Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
van zoghum
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door van zoghum »

:preek: Goed bezig Leon ziet er mooi uit :top: Als het aan mij ligt, dan zonder logo.
Je hebt het er maar druk mee. Vergeet je niet de andere hobby´s ? (kool snijden en auto's wassen) ;)
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door knutselsmurf »

Rode kool was lekker en de auto,s zijn ook weer schoon, Henk. Rek zal zonder logo gemaakt gaan worden. Is minder bewerkelijk en zeker zo strak zonder.
Ik wacht met de rail nog even als ik in contact geweest ben met de Duitse eigenaar. Dan ga ik achter de prijzen aan en maak een lijstje.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door RockEDstar »

Leon, heb je al een idee hoe dik het materiaal gaat worden voor de zadelrail? Gewoon belangstelling.
0
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires.

Bericht door Leen »

andre schreef:Leon gaat dit ook passen op een dragstar 650.
Andre, heb je jezelf al aangemeld bij de Webwinkel want er komen weer de nodige onderdelen aan, en misschien zit er iets voor je bij ;) .
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, past ook op de Wildstar.

Bericht door knutselsmurf »

Mijn standaard leverancier begint bij 12 mm, Ed. Ik had nog een gewalste buis liggen van 12, maar ik denk dat dat net iets te grof is.
Ik denk dat het 10 mm gaat worden. Ga morgen even bellen of ze ook naar 10 kunnen. Anders even een ander zoeken, ze walsen al vanaf 6 mm, dus dat komt wel goed.
Misschien is er een rail-bezitter die even kan meten hoe dik het materiaal is. Verder blijft het stil vanuit onze Duitse collega,s.
Vanavond nog even bezig geweest met het rek. Ik kwam tot de ontdekking dat deze lay-out ook op de Wild/Roadstar gaat passen, alleen de gaten anders boren.
Ed, als jij in de buurt komt van je motor, zou je dan op je rek de tussenafstanden kunnen meten en de afstand tussen rek en spatbord, dus eigenlijk de lengte van de busen. Dan kan ik de hoek berekenen waarin de gaten geboord moeten worden.
Dus als de belangstellende van andere modellen, zoals de Dragstar 650/1100 even de gaten op het achterspatbord opmeten, kan ik wel even bekijken of het gaat passen. Dus de hart op hart in de breedte zadelkant en achterlichtkant en de afstand tussen de voorste denkbeeldige lijn en de achterste.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door RockEDstar »

Tussenafstanden?
0
Gebruikersavatar
BOLD
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door BOLD »

Woooooow! Kan niet wachten Leon! Dat rek ziet er echt vet uit! Goed bezig daar in het vlakke land! :top:
gr Willem
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door knutselsmurf »

Sorry, Ed, ik bedoel de hart op hart afstanden van de schroefkoppen/gaten aan de bovenzijde van je rek. Op het spatbord heb ik al bij Henk gemeten. Als ik nu daar de maten van de gaten op het rek mee vergelijk met daarbij de tussenruimte tussen spatbord en onderkant rek heb ik meteen de hoek waaronder straks de gaten geboord moeten worden.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door knutselsmurf »

Ed/Henk, ik heb de maten uit Duitsland binnen. Ik zat er met mijn meetwerk over de hele ring 0,5 cm naast, dus dat komt wel goed. Mijn leverancier kan ook de gewenste 10mm RVS buis walsen en buigen. Dus nu alleen de tijd nog even vinden, maar de herfst en winter zijn lang.
Ik ga er binnenkort even langs en dan weten we meer.
Plaats reactie