Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar.

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
van zoghum
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door van zoghum »

Dat heb je dan weer goed gemeten Leon. Klasse :top:
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door knutselsmurf »

Even voor de duidelijkheid, de zadelrail maak ik alleen voor de xv1900. Dit omdat die rails niet of nauwelijks te koop zijn. Het is veel meetwerk en elk zadel heeft een andere radius en bevestiging.
Voor de overige typen zijn die ringen nog wel te koop, dus daar kun je dan je behoefte mee vullen.
Het solo rek is een ander verhaal, dat is een kwestie van laten snijden en per type de gaten boren en afstandsbussen maken.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door RockEDstar »

Leon, geef eens een tip hoe ik het nauwkeurigst kan meten. Ik haal het niet op een mm nauwkeurig
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door knutselsmurf »

Het midden van de inbus aanhouden, Ed, en het steekt niet op 1 mm. Ik had inmiddels ook al gezien dat er maar weinig ruimte tussen spatbord en rek zit, dus dan zullen de gaten ook niet echt veel verder uit elkaar zitten. Ik ga ze toch vastzetten met bouten met een verzonken kop in plaats van schuin verdiepen en een bolkop.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door RockEDstar »

Leon onderstaand de afstanden hart tot hart.

Afstand breedte hart tot hart achterzijde: 7,5 cm (achterlicht kant)
Afstand breedte hart tot hart voorzijde: 12,2 cm.(zadelkant)
Afstand lengte hart tot hart beide kanten van achterzijde naar voorzijde: 25 cm. Ik heb hierbij rekening gehouden met de ''bolling'' over de lengterichting van het rekje. In de breedte-richting van het rekje zit geen ''bolling''(12,2 en 7,5).

Mocht je toch liever mijn bagagerekje in Biddinghuizen willen hebben voor exakte maten dan moet je het zeggen want dan haal ik em eraf en breng ik em langs als ik een keer naar Emmeloord rij. Dan kun je ook zien hoe de 4 afstandhouders schuin afgevlakt zijn. Ik hoor het wel.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door knutselsmurf »

Als je naar Emmeloord rijd ben je altijd welkom, Ed, ook zonder rekje. Maar het is natuurlijk altijd prettig om iets in de hand te hebben in plaats van een plat stuk papier.
Dus als jij alleen met rekje bij mij binnen durft te komen, mag je het gerust meebrengen. :24: :24: En er is geen haast bij, men moet ook deze winter weer geduldig zijn, net als bij de beugels.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door knutselsmurf »

Heb inmiddels de offerte binnen voor de rekjes. viel me een beetje tegen, RVS is wat duurder geworden. Maar als ik de prijzen bekijk op de diverse site,s kan ik nog makkelijk concurreren. Zeker met een duurzamer product, meer materiaal en montage.

Afbeelding

Dit rek, van verchroomd aluminium kost bij Metric Cruiser.uk 150 pond, bij Cruiser Customizing usa 180 dollar en op E-Bay 172 dollar. En dan moet het nog verstuurd worden. En de kwaliteit van chroom op een bagagerek moet wel goed zijn.

Dit rek, van 6 mm gepolijst RVS, RVS verzonken bouten en afstandbussen, komt op € 127.


Ik heb een offerte van 25 stuks, als ik 10 liefhebbers heb gaat het door. De overige raak ik dan op termijn wel kwijt, mogelijk via marktplaats of de webshop. Niet vooruit betalen, maar bij aflevering. Past dus op de Midnight, de Roadstar/Wildstar en mogelijk ook op andere modellen. Maar dan moet ik de bevestiging nog meten.
Dus bij belangstelling graag even een bericht. Ze kunnen niet onder de Kerstboom, mogelijk als tegoedbon. Worden dus in de loop van eind januari, begin februari.
Dan weet ik ook meer over de zadelrails voor de 1900.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door knutselsmurf »

Vandaag veel mensen gesproken op de nieuwjaarsreceptie. De belangstelling voor de bagagerekken is bijna nihil, dus daar zet ik een streep door, helaas. Jammer voor de drie belangstellende, jullie zullen julli heil elders moeten zoeken.
De zadelrail voor de 1900 gaat wel door, want dat is beloofd.Maar alleen voor de 1900.
Gebruikersavatar
van zoghum
Gast
Reactions:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door van zoghum »

Jammer Leon maar begrijpelijk. Toch bedankt voor je inzet. :top:
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: Nieuwe accesoires, rek past ook op de Wild/Road/Dragstar

Bericht door RockEDstar »

Voordeel Henk: onze saddle-rails krijgen nu nog meer aandacht....
0
Plaats reactie