Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar.

Bericht door knutselsmurf »

Vandaag een gezellige middag gehad met Henk Bredewold uit Dalfsen, voor vele bekend als van Zoghum. Hij kwam op verzoek van mij met zijn nieuwe Midnight om eens te meten voor een aantal onderdelen. Dit was al eens besproken in de topic van Ed, Wowwwwww... wat mooi.
Ik had lang geleden Ed al eens beloofd om voor zijn "Diep Zwart Glanzende Midnight" een Solo seatrail te maken. Gewoon, omdat ik hem graag mag.
Maar meten is er, gezien de afstand nooit van gekomen. Dus dat maar gedaan bij Henk, woont ook iets dichterbij en sinds kort ook in het bezit van een mooi "Diep Zwart Glanzende Midnight".
Tevens was Henk ook op zoek naar een bagagerek, dat in plaats komt van de duozit. Dus ook die maar meteen opgemeten.
Van beide gaan we iets mooi maken en ik wil hier dus de belangstelling even peilen.
Het gaat dus om RVS gepolijste spullen waar het chroom nooit van af gaat. Hoe de rail er uit komt te zien is vergelijkbaar met die van de Wildstar, ik heb hier een foto van een rail die op een Midnight zit. De Sahara-Bike van onze Duitse collega. Ed kon hem alleen nergens vinden op het net.
Afbeelding
Het bagagerek komt er ongeveer zo uit te zien, mogelijk met het Yamaha/logo in het midden. Ontwerp volgt
Afbeelding
Prijzen weet ik nog niet, maar gezien de ervaringen uit het verleden geloof ik niet dat ik voor de geleverde kwaliteit te duur zal zijn.
En redelijk exclusief.
Gebruikersavatar
van zoghum
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door van zoghum »

Ja Leon het was een gezellige middag met prachtig weer, en stond versteld wat je allemaal doet en aanpakt. Wel vroeg met pensioen maar niet achter de geranium's ! Koffie drinken,meten,voorbeeldfoto's (o.a van Ed) bekijken,nog eens meten, karton knippen,weer koffie met eigen gebakken cake,koperdraadje buigen en nog eens meten !!..............Ik ben er van overtuigd dat er iets moois uit komt.

Leon bedankt voor de gastvrijheid.

Ps. Heb je nog rode kool gehad en de 2 auto's gewassen ?? :bloos:
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door BOLD »

Ha Leon,
Mijn reactie had je al gezien bij het andere onderwerp van Ed. Ik doe graag mee voor een bagagerek, lijkt me echt te gek, zeker met een logo er in! :26:
groet BOLD (Willem)
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door knutselsmurf »

Het genoegen was wederzijds, Henk. Wel rode kool gesneden, maar 1 auto gewassen. Die van mij komt nog wel een keer aan de beurt. Als ik hem morgen iets te ver van de trailerhelling laat rijden, is hij ook schoon.
We houden contact, Ed stuurt morgen de afmetingen van het bagagerek. De Lay-out is al klaar.
En Willem, staat genoteerd. Er gaat wel wat tijd overheen, het project gaat eerst de deur uit naar de spuiter, maar het tekenwerk, denkwerk en het laseren kan gewoon doorgaan.
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door Nightflight »

Hi Leon, ook wij beiden zouden wel interesse hebben tzt in een solo seat rail - Vonne voor haar Dragstar en ik voor de 1300.... We komen graag een keer langs om eea op te laten meten en om de beugels verder af te werken...??

Heeft geen haast, maar staat wel op het verlanglijstje....
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door RockEDstar »

Je krijgt het weer druk, Leon
0
Gebruikersavatar
Gerrold
Member
Reactions: 119
Berichten: 2186
Lid geworden op: 04 jan 2008, 09:09
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door Gerrold »

he leon leuk dat je nu voor de 1900 rijders gaat klussen

ik heb wel interrese in het bagage rek en beugel, hoeft niet snle hoor voor eind okt is prima 2013:24:
0
Afbeelding
SREU#0102
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door RockEDstar »

Leon, de maat van het rekje is: breedte 16,3 cm en de lengte 33,2 cm
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door knutselsmurf »

Weet ik voldoende, Ed. Jouw lay-out onder het zadel is gelijk aan die van Henk, dus komt goed. Dat zal dan wel bij allemaal identiek zijn.
Voor de overige typen in relatie tot het bagagerek, dat kan alleen als de gaten nagenoeg overeenkomen met de 1900. Anders moet ik voor elk type een andere lay-out maken en dus ook verschillend laten snijden.
Maar ook dat klopt aardig als ik de diverse rekjes zie.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door Willem Polman »

Klasse Leon. Zoals je weet heb ik zeker interesse voor het rekje. Maar ook die rail lijkt me wel wat. En volgens mij zij ik het een paar jaar terug al eens, dat je vast ook wel een fenderbib kunt maken. Nu zie je die vooral van leer (Mustang), maar voor HD zie je enorm mooie van RVS en chroom, in combinatie met leer. Ook erg mooi.

Vanwege de huidige crisis en het feit dat ik soms Nederlandse kenmerken vertoon sinds mijn aankomst hier in 1963, zijn de kosten toch best ook interessant om te weten.
Natuurlijk moet je veel rekenen en denken, maar zodra je dat concreter hebt, zou ik het graag horen. Ik weet bijvoorbeeld niet wat je destijds vroeg voor de valbeugels, maar dat ligt aan mij: geen zin om terug te bladeren in het forum.
Die valbeugel van mij van Highway Hawk is nog steeds niet goed en moet aangepast worden, of verkocht. Een minder kritische liefhebber loopt vast ergens rond. In dat geval wil ik toch wel een andere.

Maar wat het ook kost, als ik wat bij je afneem, is dat inclusief een Indisch of Thais hapje dat je nog niet kent. Soto Ajam kun je zelf (ook al) al maken................
Ik kijk alvast uit naar je creaties. Na mijn 1e blik destijds op het ruwe frame van je project en (van foto's) gezien hebbende wat er nu staat, kan dat alleen maar goed zijn.
0
Plaats reactie