Behoefte aan informatie.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Behoefte aan informatie.

Bericht door knutselsmurf »

In de wereld van de 1900 cc motoren van Yamaha ben ik op bepaalde zaken nog een leek. Olie, filters, bougies en remblokken is wel duidelijk, maar ik graag weten of er verschillen zijn in de diverse modellen.
Ik ben met name op zoek naar de aansluiting van het flexibele deel van de koppleingsleiding vanaf het stuur naar de verbinding met de vaste leiding.
Ben op het net druk geweest met het bekijken van foto,s , maar is me nog niet helemaal duidelijk.
Bij de Raider zit er boven aan het frame, aan de linkerzijde een blokje, vast geperst aan het flexibele deel. Op het vaste deel, dus de harde stalen leiding zit een nippel, die in het blokje geschroefd wordt.
Ik ben dus benieuwd of dit ook zo zit bij de Midnight, de Stratoliner en de Roadliner en op dezelfde plaats. Dit om te voorkomen dat er verkeerde leidingen geleverd gaan worden in de toekomst. De leverancier heeft hier nog geen ervaring mee, heeft nu een eerste set gemaakt voor de Raider van Rob. Is ook een 1900 blok, maar is niet gezegd dat het hetzelfde zit als bij de overige modellen.
Dus als er foto,s geplaatst kunnen worden van een Midnight, een Stratoliner en een Roadliner, kan ik de vertaalslag wel maken als er verschillen in zitten.

Afbeelding
Deze wordt te koop aangboden voor de Roadliner/Stratoliner.
Hieruit begrijp ik dat de Roadliner en de Stratoliner in ieder geval identiek zijn.

Dit zijn de aansluitblokjes, waar zitten die bij de diverse modellen?
Afbeelding
Als de plaatst hetzelfde is, is de lengte van een standaard leiding ook gelijk. Ook de lengte vanaf de banjo-bout op de koppelingspomp tot aan het blokje is al een hoop waard.
Gebruikersavatar
Mister FAAK
Member
Reactions: 6
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:32
Contacteer:

Re: Behoefte aan informatie.

Bericht door Mister FAAK »

Gm

kijk eens bij de rubriek Hel

daar heb ik foto's geplaatst van de midnightstar 1900


star greeeeeeeetz Marius.
0
Afbeelding See You At The Fucker See
SREU#0153
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Behoefte aan informatie.

Bericht door knutselsmurf »

Die heb ik gezien, Marius, ondanks dat ze erg klein waren zie ik daar het blokje goed te zitten. Ik weet nu ook zeker dat de Stratoliner en de Roadliner hetzelfde zijn, maar nu als laatste stukje van de puzzel wil ik zeker weten of de Midnight hetzelfde is qua opbouw als de Strato en de Roadliner.
Joop heeft namelijk een Stratoliner en daar moet ik voor bestellen. De Nederlandse en ook de Engelse fabrikant durft geen garantie te geven dat het past, zij hebben die Amerikaanse modellen niet in de database zitten. Zodra ik er van overtuigd ben dat ze hetzelfde zijn, gaan beide de database aanpassen en zijner geen valkuilen meer.
Dan komt ook de Raider er in.
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 131
Berichten: 1421
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Behoefte aan informatie.

Bericht door Royal Joop »

Leon, Bel me ff als het onderstaande niet volstaat

Ik kan nog foto's maken of delen van het manual of onderdelengids opsturen.
Als ik het zo bekijk komt de bovenstaande afbeelding overeen met mijn Stratoliner.
Ook de onderdelengidsen geven hetzelfde nummer. Check je mail Leon!
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Behoefte aan informatie.

Bericht door knutselsmurf »

Ben er al uit, inderdaad zijn de bestelnummers van Midnight en Stratoliner hetzelfde. De Raider heeft een ander nummer, daarvan is de hoek van het blokje anders en mogelijk ook de standaard lengte.
Ik ga bestellen.
Plaats reactie