 10 PK meer bij minder toeren en 12 NM meer koppel.
Maar eerlijk gezegd dat wist ik vooraf niet.
Ik wist ook niet dat ED een USA versie had.
Maar het ziet er goed genoeg uit en rijdt heerlijk en het is een star
Joop
ENGINE
Type Air cooled, 4-stroke, V-twin engine, OHV, 4 valves
Displacement 1,854 cc
Bore & stroke 100 x 118 mm
Compression Ratio 9.5:1
Max. power 73.60 kW (100 HP) @ 4,250 rpm
Max. torque 167.80 Nm (17.1 kg-m) @ 2,500 rpm
Lubrication Dry sump
Fuel supply Twin-bore Electronic Fuel Injection
Clutch type Wet, multiple disc
Ignition Digital TCI
Starter system Electric
Transmission Constant mesh, 5-speed
Final transmission Belt
Primary reduction ratio 1.412
Secondary reduction ratio 2.785
Gear ratio: 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th 2.375, 1.571, 1.160, 0.929, 0.800
CHASSIS
Frame Aluminium double cradle
Front suspension Telescopic forks
Front wheel travel 135 mm
Rear suspension Swingarm (Link-type monocross suspension)
Rear wheel travel 110 mm
Caster angle 31. 20’
Trial 152 mm
Front brake Dual discs, Ø 298 mm
Rear brake Single disc, Ø 320 mm
Front tyre 130/70R18M/C 63H
Rear tyre 190/60R17M/C 78H
DIMENSIONS
Overall length 2,580 mm
Overall width 935 mm
Overall height 1100 mm
Seat height 735 mm
Wheelbase 1,715 mm
Min. ground clearance 155 mm
Dry weight 320 kg
Fuel tank capacity (reserve) 17 litres (reserve 3 litres)
Oil capacity 5.2 litres
All information and images depicted are based upon the Yamaha US model XV1900 Road Liner. The XV1900 Midnight Star - as the model will be named in Europe - may feature a number of detailed changes compared with the US-specification model in order to comply with European homologation regulations. Specifications are subject to change without notice, in accordance with national regulation and legislation.
Maar eerlijk gezegd dat wist ik vooraf niet.
Ik wist ook niet dat ED een USA versie had.
Maar het ziet er goed genoeg uit en rijdt heerlijk en het is een star
Joop
ENGINE
Type Air cooled, 4-stroke, V-twin engine, OHV, 4 valves
Displacement 1,854 cc
Bore & stroke 100 x 118 mm
Compression Ratio 9.5:1
Max. power 73.60 kW (100 HP) @ 4,250 rpm
Max. torque 167.80 Nm (17.1 kg-m) @ 2,500 rpm
Lubrication Dry sump
Fuel supply Twin-bore Electronic Fuel Injection
Clutch type Wet, multiple disc
Ignition Digital TCI
Starter system Electric
Transmission Constant mesh, 5-speed
Final transmission Belt
Primary reduction ratio 1.412
Secondary reduction ratio 2.785
Gear ratio: 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th 2.375, 1.571, 1.160, 0.929, 0.800
CHASSIS
Frame Aluminium double cradle
Front suspension Telescopic forks
Front wheel travel 135 mm
Rear suspension Swingarm (Link-type monocross suspension)
Rear wheel travel 110 mm
Caster angle 31. 20’
Trial 152 mm
Front brake Dual discs, Ø 298 mm
Rear brake Single disc, Ø 320 mm
Front tyre 130/70R18M/C 63H
Rear tyre 190/60R17M/C 78H
DIMENSIONS
Overall length 2,580 mm
Overall width 935 mm
Overall height 1100 mm
Seat height 735 mm
Wheelbase 1,715 mm
Min. ground clearance 155 mm
Dry weight 320 kg
Fuel tank capacity (reserve) 17 litres (reserve 3 litres)
Oil capacity 5.2 litres
All information and images depicted are based upon the Yamaha US model XV1900 Road Liner. The XV1900 Midnight Star - as the model will be named in Europe - may feature a number of detailed changes compared with the US-specification model in order to comply with European homologation regulations. Specifications are subject to change without notice, in accordance with national regulation and legislation.
0