hulp gevraagd montage trekhaak midnight

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: hulp gevraagd montage trekhaak midnight

Bericht door knutselsmurf »

Ondanks dat ik( voorlopig) geen Midnight 1900 ga rijden ben ik er toch nog aardig druk mee.
Vandaag de situatie eens beoordeeld bij Lex en moest tot de conclusie komen dat die trekhaak helemaal NIET gaat passen in combinatie met de Corbin koffers. Maar eerlijk gezegd als ik moest kiezen tussen trekhaak en koffers koos ik de koffers. Zelden zo,n mooie(polyester) reet gezien. Dus Henk, als het "close"moet passen, CORBIN!!
Maar ja, Lex wil weer alles, dus ga ik een nieuwe trekhaak ontwikkelen, op basis van de inwendige haak van de Wildfstar. Gemonteerd aan de binnenkant, met spanten van links naar rechts en met een extra bevestiging op de plaats van de voetsteunen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de fendersteunen van de Midnight wat rank vind, maar ze zijn goed geconstrueerd en kunnen een Duo en twee gevulde koffers dragen, dus dat met volgens mij wel kunnen. Zeker met een extra steun naar voren.
Bij het verwijderen van het spatbord kwamen we een exotisch, afgeknipt onderdeel tegen. Ik dacht zelf dat het een servomotor was voor de kleppen in een Jeckel & Hyde uitlaat.

Verder vond ik de constructie van het binnenspatbord niet echt handig. De moer aan de binnenkant zit niet gelast en het laatste stuk van de bevestigingsbout moet je de moer vasthouden. Die moer is ook nog eens voor de helft qua hoogte afgedekt door een beugeltje op het binnenspatbord.
Lastig!!
Dus hier een vraag aan Rene, hoe dik was het trekhaakmateriaal wat jij gesneden hebt?
Plaats reactie